Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spala olej - co robić ?
Autor Wiadomość
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 26-08-2008, 21:42   Spala olej - co robić ?

Cześć

Dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka poziomu oleju , kupiłem na sacji literek i wlałem cały ! Po przyjeździe stwierdzam że mam stan prawie na full czyli wcięło nieźle.
Przebieg od ostatniej zmiany to ok 7 tyś zalany został mobilem 10W40.
Obadałem że wycieków nie ma (pod autem nie widać), w płynie oleju nie widać.
Auto ma przebieg 172 tyś.

Auto jeździ norlmalnie, równo chodzi, spalanie w normie.

Diagnoza moja padła na uszczelniacze zaworowe.

Pytanko do Was.

Ile taka operacja może kosztować, części to pewnie uszczelniacze + uszczelka pod pokrywę zaworów. Czy wymiana jest problematyczna w GDI ?

A może olać to i dolewać oleju? :-) , może spróbować zmienić na castrola przy następnej wymanie ?

Co robić?


P.S. A wogóle co ile km zmieniać olej ?? 10 tys. ?
_________________
michalsiak
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-08-2008, 07:43   

Uszczelniacze mogą być przyczyną - wymiana ich w 4g64 nie jest przyjemna - trzeba zdjąć cały dolot.

Koszty to 2 uszczelki dekla, uszczlka kolektora ssącego, 16 uszczelniaczy, płynna uszczelka do płyty trzymającej wałki rozrządu.... razem ok. 200 zł

Roboty przy tej wymianie niestety jest baaaardzo dużo: do zdjęcia dolot, przepołowienie głowicy, wyjęcie wałków rozrządu, rozebranie rozrządu.... w sumie na pewno ponad 150 śrubek do odkręcenia i przykręcenia, z czego kilka w niefajnych miejscach

Nie wymieniaj na Castrola - generalnie półsyntetyk (którego wlałeś) nie jest ulubionym olejem tych silników - mój najlepiej pracuje na Mobilu 1 5w50.....

Wymieniaj olej co 10 000 km, jak jeżdzisz dużo po mieście, 15 000 jak większość w trasach.

Spożycie 0.1-0.15 l oleju na 1000 km to jeszcze nie tragedia.....jak przekroczy 0.3 to trzeba się zastanowić co dalej....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
zefir
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2008, 08:31   

Przeglądając manuala przeczytałem:
"Zużycie oleju przez silnik zależy głównie od obciążenia, prędkości obrotowej silnika itp. Może ono osiągnąć 1 litr/1000km zależnie od stylu jazdy."
Błąd w druku?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-08-2008, 08:33   

zefir napisał/a:
Błąd w druku?


Dupochron producenta :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2008, 16:41   

1l na 7tys to nic strasznego, jesli do tego jezdzisz dynamicznie to bym powiedzial ze super wynik jak na 170tys przebiegu(mozna w dodatku zakladac ze krecony licznik :D )

Czesciej kontroluj stan oleju, zeby nie dopuszczac do takiego ubytku
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-08-2008, 16:45   

MARCIN--Ibiza napisał/a:
1l na 7tys to nic strasznego, jesli do tego jezdzisz dynamicznie to bym powiedzial ze super wynik jak na 170tys przebiegu


Znam 2.5V6 (w Galancie EA) po 350 000 km w którym nie ubywa NIC między zmianami co 15 000..... Wlane do maxa na bagnecie, wylane przy maxie na bagnecie......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-08-2008, 20:29   

Bartek napisał/a:
MARCIN--Ibiza napisał/a:
1l na 7tys to nic strasznego, jesli do tego jezdzisz dynamicznie to bym powiedzial ze super wynik jak na 170tys przebiegu


Znam 2.5V6 (w Galancie EA) po 350 000 km w którym nie ubywa NIC między zmianami co 15 000..... Wlane do maxa na bagnecie, wylane przy maxie na bagnecie......


U mnie po ponad 3 tys. od wymiany też grama jeszcze nie wziął... 158 przebiegu jest.
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 27-08-2008, 21:29   

Ja mam 180 kkm i leję ok 200ml na 10kkm, olej po 7kkm wygląda jak z beczki lany :) Mobil 10W40
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 27-08-2008, 22:51   

no to nie pocieszyliście mnie :-(
zalałem 10w40 bo tak miał wcześniej i zdaje się że w instrukcji też jest tak napisane, teraz mam mobila może spróbować innej marki? - jakiej ?

Jak czytam Wasze posty to koszt części nie jest zabójczy ale faktycznie robocizna może być droga , a może wymienić te uszczelniacze zakładając że jeszcze przez 2 lata pojeżdże?
_________________
michalsiak
 
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2008, 10:34   

Spróbuj Valvoline MaxLife. Ja jutro zmieniam właśnie na ten. Producent poleca go do nowoczesnych silników z dużym przebiegiem i podobno (według producenta) ma właściwości uszczelniające. Zobaczymy czy to prawda...
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-08-2008, 12:23   

póki co jeżdżę na Valvoline MaxLife 5500 km (wcześniej Castrol) i musiałem teraz dolać ok 0,7l .... wcześniej na Castrolu dolewałem ok 1l/5tys km ... więc różnice nie wielkie.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 28-08-2008, 12:36   

Nie wiem jak wy, ale ja nie przesadzałbym z wymianami oleju co 15 tys. km. Ostatnio rozbierałem takiego jednego merca 190, 2.0 z przebiegiem ponad 380 tys. km, i nie mogłem wyjść z podziwu, bo głowica była czysta, jak fabryczna !!, tylko dlatego, że koleś wymieniał ole co max 8 tys km, i nie lał byłe mobila z bańki tylko jeździł na aralu prosto z niemiec ( w baczkach) teraz sie przeżucił na mało znany ale tez bardzo dobry olej Petro Canada 10W-40...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-08-2008, 20:33   

mitsu_pl napisał/a:
Nie wiem jak wy, ale ja nie przesadzałbym z wymianami oleju co 15 tys. km

Miałem mazdę gdzie zalecano wymianę co 10 kkm, wymieniałem co 7.5 kkm ze zwględu na częste stanie w warszawskich korkach.
Galant ma co 15kkm, będę wymieniał max co 10kkm. Silnik nie bierze oleju, HLA nie słychać więc niech tak zostanie jak najdłużej.
_________________

 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 29-08-2008, 01:00   

no dobra może spróbuję wymiany przy 9 tyś. i zaleje jakiś inny olej, zobaczymy ile mi spali

[ Dodano: 07-09-2008, 21:34 ]
tak myślę cały czas o tym spalaniu oleju

może użyć ceramizera wraz z najbliższą zmianą oleju?

może pomoże ale czy nie zaszkodzi?
_________________
michalsiak
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.