[EAxx] Dziwne dzwieki. |
Autor |
Wiadomość |
bosster
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 98r
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: UK
|
Wysłany: 13-08-2008, 14:12 [EAxx] Dziwne dzwieki.
|
|
|
Witam.
Odebralem dzisiaj mojego Galancika z komisu i na dziej dobry kiedy go odpalilem przestraszylem sie. Zaczal klekotac jak by silnik mial przejechane 3000000000 km po okolo 2 minutach cisza (dodam tyle ze olej byl zmieniany) kiedy juz skonczyl "koncert" ruszylem i przy kazdej redukcji biegu lub ogolnie spadku obrotow zapalala sie kontrolka oleju i tak az tempereatuje poszla w gore... CO sie stalo ? |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 28-12-2009, 23:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-08-2008, 14:33
|
|
|
Panewek korbowych zapomnieli wsadzić...... lub faktycznie silnika ma 3000000000 ale MIL przejechane. Jeżeli to "nowy" nabytek proponuję natychmiast się wykręcić z transakcji..... klekotanie i spadki ciśnienia oleju to książkowe objawy śmierci mechanicznej silnika |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 13-08-2008, 16:22
|
|
|
Czesc, nie chce zakladac nowego tematu wiec podepne cie tutaj.
Z tym cisnieniem oleju to jakas plaga u nas w UK. Pierwszy Galant kupiony przeze mnie (w UK) mial wlasnie cos podobnego, swiecilo sie cisnienie oleju ale co bylo bardzo dziwne to to ze tylko na zimnym silniku, jak sie rozgzal to niby wszysto bylo cacy. Skonczylo sie ze po tygodniu codziennej jazdy obrucila sie panewka przy 140 na autostradzie , i musialem wymienic silnik. Ale teraz jestem bardo zadowolony z tego "nowego" (36000mil mial zrobione) silnika.
A teraz do rzeczy w ostatnia niedziele stalem sie posiadaczem tego Galanta i mam z nim problem a mianowicie cisnienie oleju swieci sie CALY czas zeby bylo smieszniej ze sprzedajaym zrobilismy niezla rundke po miescie (czyt max na prawie kazdym biegu) i nic sie nie stalo po kupnie wracalem do domu w ze tak powiem dosc zwawym tepie i nic sie nie stalo
Zrobilem ze 300 mil do tej pory (nie zalujac mu ) i nic silnik cichutki czasem popychacze sie odezwa i to wszystko.
Czy ktos moglby mi powiedziec jak jest realizowany pomiar cisnienia ?, bo mi to wyglada na jakies zwarcie czy cus, ale widze tylko kawalek kabelka dochodzacego do czjnika cisniena i nic wiecej, nie bardzo wiem jak sprawdzic ten czujnik i polaczenie z kontrolka na desce.
Moze jakies inne suestie jak sie uporac z ww problemem??
Z gory dzieki za podpowiedzi
pozdrawiam Adam |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 13-08-2008, 16:28
|
|
|
zastanawia mnie tylko jedno, jak wy chłopaki kupujecie te samochody....jak mi cos nie pasuje juz przy sprzedazy to sie wycofuję a nie kupuję i liczę że to nic powaznego |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-08-2008, 16:43
|
|
|
adaxo, u Ciebie stawiam na czujnik - jest identyczny w większości silników Mitsu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 13-08-2008, 20:13
|
|
|
Bartek napisał/a: | adaxo, u Ciebie stawiam na czujnik - jest identyczny w większości silników Mitsu |
Tez tak myslalem i na chwile zamienilem na czujnik od EA2A 100% sprawny i nic nadal sie swieci.
Wiesz moze jak zasymulowac cisnienie oleju na tym kablu co idzie do czujnika, po to zeby sprawdzic czy ta kontrolka wogole zgasnie??
Do JaGrab3:
W moim przypadku akurat kupuje samochody glownie do "zabawy" , nie mam zbyt wielu znajomych na obczyznie, do pracy mam 6 min pieszo, zakupy robie on-line z dostawa do domu, wiec jakos staram sie zabic czas.
A ze akurat mam zaznajomiony szrot z mitsu (obecnie z 9 Gali do koloru do wyboru), i poza tym uwielbiam grzebac przy samochodzie, wiec wymiana silnika czy czegos tam jeszcze jest dla mnie przyjemnoscia.
pozdrawiam Adam |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
ektomek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2008, 20:27
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: | zastanawia mnie tylko jedno, jak wy chłopaki kupujecie te samochody....jak mi cos nie pasuje juz przy sprzedazy to sie wycofuję a nie kupuję i liczę że to nic powaznego |
Przyznam Ci się, że ja kupując swojego nawet się nim nie przejechałem. No może około kilometra jako pasażer. Swoją drogą nie żałuję, że siedziałem obok. Zamiast zastanawiać się prowadzeniem auta mogłem skupić się na ewentualnych "tajemniczych" dzwiękach itp. Na postoju sprawdziłem tylko sprzęgło i trochę go przegazowałem i ......kupiłem. Po trzech miesiącach "zapoznawania" się z autem mogę stwierdzić iż faktycznie jest zadbane , nie bite i z faktycznym przebiegiem 110 tyś. W zawieszeniu nic , podwozie ok, zero rdzy na nadkolach. Chyba poprostu miałem szczęście . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bosster
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 98r
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: UK
|
Wysłany: 14-08-2008, 08:59
|
|
|
No dobra to moze jakie rady ?
