Pasek zębaty rozrządu pękł SIGMA 12V |
Autor |
Wiadomość |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2008, 16:53 Pasek zębaty rozrządu pękł SIGMA 12V
|
|
|
Jechałem sobie dziś grzecznie jakieś 70km/h do domku.
Nagle silnik zgasł ,po oględzinach stwierdziłem:
-Silnik zablokowany (rozrusznik nie może obrócić)
-Brak paska rozrządu na górnym tylnym kole (zerwany)
Moje pytanie:
Czy silniki 12 zaworowe mają kolizję zawór-tłok w takich przypadkach?
Czy teraz zaczyna się czarna historyjka z cyklu pogięte zawory i duże wydatki?
Ciekawostka:
Pasek wymieniony wraz z napinaczem w tamtym roku i przejechane max 40 tyś. km.
Idę rozkręcać, czekam na info od was bo nie wiem czy mi się opłaca paska szukać.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 17-08-2008, 19:12
|
|
|
no to masz problem szukaj głowic bo to silnik kolizyjny .Pasek zerwal ci sie przy 40 tys km? niebywałe (a czy czasem nie miales wyciekow oleju na pasek) jesteś z niemiec? więc taniej ci bedzie te elementy znalezc lecz chyba drogo zapłacisz za robote.Czyjej firmy miałes rozrząd?Nie zastanawiasz sie nad przyczyna zerwania paska? pozdrawiam |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2008, 19:39
|
|
|
Silnik jest suchy lekko rosi z pod wlewu oleju , pasek oleju nie widział.
Pasek chyba był Gasket a czy jakoś tak , już nie pamiętam.
Rozebrałem osłony to pasek nawinął sie na koło zębate wału i zablokował silnik.
Po usunięciu wszystko jest ok wałem można obracać.
Dziwne zdarzenie ,mam jeszcze nadzieję że jakimś cudem tam w środku nic sie nie stało.
Pasek zadziałał jak hamulec.
Intryguje mię ta kolizyjność bo wiem że jak pozostawię wałki rozrządu bez paska układają się pod naciskiem sprężyn czyli zawory się w jakimś stopniu zamykają .
Przy silniku V6 jest 3 cylindry na stronę więc i rozmieszczenie krzywek zaworów jest inne jak w 4 cylindrowym silniku co teoretycznie może dać efekt nie wystąpienia kolizji.
Sprawdziłem to przed chwilą w praktyce i:
wałki rozrządu układają się pod naciskiem sprężyn zaworowych
wałem napędowym mogę kręcić bez problemu 360 stopni
Wniosek:
Jeśli się mylę proszę poprawić.
Kolizja występuje w momencie przeskoczenia paska na którymś z kół zębatych.
lub jeżeli wałki w przypadku zerwania nie zdążą się ułożyć pod naciskiem sprężyn.
Na pewno nie występuje sytuacja jak w cztero i więcej cylindrowych rzędziakach że któryś z zaworów pozostaje otwarty. |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 18-08-2008, 20:44
|
|
|
słuchaj misiu wymienialem rozrzad u siebie i sprawdzalem czy motor jest kolizyjny czy nie .W momencie ystawienia wałków i walu korbowego w stanie serwisowym (na znaki) i kręcąc wałem korbowym w pewnym momencie silnikiem nie można obrócić ,wniosek jeden POGIĘTE ZAWORY ,ile ? trzeba zweryfiikować! .Może uszkodzeniu uległy tulko 2 lub 3(TO WERSJA OPTYMISTYCZNA)a może wiecej???.Musisz to sprawdzić.Zdejmij pokrywy zaworów ,obracaj wałkami rozrządu i sprawdzaj czy którys zawór nie zostal (jeśli dostał to juz nie wróci). I TYM SPOSOBEM WSTEPNIE SPRAWDZISZ CO SIE STAŁO |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:53
|
|
|
Zapraszam do czytania postu o zerwanym pasku w moim Galancie. Jest też kilka zdjęć
zerwany pasek |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 19-08-2008, 15:05
|
|
|
Witaj!
U mnie byl troche inny problem o ktorym pisalem zreszta tutaj na forum. na czesci wydalem sporo bo ponad 1000 zl, ale wtym sa zawory wszystkie uszczelaniacze rolki lozyska rolek paski wszystkie olej caly uszczelki, glowica i wal- byl ok- tez wiec jesli masz kase i chcesz odreanimowac samochod to warto jednak kupisz silnik za 1,5 tys i tez nie wiesz ile trzeba bedzie wlozyc i za ile bedziesz musial cos zmieniac ....
Powiem tak teraz wiem ze wszytsko jest ok i raczej nie powinno byc podobnej sytuacji.
a co to paska rozrzadu to raczej lepiej wymienic ja wczesniej niz pozniej to nie jest droga sprawa wiec nie aztaki straszny diabel nawet w wymianie sa tutaj posty jak samemu to zrobic nawet..
