 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Chcę kupić Colta C50 |
Autor |
Wiadomość |
gRuHa89
Nowy Forumowicz

Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2008, 18:50 Chcę kupić Colta C50
|
|
|
Witam!
Chciałbym żebyście mi powiedzieli o głównych zaletach i wadach Colta C50, celuję raczej w 1,5.
Obiło mi się o uszy, że Colty mają ocynk prawda to??
Mam nadzieję, że piszę o dobrym dziale, jak nie to przenieście.
Przeglądając forum nie natrafiłem na wątek, który by wyczerpał moje pytanie.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję!
Pzdr! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-09-2008, 20:12
|
|
|
gRuHa89 napisał/a: | Obiło mi się o uszy, że Colty mają ocynk prawda to?? | Tak. |
|
|
|
 |
gRuHa89
Nowy Forumowicz

Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2008, 21:44
|
|
|
ale wszystkie, czy może tylko pewne wersje??
cały łącznie z podwoziem??
ten nie wygląda na ocynkowany (błotnik przy drzwiach):
szczerze powiedziawszy to spodziewałem się większej wylewności |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 01-09-2008, 22:16
|
|
|
Ponoc mitsu z tamtych lat byly potrojnie cynkowan gdzies mi sie o uszy obilo. Mi w '91 rdzewieje wlasciwie tylko lewy tylni blotnik... W porownaniu do Galanta '97 wcale nie rdzewieje (dwa blotniki tylne do poprawki...) |
|
|
|
 |
gRuHa89
Nowy Forumowicz

Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2008, 22:34
|
|
|
brodzky napisał/a: | Ponoc mitsu z tamtych lat byly potrojnie cynkowan gdzies mi sie o uszy obilo. Mi w '91 rdzewieje wlasciwie tylko lewy tylni blotnik... W porownaniu do Galanta '97 wcale nie rdzewieje (dwa blotniki tylne do poprawki...) |
no dobra a coś więcej o kosztach eksploatacji, częściach??
ma co uważać przy zakupie?
który silnik mniej awaryjny 1,3/1,5?? |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 01-09-2008, 22:45
|
|
|
Czesci sa w takich cenach ze golfiarz nie chcial ze mna rozmawiac. Powiedzial ze zmyslam a gdy chcialem pokazac faktury przestal ze mna rozmawiac (chodzilo o cene rozrzadu). Ja przez dwa lata i 60kkm wymienilem amortyzotory z tylu (po zeszlej zimie puscily olej, wygladaly jeszcze na oryginalne), sworzen wahacza i rozrzad, palec z kopulka, swiece 2x i opony. Aha i kondensatory w ECU (dzieki Bartek ). Po za tym lalem co 10kkm olej i paliwo jak sie konczylo. Na jednym baku przejechalem w kwietniu z Krefeld do Wroclawia (to mi wyszlo chyba miedzy 4,5 a 5 /100). A z problemow - miesiac po zakupie Galanta sie obrazil i zaczal delikatnie dymic i puscil lacznik elastyczny wydechu. Mocy nie zauwazylem zeby stracil. To wszystko. Tanszego auta w eksploatacji nie znam i nie wiem czy isntnieje. A moze mi sie taki trafil? |
|
|
|
 |
gRuHa89
Nowy Forumowicz

Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:01
|
|
|
brodzky napisał/a: | Czesci sa w takich cenach ze golfiarz nie chcial ze mna rozmawiac. |
no to przykładowa cena za ten rozrząd??
zostały mi nadal 2 pytania:
Cytat: | na co uważać przy zakupie?
który silnik mniej awaryjny 1,3/1,5?? |
|
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:11
|
|
|
Nie zagladam w cenniki ale rozrzad to jakeis 90zl (pasek + jakas rolka) a pompa wody 130zl. Tak pamietam...
Co do silnika ja mam 1.5 8v 84KM - na poczatek wystarczy, jest super zwawy na miasto i biorac pod uwage spalanie dosc zwawy na trasie. Ostatnio troche sobie nim jezdzilem wiec lekko duszac gaz 120km/h, na prostej 170km/h leci. W kwietniu zeszlego roku 12s (wg katalogu tyle ma) do 100km/h w diwe osoby + bagaz na mokrej nawierzchni. Jak jade a4 to trzymam 90-110 ale jak dojezdzam do gory sw. Anny to zawsze ogien (nie wiem czemu:). 150km/h w dwie osoby na 5 biegu jadac od Wroclawia. Dla mnie wystarczy... Srednio mi wychdzilo na baku 6,2l/100.
1.3 byly chyba tylko gaznikowe ewentualnie wiekszosc gaznik wiec lepiej 1.5
na co uwaac przy zakupie? Nie wiem Ja swojego kupilem tak: swiatla swieca, olej jest, plyn w chlodnicy jest a jak sie doda gazu to poziom idzie w dol, na postoju jak krece kierownica to obroty sie podnosza, jak wlacze wszystkie odbiorniki pradu to obroty spadaja i komputer je podnosi i jak auto na luzie zacznie sie toczyc to tez sie obroty podnosza znaczy wszytko gra. Numery sie zgadzaja, rdzy na podlodze nie widac to biore. I tak go kupiem na stacji Statoila. Aha i krotka jazda testowa. Sprzedawca jeszcze mi go umyl po podpisaniu umowy |
|
|
|
 |
gRuHa89
Nowy Forumowicz

Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:22
|
|
|
brodzky napisał/a: | Nie zagladam w cenniki ale rozrzad to jakeis 90zl (pasek + jakas rolka) a pompa wody 130zl. Tak pamietam... |
taką też cenę znalazłem przeglądając alledrogo.pl i to nie byle jaki bo mitsuboshi...
brodzky napisał/a: | na co uwaac przy zakupie? Nie wiem Ja swojego kupilem tak: swiatla swieca, olej jest, plyn w chlodnicy jest a jak sie doda gazu to poziom idzie w dol, na postoju jak krece kierownica to obroty sie podnosza, jak wlacze wszystkie odbiorniki pradu to obroty spadaja i komputer je podnosi i jak auto na luzie zacznie sie toczyc to tez sie obroty podnosza znaczy wszytko gra. Numery sie zgadzaja, rdzy na podlodze nie widac to biore. I tak go kupiem na stacji Statoila. Aha i krotka jazda testowa. Sprzedawca jeszcze mi go umyl po podpisaniu umowy |
a pogrzebać coś się da przy autku?? głównie chodzi mi o zawias i heble, bo za silnik to się brać nie będę... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:23
|
|
|
gRuHa89 napisał/a: | który silnik mniej awaryjny 1,3/1,5?? | gRuHa89, nie możesz zadawać takiego pytania bo to zależy od eksploatacji. Motor, który był zalewany dobrym olejem, regularnie był serwisowany, nie był żyłowany na maxa itp będzie jeździł wieki. Jest takie przysłowie "jak dbasz, tak masz".
Co do ceny części eksploatacyjnych pasek + rolka do 100zł, filtr powietrza, paliwa i oleju kolejne 100zł no i oczywiście olej około 100zł. Z blachą jest różnie, trafisz na niebity egzemplarz który będzie miał purchle, jakieś punkty zapalne, lub braki w blasze albo stukniętego, który będzie zdrów jak ryba. to wszystko zależy. Wymiana takiego błotnika jak na powyższym zdjęciu to koszt rzędu 400zł z lakierowaniem.
Co do pojemności. Przekonałem się już, że większy silnik w Colcie spali mniej niż miejszy a wynika to z tego, że większy silnik nie musi się tak napocić, żeby wykrzesać odpowiedni moment obrotowy potrzebny mu do lekkiej jazdy. Przykład Colta mojego i Jogurta - wczorajsza trasa - on ma 1,6 113KM a ja 1,3 75KM. Zrobiliśmy 450km i mój Colt spalił 0,7 litra wachy więcej na 100km niż jego - ja 6,82 a on 6,08. Jeśli chodzi o próg ubezpieczeniowy za większy silnik to jednorazowo zapłacisz więcej o 100-150zł ale za to później ten hajs zwróci ci się w postaci mniejszego spalania. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 01-09-2008, 23:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:26
|
|
|
Paski zaloz mitsuboshi. Ja mam gatesa i mi piszcza chwile po rozruchu. W galu nie wiem jakie sa ale tez po rozruchu piszcza
Czy da sie cos zrobic? Pewnie sie da. Troche bylo tego na forum. Dla mnie byly wystarczajace... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:29
|
|
|
brodzky napisał/a: | Paski zaloz mitsuboshi. Ja mam gatesa i mi piszcza chwile po rozruchu | Dam sobie obciąć rękę, że są za słabo naciągnięte BTW rozrząd nie ma prawa piszczeć, to pasek zębaty A skoro inne paski nie wykazują zużycia to nie ruszamy ich bo oryginały są o niebo lepsze niż najlepsze czy najdroższe zamienniki. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:35
|
|
|
Nie wiem czy czytałeś:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68
C50 jeśli rdzewieją to:
- tylne błotniki - dół
- tylne nadkola - dół przód (szczególnie przy dużym gumowym korku) i tył (za plasticzkiem)
- przednie błotniki dół
Moim zdaniem lepsze 1,5. Gaźnik w 1,3 jak się posypie mało kto potrafi naprawić. Do tego lepiej moim zdaniem 8v nie 12V - 6KM mniej ale aparat zapłonowy nie pada co się zdarza w 12V. No i 1,3 miały uboższe wyposażenie - brak obrotomierza, materiału na boczkach drzwi, regulacji podświetlenia zegarów, nakładek plastikowych progów, gorsze fotele i inne takie.
Po kupnie koniecznie zmienić kondensatory w komputerze silnika (ECU) |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:36
|
|
|
Sa tak naciagniete ze wiekszy naciag zabilby lozyska. Slizgaja sie i tyle i czytalem tu gdzies na forum, iz ktos tez zalozyl gatesa i piszczy. Of korz ze mowilem o klinowych ze piszcza a nie rozrzadu! A rozrzad tym bardziej na porzadnych paskach |
|
|
|
 |
gRuHa89
Nowy Forumowicz

Auto: nie mam ;(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2008, 23:40
|
|
|
londolut napisał/a: | gRuHa89, nie możesz zadawać takiego pytania bo to zależy od eksploatacji. Motor, który był zalewany dobrym olejem, regularnie był serwisowany, nie był żyłowany na maxa itp będzie jeździł wieki. Jest takie przysłowie "jak dbasz, tak masz". |
londolut napisał/a: | Co do pojemności. Przekonałem się już, że większy silnik w Colcie spali mniej niż miejszy a wynika to z tego, że większy silnik nie musi się tak napocić, żeby wykrzesać odpowiedni moment obrotowy potrzebny mu do lekkiej jazdy. Przykład Colta mojego i Jogurta - wczorajsza trasa - on ma 1,6 113KM a ja 1,3 75KM. Zrobiliśmy 450km i mój Colt spalił 0,7 litra wachy więcej na 100km niż jego - ja 6,82 a on 6,08. Jeśli chodzi o próg ubezpieczeniowy za większy silnik to jednorazowo zapłacisz więcej o 100-150zł ale za to później ten hajs zwróci ci się w postaci mniejszego spalania. |
wszystko rozumiem i też uważam, że im większy silnik (bez przesady oczywiście) tym lepiej, ale na forum Civica powiedzieli mi, że jak nie chce mieć problemów z silnikiem to lepiej 1,3, bo wszystkie większe ZAZWYCZAJ są zarżnięte...
co jeszcze powinienem sprawdzić zanim kupię autko??
a może jest ktoś ogarnięty z Wawy i okolic, kogo możnaby wziąć na oględziny??
EDIT:
nie czytałem - dzięki za linkę |
|
|
|
 |
|
|