Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chcę kupić Colta C50
Autor Wiadomość
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2008, 18:50   Chcę kupić Colta C50

Witam!

Chciałbym żebyście mi powiedzieli o głównych zaletach i wadach Colta C50, celuję raczej w 1,5.
Obiło mi się o uszy, że Colty mają ocynk prawda to??

Mam nadzieję, że piszę o dobrym dziale, jak nie to przenieście.
Przeglądając forum nie natrafiłem na wątek, który by wyczerpał moje pytanie.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję!
Pzdr!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21958
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-09-2008, 20:12   

gRuHa89 napisał/a:
Obiło mi się o uszy, że Colty mają ocynk prawda to??
Tak.
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2008, 21:44   

Hugo napisał/a:
Tak.

ale wszystkie, czy może tylko pewne wersje??
cały łącznie z podwoziem??
ten nie wygląda na ocynkowany (błotnik przy drzwiach):


szczerze powiedziawszy to spodziewałem się większej wylewności ;)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 01-09-2008, 22:16   

Ponoc mitsu z tamtych lat byly potrojnie cynkowan gdzies mi sie o uszy obilo. Mi w '91 rdzewieje wlasciwie tylko lewy tylni blotnik... W porownaniu do Galanta '97 wcale nie rdzewieje (dwa blotniki tylne do poprawki...)
 
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2008, 22:34   

brodzky napisał/a:
Ponoc mitsu z tamtych lat byly potrojnie cynkowan gdzies mi sie o uszy obilo. Mi w '91 rdzewieje wlasciwie tylko lewy tylni blotnik... W porownaniu do Galanta '97 wcale nie rdzewieje (dwa blotniki tylne do poprawki...)

no dobra a coś więcej o kosztach eksploatacji, częściach??
ma co uważać przy zakupie?
który silnik mniej awaryjny 1,3/1,5??
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 01-09-2008, 22:45   

Czesci sa w takich cenach ze golfiarz nie chcial ze mna rozmawiac. Powiedzial ze zmyslam a gdy chcialem pokazac faktury przestal ze mna rozmawiac (chodzilo o cene rozrzadu). Ja przez dwa lata i 60kkm wymienilem amortyzotory z tylu (po zeszlej zimie puscily olej, wygladaly jeszcze na oryginalne), sworzen wahacza i rozrzad, palec z kopulka, swiece 2x i opony. Aha i kondensatory w ECU (dzieki Bartek :D ). Po za tym lalem co 10kkm olej i paliwo jak sie konczylo. Na jednym baku przejechalem w kwietniu z Krefeld do Wroclawia (to mi wyszlo chyba miedzy 4,5 a 5 /100). A z problemow - miesiac po zakupie Galanta sie obrazil i zaczal delikatnie dymic i puscil lacznik elastyczny wydechu. Mocy nie zauwazylem zeby stracil. To wszystko. Tanszego auta w eksploatacji nie znam i nie wiem czy isntnieje. A moze mi sie taki trafil?
 
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2008, 23:01   

brodzky napisał/a:
Czesci sa w takich cenach ze golfiarz nie chcial ze mna rozmawiac.
:shock: :shock: :shock:
no to przykładowa cena za ten rozrząd??

zostały mi nadal 2 pytania:
Cytat:
na co uważać przy zakupie?
który silnik mniej awaryjny 1,3/1,5??
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 01-09-2008, 23:11   

Nie zagladam w cenniki ale rozrzad to jakeis 90zl (pasek + jakas rolka) a pompa wody 130zl. Tak pamietam...
Co do silnika ja mam 1.5 8v 84KM - na poczatek wystarczy, jest super zwawy na miasto i biorac pod uwage spalanie dosc zwawy na trasie. Ostatnio troche sobie nim jezdzilem wiec lekko duszac gaz 120km/h, na prostej 170km/h leci. W kwietniu zeszlego roku 12s (wg katalogu tyle ma) do 100km/h w diwe osoby + bagaz na mokrej nawierzchni. Jak jade a4 to trzymam 90-110 ale jak dojezdzam do gory sw. Anny to zawsze ogien (nie wiem czemu:). 150km/h w dwie osoby na 5 biegu jadac od Wroclawia. Dla mnie wystarczy... Srednio mi wychdzilo na baku 6,2l/100.

