| [Cari 1.9TD] Obrotomierz wariuje | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | xxcarixx   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Sie 2008
 Posty: 15
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2008, 19:47   [Cari 1.9TD] Obrotomierz wariuje |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, dzisiaj zauważyłem w mojej Cari dziwne zachowanie obrotomierza. Przy wolnych obrotach pokazywał około 200 borotów jednak słuchając pracy silnika wiem że było jak zawsze około 700-800 obrotów. Zwykle po mieście silnik kręci się na około 2500 obrotów i zwsze takie było wskazanie obrotomierza. Dzisiaj jednak przy takiej samej jeździe pokazywał około 3500 obrotów a po wrzuceniu na luz wskazówka błyskawicznie spadała do 200. Po postoju około 20 minut (poszedłem na zakupy) wszystko wróciło do normy. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
 Z góry dzięki za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JackD [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2008, 21:33   Re: Obrotomierz wariuje |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | xxcarixx napisał/a: |  	  | Witam, dzisiaj zauważyłem w mojej Cari dziwne zachowanie obrotomierza. Przy wolnych obrotach pokazywał około 200 borotów jednak słuchając pracy silnika wiem że było jak zawsze około 700-800 obrotów. Zwykle po mieście silnik kręci się na około 2500 obrotów i zwsze takie było wskazanie obrotomierza. Dzisiaj jednak przy takiej samej jeździe pokazywał około 3500 obrotów a po wrzuceniu na luz wskazówka błyskawicznie spadała do 200. Po postoju około 20 minut (poszedłem na zakupy) wszystko wróciło do normy. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
 Z góry dzięki za pomoc.
 | 
 Mam dokładnie to samo.... może ktoś pomoże
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kielurkk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 17 Cze 2007
 Posty: 1050
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2008, 21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie łączy Ci napewno przewód na alternatorze ( z niego są brane w dieslu impulsy obrotów silnika) nie pamiętam dokładnie ale chyba pierwszy z góry jeden przewód na wsuwce. reszta (dwa pozostałe) są na oczkach zakręcane nakrętkami to tych nie ruszaj. Poruszaj tym z wsuwką i będzie git a najlepiej przeczyść dobrze lub odetnij ta wsuwkę i zagnieć nową i po problemie |  
				| _________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
 
 TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
 
 SHEAKESBEER
 
 Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
   
 
  Piszę poprawnie po polsku. 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JackD [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2008, 21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kielurkk napisał/a: |  	  | nie łączy Ci napewno przewód na alternatorze ( z niego są brane w dieslu impulsy obrotów silnika) nie pamiętam dokładnie ale chyba pierwszy z góry jeden przewód na wsuwce. reszta (dwa pozostałe) są na oczkach zakręcane nakrętkami to tych nie ruszaj. Poruszaj tym z wsuwką i będzie git a najlepiej przeczyść dobrze lub odetnij ta wsuwkę i zagnieć nową i po problemie | 
 jutro to zrobie i poinformuje o rezultatach.... dzieki
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xxcarixx   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Sie 2008
 Posty: 15
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2008, 17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki za informacje jutro sie tym pobawie bo dzisiaj juz czasu brak
 dzisiaj jednak obrotomierz działał jak należy
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kielurkk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 17 Cze 2007
 Posty: 1050
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2008, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdziłem dziś i nie pierwszy z góry tylko pierwszy z dołu zresztą nie można pomylić bo jak pisałem to wsuwka a dwa pozostałe to przykręcane i dużo grubsze przewody |  
				| _________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
 
 TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
 
 SHEAKESBEER
 
 Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
   
 
  Piszę poprawnie po polsku. 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JackD [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2008, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | cos nie tak.... jak odłączyłem przewód /u mnie na samej górze w alternatorze/ to po zapaleniu silnika obrotomierz  działa.....
 może w 1.9TD jest inaczej..... dalej  czekam na konkretne sugestie.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kielurkk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 17 Cze 2007
 Posty: 1050
 Skąd: Mielec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-08-2008, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JackD napisał/a: |  	  | /u mnie na samej górze w alternatorze/ | 
 w DIDzie zapewne jest inaczej ja pisałem a starych dieslach, co nie znaczy że nie może być podobnie. Ile masz przewodów na alternatorze? grubę i przeważnie przykręcane to będą od ładowania i aku a jeśli masz cienki to "może" być od obrotka.
 |  
				| _________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
 
 TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
 
 SHEAKESBEER
 
 Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
   
 
  Piszę poprawnie po polsku. 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |