 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Alternator |
Autor |
Wiadomość |
lewap2
Nowy Forumowicz lewap2
Auto: Lancer 1.3 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 18 Skąd: z Wa-wy
|
Wysłany: 18-08-2008, 07:10 Alternator
|
|
|
Witam,
Mam Lancera '99 1,3 benzyna/LPG.
Ostatnio podczas jazdy kilkakrotnie zapaliła mi się lampka aku. Dotychczas gasła po krótkim czasie ( do ok. 1 min).
Dwa dni temu, podczas jazdy było czuć zapach topiącego się plaskitu i lampka zapaliła się na stałe. Po podniesieniu maski zapach zdecydowanie od strony alternatora. Pasek zupełnie OK z zewnątrz alternator OK, wtyki od alternatora siedzą na miejscu jak powinny.
Jak mogę sprawdzić prąd ładowania alternatora, może to coś innego jest uszkodzone ?
Ile może kosztować naprawa alternatora (szacunkowo, przedział), a ile nowy alternator?
Dzięki za info! |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2008, 07:58
|
|
|
Obstawiam newralgiczne miejsce w alternatorze, czyli bolec, do którego podpięty jest minusowy przewód akumulatora. Na połączeniu powinien się znajdować taki gumowy czy silikonowy kapturek, który z czasem się przeciera/parcieje, a warunki atmosferyczne robią resztę. Zdejmij ten kapturek (jeśli on tam w ogóle jest) i przeczyść dokładnie połączenie i posmaruj np. wazeliną techniczną.
UWAGA:
Przed pracami przy tym połączeniu , odepnij klemę z akumulatora. W przeciwnym razie możesz zrobić zwarcie i spalić bezpiecznik alternatora.
Oczywiście mogłby też już się skończyć szczotki, uszkodzić uzwojenie, spalić regulator napięcia, ale to można stwierdzić po dokładniejszych oględzinach. W przypadku szczotek, naprawa w jakimś zakładzie wyniesie zapewne ok. 150 PLN, a w przypadku naprawy we własnym zakresie, zapłacisz tylko za szczotki (kilkanaście PLN). Jeśli uszkodzony będzie regulator napięcia czy uzwojenie, naprawy są często nieopłacalne i lepiej wówczas kupić nowy (używany) alternator.
Co sie tyczy sprawdzenia, czy alternator ładuje. Sprawdź, jakie napięcie masz na akumulatorze na wyłączonym i pracującym silniku. Na pracującym, przy przygazówkach powinno być bodaj 14,5-14,7. |
|
|
|
 |
|
|