[Cari 1.6] Falujące obroty na podjeżdzaniu do skrzyżowania. |
Autor |
Wiadomość |
swistako [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2008, 12:29 [Cari 1.6] Falujące obroty na podjeżdzaniu do skrzyżowania.
|
|
|
Niestety mam falujące obroty na podjeżdzaniu do skrzyżowania w wyniku czego gaśnie auto. Czasami po kilku takich zachwianiach ustawi się i już jest wporządku, chociaż ostatnio coraz rzadziej. Wczoraj wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy (który był czysty) i objaw jest dalej ten sam. Oczywiście uczyłem go wolnych obrotów. Proszę o pomoc!! |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 11-08-2008, 02:22
|
|
|
a masz to przy wlaczonej klimie? jesli nie ma nieszczelnosci w dolocie to prawdopodobnie silnikowi krokowemu czyszczenie nie pomoze, a wymiana |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
swistako [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 19:43
|
|
|
Niestety nie mam klimy, więc nie bardzo to. Mam założony gaz, ale nie ma różnicy czy na gazie czy benzynie. |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 11-08-2008, 19:58
|
|
|
paliwo moze byc przyczyna...zalej lepsza benzyna-nie w powiem ze do pełan - ale większą ilościa...wówczas zobacz czy dalej zamula |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2008, 18:07
|
|
|
Matejko a mógłbyś napisać jaki ma związek falowanie obrotów z włączoną klimatyzacją, bo u mnie widzę, że ma to związek ( tylko nie wiem jaki od czego i to mnie wkurza ). Odpalam auto przy zimnym silniku i wszystko jest ok. Po rozgrzaniu, na biegu jałowym obroty falują, wręcz szarpią; gdy włączam bieg i klimatyzację silnik pracuje równo, bez falowania. Acha i czy układ klimatyzacji manualnej komunikuje się z ECU, czy jest to zupełnie osobny układ ?! Pytam, bo wentylator od klimatyzacji cały czas pracuje od razu po włączeniu klimatyzacji i w dodatku na II biegu, nawet przy zimnym silniku. Po prostu podejrzewam uszkodzenie ECU - może tak być, czy byłyby w takim wypadku poważniejsze objawy ?! ( i np. odłączając wtyczkę od silniczka krokowego, po uruchomieniu auta, nie zaświeca się CE - czy jest to prawidłowy objaw ?! ). Przepraszam za te uwikłane wątki, ale chciałem wszystko opisać w jak największym skrócie. Za odpowiedź z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-08-2008, 18:13
|
|
|
wentylator klimy gdy sie oczywiscie wlaczy (zaleznie od temperatury na zewnatrz) to sie wlacza razem z drugim wentylatorem od chlodzenia
a wplyw klima ma taki, ze silniczek krokowy musi podbic obroty gdy klima obciazy silnik na biegu jalowym, a gdy ma z tym problemy to wlasnie faluja obroty tzn tak 0-1000 z 2-3 razy i sie uspokaja |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2008, 18:49
|
|
|
U mnie włącza się tylko jeden wentylator ( od klimy, od razu po jej włączeniu ) niezależnie od temp. otoczenia, a ten od chłodzenia wtedy nie pracuje. I co to jest za gniazdko w osuszaczu klimy ( to brązowe z dwoma wtykami ? Bo u mnie z wtyczki do niej podłączonej nie ma żadnego napięcia ). A jak wygląda sprawa z odłączeniem wtyczki od silniczka krokowego - czy po uruchomieniu silnika powinien zaświecić się CE czy nie ?! I czy klimatyzacja współpracuje jakoś z komputerem czy nie?! Znów przepraszam za ten chaos myślowy |
|
|
|
 |
swistako [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2008, 21:49
|
|
|
Możecie mi powiedzieć ile miej więcej kosztuje silnik krokowy. |
|
|
|
 |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 19-08-2008, 22:13
|
|
|
ja mam podobny problem,, z tym ze wogule mam obroty zwiekszone na cieplym silniku( na zimnym trzyma idealnie) od 900 do 1400 a po wlonczeniu klimy trzyma idealnie okolo 500... zeby silnik pracowal idealnie,,, musze miec wlonczona klime,,, nie kumam tego,,, i borykam sie z tymi obrotami juz kupe czasu...:((
[ Dodano: 19-08-2008, 22:15 ]
swistako napisał/a: | Możecie mi powiedzieć ile miej więcej kosztuje silnik krokowy. |
ja kupilem razem z przepustnica za 300 zl oczywiscie uzywka,,, |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2008, 11:16
|
|
|
marcin84k po wymianie silniczka krokowego nic się nie polepszyło ?! Ja podejrzewam, że to komputer jakoś nie nauczył się do końca obrotów, bo resetowałem wczoraj komputer ( przez odpięcie klemy przy akumulatorze ) i zauważyłem znów falowanie obrotów nawet z włączoną klimatyzacją ( wcześniej z włączoną klimatyzacją i wrzuconym biegiem obroty nie falowały ). Dzisiaj pouczę obrotów i zobaczymy. |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 20-08-2008, 11:47
|
|
|
[quote="marcinos1979"]U mnie włącza się tylko jeden wentylator ( od klimy, od razu po jej włączeniu ) niezależnie od temp. otoczenia, a ten od chłodzenia wtedy nie pracuje.
No to sprawdź podłączając na krótko czy wiatrak ruszy a jeśli ruszy to sprawdź bezpiecznik od niego. On powinien chodzić, jeśli nie chodzi to albo spalony albo coś innego typu przewody lub szczotki wysiadły. |
_________________
 |
|
|
|
 |
edi81
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI LS 1999
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 13 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20-08-2008, 22:48
|
|
|
miałem ten sam problem mechanicy rozkładali ręce falowały obroty silniczek krokowy wynieniony przepustnica wyczyszczona zajechałem do servisu czas naprawy bez obijania w bawełne 5 minut regulował coś na przepustnicy jakąś dawke czy coś tam auto zaczło chodzić idealnie więc po prostu na tych autach trzeba się znać
przypuszczam ze u ciebie też trzeba wyregulować |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 21-08-2008, 07:30
|
|
|
edi81, zapewne regulował ci srubką na przepustnicy, tą pod gumową zaślepką |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2008, 10:29
|
|
|
siwek, a czy duży wpływ na obroty, ma ta śrubka pod gumową zaślepką ( większy niż ta większa śrubka na zewnątrz przepustnicy i czy te śrubki mają jakiś związek ze sobą ) ?
I czy może ktoś mi napisać, jak podczas uczenia komputera obrotów, w czasie gdy załącza się wentylator, powinny zachowywać się obroty, bo w mojej cari wzrastają wtedy do ok. 1400 i tak się trzymają, następnie włączam wszystkie odbiorniki i spadają do ok. 750 i nie falują. Po 15 min. wyłączam wszystkie odbiorniki i zapłon. Uruchamiam silnik i znów obroty falują Dlaczego tak dziwnie się dzieje ?! Zmienić od razu komputer ?! |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:16
|
|
|
Ta śrubka pod zaślepką jest do dokładniejszego ustawiania obrotów
A czemu po tej nauce obrotów na postoju nie zrobiłeś kilku km? należy zrobić ok 15-20 km
przed nauką obrotów czyściłeś przepustnice? |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
|