1.3 byly chyba tylko gaznikowe ewentualnie wiekszosc gaznik wiec lepiej 1.5

na co uwaac przy zakupie? Nie wiem :P Ja swojego kupilem tak: swiatla swieca, olej jest, plyn w chlodnicy jest a jak sie doda gazu to poziom idzie w dol, na postoju jak krece kierownica to obroty sie podnosza, jak wlacze wszystkie odbiorniki pradu to obroty spadaja i komputer je podnosi i jak auto na luzie zacznie sie toczyc to tez sie obroty podnosza znaczy wszytko gra. Numery sie zgadzaja, rdzy na podlodze nie widac to biore. I tak go kupiem na stacji Statoila. Aha i krotka jazda testowa. Sprzedawca jeszcze mi go umyl po podpisaniu umowy :)
 
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2008, 23:22   

brodzky napisał/a:
Nie zagladam w cenniki ale rozrzad to jakeis 90zl (pasek + jakas rolka) a pompa wody 130zl. Tak pamietam...

taką też cenę znalazłem przeglądając alledrogo.pl i to nie byle jaki bo mitsuboshi...

brodzky napisał/a:
na co uwaac przy zakupie? Nie wiem Ja swojego kupilem tak: swiatla swieca, olej jest, plyn w chlodnicy jest a jak sie doda gazu to poziom idzie w dol, na postoju jak krece kierownica to obroty sie podnosza, jak wlacze wszystkie odbiorniki pradu to obroty spadaja i komputer je podnosi i jak auto na luzie zacznie sie toczyc to tez sie obroty podnosza znaczy wszytko gra. Numery sie zgadzaja, rdzy na podlodze nie widac to biore. I tak go kupiem na stacji Statoila. Aha i krotka jazda testowa. Sprzedawca jeszcze mi go umyl po podpisaniu umowy
:shock:

a pogrzebać coś się da przy autku?? głównie chodzi mi o zawias i heble, bo za silnik to się brać nie będę...
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-09-2008, 23:23   

gRuHa89 napisał/a:
który silnik mniej awaryjny 1,3/1,5??
gRuHa89, nie możesz zadawać takiego pytania bo to zależy od eksploatacji. Motor, który był zalewany dobrym olejem, regularnie był serwisowany, nie był żyłowany na maxa itp będzie jeździł wieki. Jest takie przysłowie "jak dbasz, tak masz".
Co do ceny części eksploatacyjnych pasek + rolka do 100zł, filtr powietrza, paliwa i oleju kolejne 100zł no i oczywiście olej około 100zł. Z blachą jest różnie, trafisz na niebity egzemplarz który będzie miał purchle, jakieś punkty zapalne, lub braki w blasze albo stukniętego, który będzie zdrów jak ryba. to wszystko zależy. Wymiana takiego błotnika jak na powyższym zdjęciu to koszt rzędu 400zł z lakierowaniem.
Co do pojemności. Przekonałem się już, że większy silnik w Colcie spali mniej niż miejszy a wynika to z tego, że większy silnik nie musi się tak napocić, żeby wykrzesać odpowiedni moment obrotowy potrzebny mu do lekkiej jazdy. Przykład Colta mojego i Jogurta - wczorajsza trasa - on ma 1,6 113KM a ja 1,3 75KM. Zrobiliśmy 450km i mój Colt spalił 0,7 litra wachy więcej na 100km niż jego - ja 6,82 a on 6,08. Jeśli chodzi o próg ubezpieczeniowy za większy silnik to jednorazowo zapłacisz więcej o 100-150zł ale za to później ten hajs zwróci ci się w postaci mniejszego spalania.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

