Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 13:39
[Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie
Autor Wiadomość
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2006, 11:57   [Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie

Czy ktoś miał może takie objawy?
Jadę sobie spokojnie, równą prędkością, a tu nagle wskazówka obrotomierza ... jep na 0.
po chwili podniosła się to 3 tys. i nagle znowu ... 0. To już mnie zaniepokoiło. Nie zdążyłem jeszcze puknąć a ona powróciła do normalnej pracy. Lecz po chwili znowu... gleba. Już brałem zamach, żeby lekko popukać w liczniki a ona znowu wstała i od tej pory działa bez zarzutu, zreszta jak przez poprzednie lata. Czy ktoś może miał kiedyś podobne objawy?
Ostatnio zmieniony przez glina 24-01-2013, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-03-2006, 13:37   

Tak... fakt że nie w Cari ale - identyczna sprawa...

Naprawa jest prosta jak.... nie powiem co...

Rozkręć obudowe licznika tak abyś mógł go wyciągnąć... wyciągnij licznik iii...

W konsoli bedziesz miał kostki mniej wiecej na stałe umocowane które wchodza w licznik podczas montażu i to zapewnia właśnie przepływ informacji....

Poczyść dokładnie kostki - najlepiej namocz czystą szmatke w spirytusie albo benzynie ekstrakcyjne i ładnie poczyść... niczym przypadkiem nie drap styków...

Jeżeli chodzi o licznik zrób to samo - ale uważaj bo ściezki są na folii - znaczy sie sa w miarę delikatne... wyczyść ładnie np. pałeczkami higienicznymi również nawilżonymi w spirycie albo benzynce ekstrakcyjnej...

Później dla konserwacji możesz delikatnie nawilżyc styki jakims dobry "kontakte"

Później złożyc i zapomniec o problemie...

W baaardzo czarnym scenariuszu mogło zdarzyc sie tak iz jedna ze ścieżek jest uszkodzona czytaj - ułamana na folii - wtedy musiałbys uskuteczniać jakieś cuda reanimacyjne itd...

Na koniec jak zresztą zawsze przy takich pracach apeluję o cierpliwość i nie śpieszenie sie...


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-03-2006, 14:28   

Ja bym nie radził benzyną.
Benzyna ma przykry zwyczaj rozpuszczania wielu tworzyw sztucznych. Bez 100% pewności, że to nie dotyczy materiału, który na nią narażamy, lepiej trzymać się od niej z daleka.

Jesli juz cos trzeba zmoczyc - to tylko isopropyl i to najlepiej taki bez zawarosci wody (sporo srodkow isopropylowych - np. zgrabne male nasaczone isopropylem bibulki do odkazania przed zastrzykami - maja zawartosc 70% isoprpylu i 30% wody destylowanej).

A potem coś a'la Kontakt i powinno być dobrze na b. długo.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-03-2006, 14:37   

Ojjj coś mnie sie zdaje że wspomniana przeze mnie BENZYNA EKSTRAKCYJNA - została pomylona z NITRO lub TRI... benzyna nie jest taka desktrukcyjna jak to przedstawiasz... i nie rozpuszcza na "bank" tworzyw sztucznych grupy ABS -
Z drugiej strony nie proponowałem mycia pędzlem czy też polewania bezyna - sugerowałem jedynie nasączenie szmatki czy tez pałeczki higienicznej...

I moge wziąść tą i wcześniejsza wypowedź w pełna odpowiedzialność...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-03-2006, 14:37   

Isopropanol 95% kupisz w kazdej hurtowni chemicznej.... cena ok. 7 zl/litr.....

A spray kontaktowy polecam Wutha :wink: - jest naprawde OK
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2006, 20:12   

uffff, dobrze że to jakiś pyłek tylko
no to mi teraz zamiast wskazówki kamień z serducha spadł :D
 
 
alex
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2006, 07:11   

A jak myślicie, czy to, że podczas jazdy obrotomierz sam się przeskaluje na pozycje wyjściową 1,5 tys, to również powód o którym tutaj napisano, czyli zanieczyszczenie styków? Czy też to już jakaś jego usterka?
 
 
zbylug
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2007, 16:52   

Witam mam Carisme 1,6 - '95 i podobny problem jak w temacie ale u mnie na zimnym silniku jest ok z obrotomierzem a podczas jazdy ze stała prędkością np. 2500obr/min i dodaniu gazy obrotomierz podskakuje np. na 8000obr/min i spada na np. 2000obr/min i tak sie buja, jak już zacznie skakać to i na wolnych obrotach sobie podskakuje ale w mniejszym zakresie (np.1000-2000). Silnik pracuje prawidłowo i równo. Takie objawy mam od dosyć dawna ale że praca silnika jest ok to nie szukam przyczyn. Kiedyś na początku tych objawów rozebrałem cały licznik i posprawdzałem wszystkie styki i kabelki które tam dochodzą i wewnątrz licznika ale nic niepokojącego nie znalazłem (poczyściłem co się dało). Czy poza złym kontaktem styków może być jeszcze jakaś inna przyczyna :?:
pozdrawiam Zbylug

[ Dodano: 02-02-2007, 21:25 ]
już nikt nie czyta takich tematów czy nikt nie ma takich problemów? :(
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-04-2009, 16:56   

A co powiecie na to że jak wjade szybko w kałuże to obrotomierz przestaje działać i po jakimś czasie działa prawidłowo? Może jakiś styk przy silniku który jest odpowiedzialny za obrotmierz jest narażony na wode(mam połamane niektóre osłony podwozia)?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 18-04-2009, 20:41   

Cytat:
A co powiecie na to że jak wjade szybko w kałuże to obrotomierz przestaje działać i po jakimś czasie działa prawidłowo? Może jakiś styk przy silniku który jest odpowiedzialny za obrotmierz jest narażony na wode(mam połamane niektóre osłony podwozia)?
_________________
Typowy objaw poluzowanego paska który po ochlapaniu woda zaczyna się ślizgać, zmieniaja sie obroty alternatora a z alternatora jest brany pomiar obrotów. Jedyna rada to załozyc osłony i naciągnąć lub wymienić pasek.
_________________

 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-04-2009, 01:51   

Hymm ale czy to możliwe żeby pasek się ślizgał przez 10min np.? Zresztą ślizagający się pasek wydaje chyba specyficzny pisk, czy tak nie musi być koniecznie?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 19-04-2009, 11:01   

Zalany wodą pasek nie piszczy a jak sucho to działa normalnie.Może sprawdź na wszelki wypadek, albo wymień. Pozdr.
_________________

 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-04-2009, 11:39   

W sumie był wymieniany przy 90k(teraz jest 153k) ale może warto sprawdzić.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-04-2009, 21:00   

slawek st napisał/a:
Cytat:
A co powiecie na to że jak wjade szybko w kałuże to obrotomierz przestaje działać i po jakimś czasie działa prawidłowo? Może jakiś styk przy silniku który jest odpowiedzialny za obrotmierz jest narażony na wode(mam połamane niektóre osłony podwozia)?
_________________
Typowy objaw poluzowanego paska który po ochlapaniu woda zaczyna się ślizgać, zmieniaja sie obroty alternatora a z alternatora jest brany pomiar obrotów. Jedyna rada to załozyc osłony i naciągnąć lub wymienić pasek.



Jak na mój gust, obroty sczytywane są z czujnika położenia wału (o obrotach z alternatora nigdy nie słyszałem).
 
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 20-04-2009, 21:25   

W dieslu obroty są właśnie brane z alternatora a w benzynach już nie.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.