Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiana oleju do GDI
Autor Wiadomość
Beerworth
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 21:32   [Cari 1.8 GDI] Wymiana oleju do GDI

Witam,
W sumie temat wymiany oleju był rozpatrywany juz wcześniej ale nie doczytałem się co zrobić w sytuacji jak nie wiesz jaki olej wlewał poprzedni właściciel. Po tym co przeczytałem zaczynam się martwić czy dobrze zrobiłem kupując to auto aż mnie zimny pot oblał. Moja Carisma ma jakies 180 000 przejechane i jej rok produkcji to 1998.

Na jaki olej byście wymienili? Boję się tego że z mojej cichej i bardzo sympatycznej Carismy zrobi się głośny pojazd drogowy. Nie chce nic spierdzielić a może ktoś może mi doradzić.
Na 10 czerwca mam mechanika co ma mi pasek rozrządu wymienić i przy okazji olej więc będę bardzo wdzięczny za helpa.

Pozdrawiam,
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-05-2008, 22:00   

Pamiętaj by oprócz paska (Mitsuboshi) zmienić też rolki i uszczelniacze na wałkach i wale no i mechanior zdecyduje co z napinaczem hydraulicznym czy pożyje czy tez wymiana.

A co do oleju to najlepiej lać ten co był do tej pory a jak nie wiesz co było to jakiś syntetyk 5w40 czy 5w50...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Beerworth
[Usunięty]

Wysłany: 28-05-2008, 22:12   

Co do wymiany rozrządu to zgadzam się całkowicie. Natomiast mam nadzieje że dobrze trafie z olejem. Dość dużo osób na forum chwali sobie również następujące oleje:
Shell 10W30
Catrol Edge 5W30 (pewnie coś takiego masz na myśli)
Magnatec 10W40

Zastanawiam się właśnie nad jednym z nich. Mam nadzieje ze dokonam właściwego wyboru.
A dzień 10 czerwca dniem prawdy będzie.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 28-05-2008, 22:56   

Zawsze mozesz przeczyscic ; ) i zalac nowy ; ). Jesli nie to napewno lej syntetyk bedziesz mial pewnosc; ) Ja uzywam Magnatec'a co wymieniles ;)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 28-05-2008, 23:19   

A ja nie podejrzewam żeby był zalany synetykiem skoro nie wiesz jaki jest obecnie. Wcale się nie zdziwie jak ktoś mądry zalał ją już minerałem bo itakie przyapdi się zdarzaył.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2008, 18:42   

Ja dla pewnosci zalalbym pol syntetykiem 10W40 marka do wyboru co uzytkownik to inny olej kazdy chwali swoje.Jezeli silnik nie bedzie sie (pocil) wtedy ewentualnie pelny syntetyk i nie martw sie GDI to twarda sztuka nie tak latwo ja wykonczyc. :badgrin:
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 31-05-2008, 21:39   

Podsumujmy: przebieg powyżej 180 kkm, stan sinika nieznany, dotychczasowy olej nieznany.
O olejach typu W30 radzę zapomnieć, można sobie narobić kłopotów, a i ich cena jest dość wysoka. I ja również radziłbym 10W40 i obserwację, co się będzie działo. Jeżeli wszystko będzie OK, przy następnej wymianie sugeruję przejście na pełny syntetyk, może nawet 0W40.

Pozdrawiam, XL
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2008, 09:48   

Miałem ten sam problem niedawno. W warsztacie specjalizującym się w miśkach powiedzieli mi, że do GDI najlepiej wlać 5W30 Shell. Tak też zrobiłem i na razie wszystko OK (odpukać). Nie licząc tego, że olej cholernie drogi - ale w promocji dostałem litr gratis (po czterech wymianach będę miał piątą gratis :-) ). Mam nieco mniejszy przebieg 125 tys. (chyba). W poprzednim aucie (Nubira 1.6) przejeździłem 210tys. na syntetyku i żona dalej jeździ i nic się nie dzieje. Więc radzę spróbować syntetyk.
 
 
barran 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Fareham
Wysłany: 09-08-2008, 22:22   

