Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero] Zakup nowego Pajero 5d 3.2 DI-D
Autor Wiadomość
Magic
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 17:52   [Pajero] Zakup nowego Pajero 5d 3.2 DI-D

Czesc,

W najblizszym czasie planuje zakup w/w auta. Mam w zwiazku z tym pytanie.

Wiem ze wazne jest okreslenie 'do czego' - wiec samochod bedzie uzytkowany glownie na asfalcie, chociaz piaszczyste/kamieniste tereny nie beda mu obce (bez jakis gwaltownych zjazdow/podjazdow). Okreslilbym to jako ~ 80% asfalt 20% inne.

Pytanie - jaka skrzenie biegow wybrac? Slyszalem (urban story?) ze skrzynie manualne sa awaryjne i lepiej wybrac automatyczna. Nie jestem przekonany do automatow i chyba woalblym manualna - ale jezeli awaryjnosc jest fatem to nie bede dyskutowal.

Czy macie jakas opinie/doswiadczenia w zwiazku z w/w problemem?

Z gory dziekuje i pozdrawiam,
-M.
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 20:19   

Hej Magic,
Witam Cię i cieszę się, że kupujesz to auto.
Mam nadzieje, że przyłączysz się do tego forum na stałe.
Byłoby raźniej, bo grupa użytkowników Pajero nie jest tu jeszcze duża.

Ja Ci powiem w przypadku tego auta: bierz na 100% automat!
Ja zawsze jeździłem autami ze skrzyniami manualnymi.
Pajero to mój pierwszy automat.
Ale prawdopodobnie już nigdy w życiu nie zmienię na manuala.

Właśnie w aucie terenowo-użytkowym docenia się najbardziej automat.
Wszystkie manewry w terenie, albo manewry z przyczepą z automatem to bajka.

W normalnym użytkowaniu w mieście i na trasie tez jest super.
Prawą ręką masz po prostu wolną.
Nawet nie wiesz jak mi się to przydało w tym roku. Stłukłem na nartach prawą rękę i była zupełnie bezwładna. Wróciłem bez problemu do domu. Z manualem musiałbym poszukać innego kierowcy.

Jeśli o moją opinię chodzi to wybór masz tylko jeden :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-04-2008, 20:23   

W manulau trzeba zważać na koło dwumasowe, na które producent daje gwarancję góra 100tyś, koszt w serwisie 8500 zł. automat jak ci się popsuje to koszt 5000 zł.
Ale jak będziesz dbał o olej w skrzyni nic jej nie będzie, a na koło dwumasowe nie masz wpływu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 20:30   

Zbyszku,
dobrze, że o tym napisałeś.
A koło dwumasowe to przecież nie jedyny element narażony na szybsze zużycie i wymianę.
Przy niektórych manewrach łatwo też jest przypalić sprzęgło. Szczególnie w autach z napędem na 4 koła. Pajero chyba nie jest tu jakimś pozytywnym wyjątkiem?
 
 
Magic
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 01:33   

Czesc!

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Caly czas nie moge sie przekonac do automatu, ale... zdecydowanie mi w tym pomagacie. Planuje kupno wersji intense. Czy macie w zwiazku z tym jakies komentarze? Czy sa jakies rzeczy na ktore warto zwrocic uwage? Czy 'cos' powinieniem wiedziec?

Patrzylem na 'orurowanie' (jakie to ma oficjalne nazwwnictwo po PL?). Sa dwie wersje w defaulcie. Co o tym myslicie? Czy to ma sens? Auto jest ciezkie - jak w cos nawet lekko uderze to... nie jestem przekonany czy to w czyms pomoze/przeszkodzi. I tu jeszcze jedno pytanie - czy warto kombinowac z wersja ktora nie jest dostepna w salonie by default czyli taka ktora jeszcze 'zaslania' reflektory?

Przepraszam za bardzo podstawowe pytania - czytalem rozne posty ale nie znalazlem nic podonego. Z gory Wam dziekuje i... mam nadzieje ze juz niedlugo do zobaczenia mijajac Was w Pa^H^H wroc... wlasnie - w sumie to bedzie Monterno a nie Pajero :) Ale... w sumie co to za roznica :-) :-)

Pozdr,
-M.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2008, 07:47   

Magic, olej rury... po co Ci to??? No chyba, ze bardzo chcesz wieszac na tym lampy dalekosiezne.
Orurowanie jest dla ksiegowych, ktorzy mysla, ze jak dokupia piekne lsniace oslonki to maja auto w teren przygotowane. Nie raz widzialem jakie szkody czynily takie wlasnie elementy podczas kolizji. Rura sie giela, pekal zderzak i tyle z ochrony. Choc moze sie myle... ale dla mnie to nie fajne rozwiazanie.