Robic cos z tym bo szkoda mi auta jest w bardzo dobrym stanie utrzymane nie liczac silnika jak widac
Ogolnie dzieje sie to sama caly czas. Zimny kontrolka mryga pozniej juz ok. Tylko dla mnie jest dziwne ze on wogole mocy nie traci idzi rowno. A "te" dzwieki zaczynaja sie przy okolo 3000 obrotow i slysze stukanie. Jakie szybkie rady zeby sprawdzic cie sie dzieje ?
dzieki z gory i pozdrawiam.
do kolegi z UK napisz na gg chcialbym dowiedziec sie czegos wiecej od Ciebie.
2121924 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-08-2008, 10:20
|
|
|
adaxo, przepraszam za głupie pytanie - świeci Ci się czerwona lampka oleju, nie pomarańczowa?
bosster, najprostsza rada to wymienić silnik, bo obawiam się, że koszty naprawy głównej w UK przekroczą wartość 5 szt. Galantów...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 14-08-2008, 16:55
|
|
|
czerwona od cisnienia
dzis w zaprzyjaznionym warsztacie powiedzieli ze prawdopodobnie zaworek upustowy cisnienia sie zawiesil i zaproponowali plukanie silnika (czyms po 12f butelka) podobno wczesniej juz takie cos robili i pomagalo, co szanowni forumowicze na to??
I tu powstaje pytanie czy jesli to nie pomoze to jak sie dostac do ww zaworka, podobno jest gdzies w okolicy filtra oleju.
Pytanie nr 2 jaki olej jest the best dla 2.5 V6
wiem ze bylo ale szukajka nie dziala
bosster jesli duzo jezdzisz i daleko od domu to narazie wykup sobie break down recowery w AA albo gdzies indziej bo z tego co piszesz to ostatnie chwile rozkoszy z jazdy. Jak sie wysypie to jeden tel i po sprawie niektore firmy nawet pokrywaja koszty naprawy (moja do 750f ), odezwe sie na gg chociaz wolalbym toczyc dyskusje na forum, moze ktos pozniej z tego skorzysta.
pozdrawiam Adam
aaaa i tak jak Bartek mowi wymiana silnika najtaniej i najprosciej przykladowe ceny to juz od 200 do 2000 ten za dwa ma 5!!! lat gwarancji te tansze 1 do 6 miesiecy, jak sie zdecydujesz to moge popytac co i jak na szrocie.
A najprostrze rozwiazanie to kup mojego EA2A (prawie tzw igla ) |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
bosster
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 98r
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: UK
|
Wysłany: 14-08-2008, 18:07
|
|
|
najnowsze informacje
z 3h wstecz bylem w komisie z ktorego bralem moje autko. Zadzwonili wlasnie do mnie i powiedzieli ze: problem z czujnikiem oleju bedzie rozwiazany maja nowy czujnik oleju. Jesli chodzi i halas itd to pan stwierdzil ze jest do wymiany z walek rozrzadu wraz z calym osprzetem (moze cala glowice) czy to mozliwe ze od tego bedzie ten halas ??
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-08-2008, 19:03
|
|
|
bosster: i co? Wymienią ci na własny koszt całą górę silnika? Opłaca im się?
Na moją czutkę, to niezłego wałka ci robią. Znam koszty w UK, i jedynym rozwiązaniem póki co jest swap silnika (najtaniej). Wygląda na to, że silnik w twoim Galu zrobiłe swoje mile na sucho bez oleju i teraz jest jak jest. Rozbiórka góry silnika w byle warsztacie to najmniej robocizny 500 GBP. Chyba, że znajomy Polak robi
Póki co, to raczej rozglądaj się za nowym silnikiem. A z tymi "panami" z komisu trochę twardziej. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
bosster
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 98r
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: UK
|
Wysłany: 15-08-2008, 11:50
|
|
|
hej.
Zrobia to w sposob taki ze pojada na zlomowiec i kupia uzywane czesci i po zmianie moja dac mi gwarancje na to ze silnik bedzie szalal... ladnie wyglada ale mysle ze oni boja sie tego zebym nie poszedl z autem do AA EXPERT. |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 15-08-2008, 16:30
|
|
|
Czesc, walki z kontrolka ciag dalszy.
Dzis bylem w warsztacie na plukaniu silnika a wygladalo to mniej wiecej tak ze nalali dwie butelki jakiegos plynu (smierdzial jak nafta) silnik pochodzil na wolnych obrotach z 15 minut potem to zlali ze starym olejem zalozyli nowy filtr i nalali swiezy olej.
Po tym zabiegu kontrolka jak swiecila tak swieci . Rada szefa warsztatu to jak to on nazwal "odbudowa" silnika, koszt + - 1000f. Jedyne co jest pozytywne to to ze jakos ciszej pracuje i popychacze prawie nie graja
Moze ktos ma jeszcze jakies pomysly??.
Czy ktos mi moze powiedziec jak dziala czujnik cisnienia, czy na zasadzie zwarcia do masy? |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
bosster
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2.0 98r
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 6 Skąd: UK
|
Wysłany: 05-10-2008, 11:33 wymiana panewek
|
|
|
powrot do tematu.
Czy za zmiana panewek idzie wymiana czegos jeszcze wrzucilem nowe bo faktycznie nie bylo rewelacyjne jedna byla lekko naderwana. Wal jest w dobrym stanie nie ma zadnych zaglebien i innych takich. Co jeszcze moge zrobic ? |
|
|
|
 |
|