Ale to jest moje zdanie ... ja zmienilem i zadowolny jestem z tego kasy szkoda ale to juz inna sprawa ale moja Misia znowu plywa po ulicach .... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-08-2008, 16:58
|
|
|
RIPek napisał/a: | wałki rozrządu układają się pod naciskiem sprężyn zaworowych
wałem napędowym mogę kręcić bez problemu 360 stopni |
Odwrotnie - ustawiasz wał na znak (1 tłok na górze) i obracasz wałkiem na którym są zawory 1 cylindra. Jeżeli obrócisz o 360 st. wtedy na 95% do kolizji nie dojdzie podczas zerwania paska. (5% zostawiam dla zjawisk dynamicznych nie zachodzących przy obrotach typu 10 rpm) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 19-08-2008, 18:55
|
|
|
CUBUS nawiazujac do sms to rolety nie mam ,skoro stwierdzasz że masz uszkodzony rozrusznik to naprawiaj czym predzej!! KLOCKIwymienialem u siebie ale nie pamietam firmy bo nie zapisalem ale byly w zielonym opakowaniu i byly WŁOSKIEsa dobre bo nie piszczą i co najważniejsze o czym piszą koledzy nie brudzą zbytnio felg .co do ABSso juz pisałem :masz juz tyle podpowiedzi że lepiej juz nic nie pisać posprawdzaj wszystko i sigma na pewno bedzie ci służyć tu masz tel na czesci do sigmy 608487949 pozdrawiam |
|
|
|
 |
RIPek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2008, 20:04
|
|
|
A więc teoria się nie sprawdziła ,silnik pracuje na 3 cylindry
Miałem nadzieję że jednak....
W piątek mam wyjazd do Polski po 8 miesiącach.
Co do paska to on nie miał nawet roku od założenia i przejechane max40 tyś więc nie był przejeżdzony . Sam go wymieniałem jak mi siadła uszczelka pod głowicą.
Co do naprawy to teraz trzeba to dobrze policzyć bo autko ma 290 tyś
i skłaniam się ku szukaniu nowego serduszka.
Panowie
Rozebralem silnik i znalazlem :
4 zawory wydechowe wygięteale nie widac tego optycznie.
Zamówilem 6 nowych wydechowych(8,80euro) za sztukę i zestaw uszczelek.
pozostaje poczekać na towar , zlożyć i mam nadzieję jazda...
Jak w domowych warunkach dotrzeć zaworki , macie jakieś patenty??? |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 04-11-2008, 06:55
|
|
|
Witam, co sądzicie o tym zestawie?
http://motoallegro.pl/ite...gma_3_0_v6.html
W warsztacie facet wyceniał mi koszty części (pasek, rolka, pompa) na 370-400 PLN więc się zastanawiam się czy majster chciał sobie na mnie więcej "przyciąć" czy też ten zestaw na allegro nie warty jest zachodu? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-11-2008, 11:12
|
|
|
ja tam nie wiem ale mechanik liczy pewnie w cenach jak mu wygodnie tzn. kupi u znajomego w sklepie, na allegro goście maja niższą marżę. Osobiscie - kupiłbym na ebayu na przykład:
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
Do silnika 24V zestaw: pompa + pasek + rolki kosztował 300 zł z wysyłką (08/2007 - dolar był po 2.7 zł) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 04-11-2008, 11:43
|
|
|
Ten zestaw z ebaya prezentuje się spoko ale trzeba będzie czekać na dostawę a obawiam się że obecny pasek nie będzie chciał czekać Sądząc po tym w jakim stanie jest to auto po poprzednich właścicielach to nie znam dnia ani godziny jak mi jakiś numer wykręci |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-11-2008, 12:02
|
|
|
painkiller napisał/a: | Ten zestaw z ebaya prezentuje się spoko ale trzeba będzie czekać na dostawę a obawiam się że obecny pasek nie będzie chciał czekać Sądząc po tym w jakim stanie jest to auto po poprzednich właścicielach to nie znam dnia ani godziny jak mi jakiś numer wykręci |
Czekać trzeba będzie około 2 tygodnie. Moze to nieco dłużej niż sklep czy allegro. Pozatym pasek równie dobrze może pęknąc w drodze do mechanika. To moje zdanie. Najbezpieczniej będzie nie jeździć po prostu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
painkiller
Forumowicz

Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 434 Skąd: wRock
|
Wysłany: 04-11-2008, 13:56
|
|
|
Jeździć musi, choćby dzisiaj na wymianę amorów. Rozrząd też muszę zrobić w dosyć szybko i o ile to nie jest konieczne auta nie ruszam, no nic będę jeszcze myślał co tu dalej robić |
|
|
|
 |
|