Co do automatu. Jezdzilem IV w automacie (troche) i uwazam, ze to rozwwiazanie jest bardzo przyjemne w codziennym uzytkowaniu a przy odpowiednich ustawieniach rowniez w terenie zapewnia komfort i kontrole nad samochodem. Ja nigdy nie posiadalem auta z taka skrzynia biegow ale jezdzilem accordem z i nie pamietam jakims duzym amerykancem. To byla klopotliwa sprawa dla kogos kto do jazdy uzywa obu nog. :wink: W IV nie mialem z tym nawet najmniejszego problemu i nie chodzi tylko o to, ze to nowy samochod. System INVECS-II i sportowy tryb to bardzo przyjemne dla kierowcy rozwiazanie. Co prawda za wszystko odpowiada elektronika ale pokaz mi nowy model, ktory nie jest naszpikowany wszechobecnymi systemami elektronicznymi. :mrgreen:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 15:36   

Magic napisał/a:
Planuje kupno wersji intense. Czy macie w zwiazku z tym jakies komentarze? Czy sa jakies rzeczy na ktore warto zwrocic uwage? Czy 'cos' powinieniem wiedziec?
Ja też kupiłem Intense. Invite jest za ubogie, brakuje mu paru przydatnych rzeczy. Instyle jest z kolei zbyt wypasione bajerami, ktorych ja nie potrzebuje.

Rur bym nie kupował.
Z powodów o jakich napisał Gene.

Jeśli chcesz wydać jeszcze trochę kasy, to dokup sobie czujniki cofania, Webasto... obojętnie co, ale coś co Ci sie przyda.
Pajero jest tak ładne, że nie potrzebuje dodatkowych ozdobników 8)

:)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2008, 00:40   

Magic, weź automat. Na tych "wspaniałych prostych drogach" w Irlandii docenisz to, że nie musisz co chwilkę machać drążkiem zmiany biegów.
DI-D ma wystarczającą moc do sprawnego poruszania się a nawet manual nie zrobi z niego wyścigówki.
Tu się liczy relaks. I automat to zapewnia. A w terenie o którym piszesz też ma to same plusy.

Pozdrawiam z Irlandii Północnej
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
maxim.kl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 7
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 23-04-2008, 09:23   

Jeżdżę IV od kilku miesięcy. Jest to pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną z którego korzystam. Też początkowo miałem obawy jak to będzie, bo mając wieloletnie nawyki jazdy z manualem wydawało mi się, że będę miał problem z przestawieniem się ;-) )
Teraz uważam, że jazda z automatem jest super. Wygoda i w mieście i w trasie.
Pozdrawiam!!
 
 
 
gootek
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2008, 19:22   

Wakacyjne ruchy cenowe w Mitsubishi Motors:

08.08.2008 podano wiadomość, że Pajero 3.2 DID AT 5D (rok produkcji 2008, wszystkie wersje wyposażeniowe) są dostępne z rabatem 30 000 PLN brutto. A egzemplarze z roku produkcji 2007 są dostępne z rabatem 45 000 PLN brutto.

Ludzie kupujcie!!
:p
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 11-08-2008, 21:19   

45 z 200 to juz calkiem ladny rabacik, jak ktos ma zamiar pojezdzic takim autkiem +/- 10 latek. Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
jw1900 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 60
Skąd: Wrocław/Kielce
Wysłany: 11-08-2008, 21:57   

Witam,

dolaczam sie do poprzednich opinii (z czysto uzytkowego puntu widzenia, bo wiecej sie nie znam :P ).

Wczesniej jezdzilem tylko z recznymi skrzyniami, od kilku miesiecy automat w Pajero to dla mnie nowosc, ale w zyciu bym sie juz ne przesiadl na manuala. Wygoda, nie ma strachu, ze przesadze gdzies z jakims biegiem - przy takiej masie i braku umiejetnosci pewnie mozna nabroic.

Z jazda mam podobnie - jakies 80% czarny asfalt, 20% - boczne zapomniane i nieutwardzone miejsca.

Pozdrawiam!

[ Dodano: 11-08-2008, 22:04 ]
Jeszcze dwie rzeczy:
1) orurowanie - zonka na parkingu przez nieuwage zahaczyla o cintka, efekt: na pojarce delikatna ryska na kilkanascie milimetrow (dlugosc) i moze z pol milimetra glebokosc, w cintku wyrwany zderzak, zauwazyla, jak odskoczyl od autka.. gdyby bylo orurowanie, to pewnie bylaby masakra..

2) co sie przydaje (akurat mam instyle'a): kamerka cofania, wieeelki luz przy manewrowaniu tylem, a jesli nie to, to koniecznie czujniki.

To tyle ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.