Witam serdecznie! Na wstepie napisze ze to swietne miejsce z masa fajnych ludzi i juz zdazylem zdobyc mase informacji! Mam cari od dwoch tygodni i generalnie jestem bardzo zadowolony z tego wozu. Niestety mam podobny problem i nie jestem w stanie zdobyc informacji o wczesniej wlanym oleju. Pod wplywem tego co juz tu wyczytalem zdecyduje sie chyba na shell helix plus 10W 40. Czy to dobra decyzja? Czy istnieje jakies ryzyko w przypadku gdyby wczesniej byl syntetyk? Co do silnika to ma za soba 130.000 km i jak na moj gust chodzi swietnie (niestety nie mam porownania - moja jedyna cari jaka jechalem). Nie dlawi sie, ladnie przyspiesza , na jalowym chodzi rowno i wydaje mi sie ze jest cichy (znow nie mam porownania). Samochodu uzywam glownie w miescie na krotkich trasach i w zwiazku z tym staram sie dac mu troche wycisku co przeklada sie na wysokie spalanie - ok 10L (pewnie tez kwestia obycia z gdi).Mieszkam w UK wiec klimat raczej umiarkowanie chlodny choc mrozu tu nie uswiadczylem. Interesuje mnie najmniej ryzykowna opcja wymiany oleju. Czy polsyntetyk jest taka? Nadmienie za za 3 tygonie jade samochodem do Polski wiec rozumiecie ze wolalbym miec spokojna glowe :)
Pozdrawiam
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-08-2008, 22:30   

Jeżeli ten przebieg 130 tys jest udokumentowany Ja bym zalał 5w40 :) Sa przypadki co maja ponad 200tys i jezdza na 5w40 :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
barran 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Fareham
Wysłany: 10-08-2008, 00:23   

Niestety papiery mam na ostanie 40.000 zrobione od 2005, reszta od 1998. Ech, istny zawrot glowy z tymi olejami :) .Na moj problem jeden tutejszy mechanik radzi mi by po prostu kupic dobry polsyntetyk, zmieniac po max 5000 km lub 6 miesiacach i bedzie dobrze. A tak przy okazji jakiej klasy SAE olej do gdi byl/jest rekomendowany przez mitsubishi?
Pozdrawiam
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-08-2008, 21:19   

Czemu tak często? Rozumiem że trzeba dbac o silnik ale to już chyba lekka przesada. Wymiana co 10-15k lub co roku mi się wydaję jest takim optimum.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
barran 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Fareham
Wysłany: 10-08-2008, 21:46   

Doslownie powiedzial mi ze najlepiej zmieniac co ok 3000 mil bo silnik ma juz ponad 80k mil i pracuje w ciezkich warunkach (jezdze glownie po mescie, krotkie trasy, czeste zatrzymywanie sie i ruszanie...)W swym nowym samochodzie on zmienia co 7000 mil ale niestety nie wiem w jakim ruchu go uzywa:). W sumie jesli wezme polsyntetyk to az tak droga ta zabawa nie bedzie a glowa przynajmniej spokojna:)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-08-2008, 22:03   

Ja bym lał (i zresztą leję) pełny syntetyk :) a jeśli jeździsz nią w UK to 5w40 lepkościowo i cenowo będzie OK chyba że wypuszczasz się na dalekie gorące południe w typie Grecji to zalej 5w50 a jeśli śmigasz wprost przeciwnie w Skandynawię to zapodaj 5w30 :)

_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2008, 22:25   

Moja cari ma przelatane 212 tyś i zalewam go nadal 5W50 mobil, przez pierwsze 10 tyś oleju nie ubywa dopiero następne 5 tyś na bagnecie idzie w dół. (wymiana co 15 tyś).
Jeśli chodzi o gdi to gdzieś się doczytałem że zaleca się oleje syntetyczne (0W... i 5W...) - nawet jeśli je trzeba często dolewać, ze względu na zawory i napinacz które działają pod wpływem ciśnienia oleju. Przy innych olejach mogą wystąpić np. stuki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.