Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Falujące obroty na podjeżdzaniu do skrzyżowania.
Autor Wiadomość
swistako
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2008, 12:29   [Cari 1.6] Falujące obroty na podjeżdzaniu do skrzyżowania.

Niestety mam falujące obroty na podjeżdzaniu do skrzyżowania w wyniku czego gaśnie auto. Czasami po kilku takich zachwianiach ustawi się i już jest wporządku, chociaż ostatnio coraz rzadziej. Wczoraj wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy (który był czysty) i objaw jest dalej ten sam. Oczywiście uczyłem go wolnych obrotów. Proszę o pomoc!!
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 11-08-2008, 02:22   

a masz to przy wlaczonej klimie? jesli nie ma nieszczelnosci w dolocie to prawdopodobnie silnikowi krokowemu czyszczenie nie pomoze, a wymiana
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
swistako
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2008, 19:43   

Niestety nie mam klimy, więc nie bardzo to. Mam założony gaz, ale nie ma różnicy czy na gazie czy benzynie.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 11-08-2008, 19:58   

paliwo moze byc przyczyna...zalej lepsza benzyna-nie w powiem ze do pełan - ale większą ilościa...wówczas zobacz czy dalej zamula
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
marcinos1979
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2008, 18:07   

Matejko a mógłbyś napisać jaki ma związek falowanie obrotów z włączoną klimatyzacją, bo u mnie widzę, że ma to związek ( tylko nie wiem jaki od czego i to mnie wkurza :evil: ). Odpalam auto przy zimnym silniku i wszystko jest ok. Po rozgrzaniu, na biegu jałowym obroty falują, wręcz szarpią; gdy włączam bieg i klimatyzację silnik pracuje równo, bez falowania. Acha i czy układ klimatyzacji manualnej komunikuje się z ECU, czy jest to zupełnie osobny układ ?! Pytam, bo wentylator od klimatyzacji cały czas pracuje od razu po włączeniu klimatyzacji i w dodatku na II biegu, nawet przy zimnym silniku. Po prostu podejrzewam uszkodzenie ECU - może tak być, czy byłyby w takim wypadku poważniejsze objawy ?! ( i np. odłączając wtyczkę od silniczka krokowego, po uruchomieniu auta, nie zaświeca się CE - czy jest to prawidłowy objaw ?! ). Przepraszam za te uwikłane wątki, ale chciałem wszystko opisać w jak największym skrócie. Za odpowiedź z góry dziękuję.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-08-2008, 18:13   

wentylator klimy gdy sie oczywiscie wlaczy (zaleznie od temperatury na zewnatrz) to sie wlacza razem z drugim wentylatorem od chlodzenia

a wplyw klima ma taki, ze silniczek krokowy musi podbic obroty gdy klima obciazy silnik na biegu jalowym, a gdy ma z tym problemy to wlasnie faluja obroty tzn tak 0-1000 z 2-3 razy i sie uspokaja
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
marcinos1979
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2008, 18:49   

U mnie włącza się tylko jeden wentylator ( od klimy, od razu po jej włączeniu ) niezależnie od temp. otoczenia, a ten od chłodzenia wtedy nie pracuje. I co to jest za gniazdko w osuszaczu klimy ( to brązowe z dwoma wtykami ? Bo u mnie z wtyczki do niej podłączonej nie ma żadnego napięcia ). A jak wygląda sprawa z odłączeniem wtyczki od silniczka krokowego - czy po uruchomieniu silnika powinien zaświecić się CE czy nie ?! I czy klimatyzacja współpracuje jakoś z komputerem czy nie?! Znów przepraszam za ten chaos myślowy :?
 
 
swistako
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2008, 21:49   

Możecie mi powiedzieć ile miej więcej kosztuje silnik krokowy.
 
 
marcin84k 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: chrzanów
Wysłany: 19-08-2008, 22:13   

ja mam podobny problem,, z tym ze wogule mam obroty zwiekszone na cieplym silniku( na zimnym trzyma idealnie) od 900 do 1400 a po wlonczeniu klimy trzyma idealnie okolo 500... zeby silnik pracowal idealnie,,, musze miec wlonczona klime,,, nie kumam tego,,, i borykam sie z tymi obrotami juz kupe czasu...:((

[ Dodano: 19-08-2008, 22:15 ]
swistako napisał/a:
Możecie mi powiedzieć ile miej więcej kosztuje silnik krokowy.


ja kupilem razem z przepustnica za 300 zl oczywiscie uzywka,,,
 
 
 
marcinos1979
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2008, 11:16   

marcin84k po wymianie silniczka krokowego nic się nie polepszyło ?! Ja podejrzewam, że to komputer jakoś nie nauczył się do końca obrotów, bo resetowałem wczoraj komputer ( przez odpięcie klemy przy akumulatorze ) i zauważyłem znów falowanie obrotów nawet z włączoną klimatyzacją ( wcześniej z włączoną klimatyzacją i wrzuconym biegiem obroty nie falowały ). Dzisiaj pouczę obrotów i zobaczymy.
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 20-08-2008, 11:47   

[quote="marcinos1979"]U mnie włącza się tylko jeden wentylator ( od klimy, od razu po jej włączeniu ) niezależnie od temp. otoczenia, a ten od chłodzenia wtedy nie pracuje.

No to sprawdź podłączając na krótko czy wiatrak ruszy a jeśli ruszy to sprawdź bezpiecznik od niego. On powinien chodzić, jeśli nie chodzi to albo spalony albo coś innego typu przewody lub szczotki wysiadły.
_________________

 
 
 
edi81 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI LS 1999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 13
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20-08-2008, 22:48   

miałem ten sam problem mechanicy rozkładali ręce falowały obroty silniczek krokowy wynieniony przepustnica wyczyszczona zajechałem do servisu czas naprawy bez obijania w bawełne 5 minut regulował coś na przepustnicy jakąś dawke czy coś tam auto zaczło chodzić idealnie więc po prostu na tych autach trzeba się znać

przypuszczam ze u ciebie też trzeba wyregulować
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 21-08-2008, 07:30   

edi81, zapewne regulował ci srubką na przepustnicy, tą pod gumową zaślepką
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
marcinos1979
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2008, 10:29   

siwek, a czy duży wpływ na obroty, ma ta śrubka pod gumową zaślepką ( większy niż ta większa śrubka na zewnątrz przepustnicy i czy te śrubki mają jakiś związek ze sobą ) ?

I czy może ktoś mi napisać, jak podczas uczenia komputera obrotów, w czasie gdy załącza się wentylator, powinny zachowywać się obroty, bo w mojej cari wzrastają wtedy do ok. 1400 i tak się trzymają, następnie włączam wszystkie odbiorniki i spadają do ok. 750 i nie falują. Po 15 min. wyłączam wszystkie odbiorniki i zapłon. Uruchamiam silnik i znów obroty falują :twisted: Dlaczego tak dziwnie się dzieje ?! Zmienić od razu komputer ?!
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 21-08-2008, 15:16   

Ta śrubka pod zaślepką jest do dokładniejszego ustawiania obrotów

A czemu po tej nauce obrotów na postoju nie zrobiłeś kilku km? należy zrobić ok 15-20 km
przed nauką obrotów czyściłeś przepustnice?
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.