[CA1A 1,3] korek chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Carbon83
Nowy Forumowicz

Auto: CA1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-08-2008, 10:04 [CA1A 1,3] korek chłodnicy
|
|
|
Witam
jestem nowym forum-owiczem
przechodzę od razu do problemu.
Zgubiłem korek od chłodnicy(zapomniałem go naakręcić po dolewaniu wody), proszę o pomoc.
czy zna ktoś wymiary korka chłodnicy od silnika 1,3 ?
jest to korek z zaworem, czy orientuje się ktoś na jakie ciśnienie jest zawór?
a może ma ktoś pomysł gdzie go kupić, lub zamiennik jakiego mógłbym użyć?
P.S.
przy okazji: zaobserwowałem że woda w ciągu kilku minut, niczym gejzer wykipiała z chłodnicy!
czy to normalne? znajomy jeździ (Chrysler-em) bez korka już kilka tyg. i nic podobnego nie ma miejsca...
muszę w tym miejscu nadmienić że pewnego razu "przeciągnąłem" miśka po trasie i puściło uszczelnienie metalowej rury wchodzącej do silnika. płyn chłodniczy rozbryznął się po całej komorze silnika!
myślicie że ciśnienie płynu chłodzącego jest za wysokie?
czekam na pomoc
z pozdrowieniem
Jarek |
Ostatnio zmieniony przez Carbon83 28-08-2008, 11:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2008, 11:34
|
|
|
Nie chcę Cię martwić, ale na zakupie korka Twój problem może się nie skończć, skoro płynu już musiałeś dolewać, a potem - wskutek braku korka - dodatkowo wyparował. Ciśnienie w układzie chłodzenia jest bardzo duże i niedopuszczalnym jest jazda bez korka chłodnicy. Należy tez unikać odkręcania korka chłodnicy na nagrzanym silniku - ryzyko poważnego poparzenia. Zwróć też na to uwagę Twojemu koledze z Chryslerem. Swoją drogą - nie jestem w stanie pojąć takiej (najdelikatniej mówiąc) lekkomyślności, jaką jest jazda bez korka chłodnicy.
Co do meritum - korek kupisz w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym. Kosztuje ok. 20 PLN. |
|
|
|
 |
Carbon83
Nowy Forumowicz

Auto: CA1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-08-2008, 11:39 sprawa korka rozwiązała się sama
|
|
|
korek utknął między pokrywą silnika a przewodami świec
ale oglądając bliżej sprawę uszczelnienia zorientowałem się że rura jest tylko wciśnięta w otwór bloku silnika nie będąc nigdzie po drodze mocowaną.
jak to powinno wyglądać? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2008, 11:44
|
|
|
Nie kojarzę żadnych mocowań z wyjątkiem opasek zaciskowych przy chłodnicy oraz bloku. To jak w końcu z tym korkiem - znalazłeś go, bo z Twojoego opisu to nie wynika? |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2008, 11:50
|
|
|
Carbon83 napisał/a: | korek utknął między pokrywą silnika a przewodami świec |
To wypadałoby go wyjąć. Ja przynajmniej na Twoim miejscu bym do tego dążył |
|
|
|
 |
Carbon83
Nowy Forumowicz

Auto: CA1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-08-2008, 12:11 lol jasne że wyjąłem
|
|
|
korek czekał aż ktoś zwróci na niego uwagę
przejechałem 35 km (trasa do pracy) bez korka
a on czekał aż go ktoś założy z powrotem na miejsce
więc ta sprawa jest już za mną
ale martwi mnie brak mocowań rury "wchodzącej w blok silnika"
nie jest mocowana na żadnych opaskach na niczym po prostu wetknięta w otwór bloku, mogę nią dość luźno poruszać!
możecie powiedzieć czym i gdzie może być mocowana? |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2008, 12:29
|
|
|
Cytat: | możecie powiedzieć czym i gdzie może być mocowana? |
Kup metalową obejmę i ściśnij ją chociażby tym. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2008, 12:51
|
|
|
Z tego, co kojarzę powinna tam być druciana opaska zaciskowa. Kup i załóż zwykłą opaskę - tak, jak pisze Czerwień - i po sprawie. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-08-2008, 12:56
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Z tego, co kojarzę powinna tam być druciana opaska zaciskowa. Kup i załóż zwykłą opaskę - tak, jak pisze Czerwień - i po sprawie. |
Brak jednej opaski spowodował ucieczkę 3 litrów płynu z GTi w ciągu dosłownie kilku min. Na szczęście zatrzymaliśmy się gdy tylko wskazówka podskoczyła może ze 2mm, resztę pod ciśnieniem wypluł na postoju z wyłączonym silnikiem. Opaska była zsunięta pod kolektorem ssącym. Godzina męki jak się tam dostać i założyć, uzupełnienie płynu i gitara. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Carbon83
Nowy Forumowicz

Auto: CA1A 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27-08-2008, 13:41
|
|
|
wracam z dobrymi nowinami
zrobiłem tak jak pisaliście
cienka blaszka z otworami na obu końcach owinięta dookoła rurki idącej do nagrzewnicy
przykręcona śrubą ściągającą silnik ze skrzynią biegów.
chyba panowie z warsztatu w którym ostatnio robiłem remont silnika nie postarali się zbytnio.
zdjęli ori obejmę i jej nie założyli z powrotem.
na szczęście mechanicy z mojej firmy dali sobie z tym radę |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-08-2008, 13:52
|
|
|
Cytat: | chyba panowie z warsztatu w którym ostatnio robiłem remont silnika nie postarali się zbytnio.
zdjęli ori obejmę i jej nie założyli z powrotem. |
sytuacja jak u mnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
|