Ostatnio zmieniony przez londolut 01-09-2008, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 01-09-2008, 23:26   

Paski zaloz mitsuboshi. Ja mam gatesa i mi piszcza chwile po rozruchu. W galu nie wiem jakie sa ale tez po rozruchu piszcza :P

Czy da sie cos zrobic? Pewnie sie da. Troche bylo tego na forum. Dla mnie byly wystarczajace...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-09-2008, 23:29   

brodzky napisał/a:
Paski zaloz mitsuboshi. Ja mam gatesa i mi piszcza chwile po rozruchu
Dam sobie obciąć rękę, że są za słabo naciągnięte :) BTW rozrząd nie ma prawa piszczeć, to pasek zębaty ;) A skoro inne paski nie wykazują zużycia to nie ruszamy ich bo oryginały są o niebo lepsze niż najlepsze czy najdroższe zamienniki.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-09-2008, 23:35   

Nie wiem czy czytałeś:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68

C50 jeśli rdzewieją to:
- tylne błotniki - dół
- tylne nadkola - dół przód (szczególnie przy dużym gumowym korku) i tył (za plasticzkiem)
- przednie błotniki dół

Moim zdaniem lepsze 1,5. Gaźnik w 1,3 jak się posypie mało kto potrafi naprawić. Do tego lepiej moim zdaniem 8v nie 12V - 6KM mniej ale aparat zapłonowy nie pada co się zdarza w 12V. No i 1,3 miały uboższe wyposażenie - brak obrotomierza, materiału na boczkach drzwi, regulacji podświetlenia zegarów, nakładek plastikowych progów, gorsze fotele i inne takie.
Po kupnie koniecznie zmienić kondensatory w komputerze silnika (ECU)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 01-09-2008, 23:36   

Sa tak naciagniete ze wiekszy naciag zabilby lozyska. Slizgaja sie i tyle i czytalem tu gdzies na forum, iz ktos tez zalozyl gatesa i piszczy. Of korz ze mowilem o klinowych ze piszcza a nie rozrzadu! A rozrzad tym bardziej na porzadnych paskach :P
 
 
 
gRuHa89 
Nowy Forumowicz


Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2008, 23:40   

londolut napisał/a:
gRuHa89, nie możesz zadawać takiego pytania bo to zależy od eksploatacji. Motor, który był zalewany dobrym olejem, regularnie był serwisowany, nie był żyłowany na maxa itp będzie jeździł wieki. Jest takie przysłowie "jak dbasz, tak masz".

londolut napisał/a:
Co do pojemności. Przekonałem się już, że większy silnik w Colcie spali mniej niż miejszy a wynika to z tego, że większy silnik nie musi się tak napocić, żeby wykrzesać odpowiedni moment obrotowy potrzebny mu do lekkiej jazdy. Przykład Colta mojego i Jogurta - wczorajsza trasa - on ma 1,6 113KM a ja 1,3 75KM. Zrobiliśmy 450km i mój Colt spalił 0,7 litra wachy więcej na 100km niż jego - ja 6,82 a on 6,08. Jeśli chodzi o próg ubezpieczeniowy za większy silnik to jednorazowo zapłacisz więcej o 100-150zł ale za to później ten hajs zwróci ci się w postaci mniejszego spalania.

wszystko rozumiem i też uważam, że im większy silnik (bez przesady oczywiście) tym lepiej, ale na forum Civica powiedzieli mi, że jak nie chce mieć problemów z silnikiem to lepiej 1,3, bo wszystkie większe ZAZWYCZAJ są zarżnięte...

co jeszcze powinienem sprawdzić zanim kupię autko??
a może jest ktoś ogarnięty z Wawy i okolic, kogo możnaby wziąć na oględziny??

EDIT:
josie napisał/a:
Nie wiem czy czytałeś:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68

nie czytałem - dzięki za linkę :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.