 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS ALL] [KOŁA] Pierścienie centrujące |
Autor |
Wiadomość |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 12:15 [MSS ALL] [KOŁA] Pierścienie centrujące
|
|
|
Podczas zmiany opony (defekt) okazało się że nie mam na swoich alufelgach pierścieni centrujących
czy ktoś może mnie poratować jeśli chodzi o wymiary?? oco to w ogóle chodzi z tymi pierścieniami centrującymi - są niezbędne czy to tylko taki element który dobrze że jest ale konieczny to on nie jest..... |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 09:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-08-2008, 12:34
|
|
|
Jedni mówią że konieczny inni że można się obyć bez niego. Jeśli go nie ma to felga nie opiera się o piastę tylko "wisi" na śrubach. Jak wiadomo otwory na śruby w feldze mają pewien luz i teoretycznie istnieje możliwość że felgi nie będą założone centrycznie do osi, ale będą miały lekkie przesunięcie. Jeśli felgi mają otwór stożkowy to szanse na wadliwy montaż maleją. Tak samo jeśli felgi mają więcej niż 4 śruby.
Ja przychylam się do zdania tych, którzy twierdzą że pierścienie są niezbędne. Gdy nie ma pierścieni to śruby przenoszą wszystkie obciążenia, a powinna to robić piasta .
Jeśli chodzi o rozmiary to rozmiar wewnętrzny pierścienia ma mieć rozmiar piasty twojego auta (chyba jest w serwisówce), a rozmiar zewnętrzny powinien być rozmiarem otworu w twojej feldze (nie wiem jakie masz). |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2008, 12:47
|
|
|
no to przekichane -
są to felgi DOTZ - a samochód space star 1.6 grudzień 2003
no to ładnie - teraz już wiem dlaczego mi "trzepie" tym samochodem ..... |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-08-2008, 12:52
|
|
|
bazkomp napisał/a: | oco to w ogóle chodzi z tymi pierścieniami centrującymi |
Pierścień centrujący kompensuje luz wynikający z różnicy pomiędzy średnicą piasty a średnicą otworu centrującego felgi. Pierścień taki jest niezbędny do prawidłowego montażu większości felg aluminiowych. Dzięki pierścieniowi koło jest osadzone centralnie na piaście i nie "bije" podczas jazdy. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-08-2008, 12:58
|
|
|
Cytat: | Tak jak opisał cns80 |
opisal a Ty i tak piszesz jeszcze raz to samo ??
ladnie to tak posty nabijac ??
ze felga dotz to nam nic nie mowi i tobie tez nie powie,
musisz ją zdjac i od wewnatrz albo na srodku, albo na ktoryms z ramion beda opisane wszystkie dane felgi od szerokosci, przez srednice, odsadzenie(ET), po rozstaw i otwor centralny, spisz te wszystkie dane i napisz na forum, my postaramy sie jakos pomoc,
a do wszystkiego wez suwmiarke i zmierz ile ma otwor centralny w feldze mm, bo w aucie podejrzewam rozstaw srub 4*114,3 i piasta 67mm |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-08-2008, 14:18
|
|
|
Ważne żebyś mierzył felgę suwmiarką od tyłu czyli tam gdzie felga przylega do piast/tarczy, bo od frontu ten otwór może być zupełnie inny. Zmierz bardzo dokładnie w najszerszym miejscu otworu. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2008, 21:26
|
|
|
no i dzisiaj się za to wziąłem
ściągnołem koło, pooglądałem alu felgę napisy były takie:
na jednym ramieniu: LK 114,3 ET 44
na drugim ramieniu: 6Jx15H2 HS
chciałem zmierzyć te otwór i tu niespodzianka
suwmiarka jest za duża - hihihihi, to wewnętrzna strona felgi i to cholerstwo się nie mieści . zmierzyłem to zwykłą linijką (którą zresztą musiałem połamać) i wyszło mi jakieś 70mm z leciutkim kawałeczkiem....
przeszukałem net na te numery ale jakoś do niczego nie doszedłem - macie jakieś pomysły?? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 26-08-2008, 21:32
|
|
|
Musisz zdobyć mniejszą suwmiarkę, bo 70 mm z kawałeczkiem to może być 70,1 lub 70,5. Ważne jest by pomiar był bardzo dokładny |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2008, 21:47
|
|
|
no to będą dodatkowe koszty - jak ja to kocham - bedę musiał kupić jakąś suwmiarkę i ja normalnie uciąć
[ Dodano: 27-08-2008, 10:21 ]
chłopaki z allegro (auto land) ustalili że te pierścienie maja mieć wymiary 67x70,1
wszystkim dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
|
|