Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Błędy ABS
Autor Wiadomość
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 03-09-2008, 12:15   [EA5A/W 2.5] Błędy ABS

Dość przypadkowo, ale jednak okazało się, że mam błędy ABS.
ABS wymiguje:
21-24 - zwarcie czujnika prędkości kół (wg info z forum)
33 - problem z lampami STOPu

Jest to o tyle dziwne, że wg mojej oceny ABS i TCL działają jak najbardziej prawidłowo, a światła tym bardziej. Odłączanie akumulatora nie resetuje ich.
Proszę o jakieś sugestie zanim wydam trochę kasy na podłączenie\diagnostykę\kasowanie błędów.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kizior555 
Mitsumaniak
---

Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-09-2008, 15:11   

Gdzieś to było, ale nie pamiętam gdzie. Jak nie odepniesz przekaźnika ABS-u, to wymiguje błędy właśnie ABS-u. Mnie miga dokładnie tak samo - 21 i 24, chociaż nic się nie dzieje.
_________________
Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0.
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 04-09-2008, 08:44   

Jak widac na zalaczonym obrazku problem stop moze znaczyc uszkodzenie pompy. Tutaj masz skrinszoty a calosc mozesz sciagnac jako service manual z dzialu download



 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 04-09-2008, 10:12   

Manual mam, ale jak to zawsze bywa jak już wszystkie środki zawiodą to dopiero wtedy sięgam do instrukcji ;-)
Trzeba będzie chwilkę poświęcić i w ramach możliwości sprawdzić wszystko wg manuala.

Dzięki.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2008, 02:15   

Tym pierwszym srodkiem w Twoim przypadku powinien byc wlasnie manual. Bledy ABS sa skladowane, nie bedziesz w stanie odroznic tych starych od nowych, bez uprzedniego ich skasowania. Procedura kasowania bledow ABS jest wlasnie w manualu, a stopien jej skomplikowania jest znikomy.
 
 
cartman 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant SE GDI
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-09-2008, 08:14   

A czy ktoś może opisać tą procedurę ( może na coś trzeba zwrócić uwagę ) bo mi się nie udało.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2008, 08:31   

trzeba zwrocic uwage czy pin 1 konektora serwisowego jest uziemiony, w tym celu wlaczyc zaplon i obserwowac lampki ABS/ENGINE/TCL... jesli wszystkie zachowuja sie tak jak przy normalnym wlaczeniu zaplonu w pozycje ON to pin nie zostal uziemiony lub istnieje przerwa w instalacji czy blad w samych komputerach. jesli ktores wymruguja bledy to wciskamy i trzymamy hamulec, zaplon na OFF, po kilku sekundach na ON. od momentu wlaczenia zaplonu w pozycje ON przed uplywem czasu 3 sekund zwalniamy hamulec. Nastepnie przed uplywem kolejnych 10 sekund wciskamy i zwalniamy go jeszcze 10 razy. zaplon na OFF i po chwili na ON, lampka ABS mialaby mrugac non stop z czestotliwoscia 2Hz co znaczy 0 bledow.
 
 
cartman 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant SE GDI
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-09-2008, 09:15   

Dzięki za opis ( coś takiego próbowałem ale ze nic nie moglem skasować)
A czy ten sposób może skasować niektóre błędy ( stare już naprawione ) a te które są naprawdę zostaną ? Czy kasuje wszystkie a po pewnym czasie dopiero się pojawiają?
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2008, 11:45   

dokladnie tak jak myslisz skasuje wszystko a nowe sie pojawia po krotkiej jezdzie, jesli sa. procedure trzeba poprawnie zinterpretowac, odchylki w sposobie jej przeprowadzenia powoduja brak egzekucji sygnalu RESET dla kompa ABS. dodam od siebie ze watpliwe jest aby komus udalo sie wykonac reset za pierwszymi 2 razami, zakladajac oczywiscie ze nigdy tego nie robil.
 
 
cartman 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant SE GDI
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-09-2008, 12:19   

No to będę próbował ( do skutku :biggrin: ) a już myślałem że to nie działa.
Dzięki!!!
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 02-05-2009, 16:28   

PLPynton napisał/a:
dokladnie tak jak myslisz skasuje wszystko a nowe sie pojawia po krotkiej jezdzie, jesli sa. procedure trzeba poprawnie zinterpretowac, odchylki w sposobie jej przeprowadzenia powoduja brak egzekucji sygnalu RESET dla kompa ABS. dodam od siebie ze watpliwe jest aby komus udalo sie wykonac reset za pierwszymi 2 razami, zakladajac oczywiscie ze nigdy tego nie robil.


No to moze nie uwierzysz (i mnie ciezko bo pedal twardnieje) ale pierwszy raz w zyciu stykalem pin 1 z 4 i strachu mialem co nie miara bo za 1 razem cos nie poszlo ale za drugim juz mrugalo. Tez wystapil 33 w ABS i za 1 razem udalo mi sie go skasowac. :D

BTW. silnik mruga CE, ABS mruga ABS, automat mruga N a gdzie mruga klima? To tylko w MUT?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 06-09-2009, 11:46   

a ja wymrugałem błedy i na abs'ie wyszly mi błedy 22 23 24 czyli czujniki predkości kół :?: jak to naporawic? :?
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
danielm777
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2009, 22:50   

hey,
możecie mi potwierdzić - czy jeśli występuje błąd (świeci się CE) i po zwarciu 1 i 4 pinu i włączeniu zapłonu mruga mi kontrolka od ABS a nie od CE to mam błędy w ABS?

Wszystko działa OK a jednak kontrolka CE się świeci :-(
muszę skasować jeszcze raz błąd i zobaczę czy znów się zaświeci - dodam że odłączenie akumulatora pomaga - tzn. gaśnie kontrolka CE na jakiś czas.

Mnie wymigała kontrolka ABSu błędy 23 i 24 (podobnie jak u Matik608) i sam już nie wiem czy to błąd ABSu. Czyli w końcu jest to błąd ABS czy silnika. Świecenie się CE sugeruje silnik - migający ABS sugeruje że ABS - przy czym kontrolka ABSu gaśnie po odpaleniu poprawnie a CE się świeci :fucyc:

dziwna sprawa
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 08-09-2009, 23:40   

logicznym jest lub wydaje sie, iz kontrolka ABS dotyczy ukladu ABS a kontrolka CE dotyczy silnika. Jesli po zwarciu pinow nie mrugaja caly czas szybko 2Hz tzn., ze jest cos nie tak. Do skasowania bledow w silniku zdaje sie wystarczy odpiac na moment akumulator, do skasowania bledow ABS wystarczy zajrzec do manuala. Odpowiednia sekwencja przekrecania kluczyka i wciskania hamulca jesli dobrze pamietam PLPynton wczesniej opisal procedure. Skoro kontrolka po odlaczeniu akumulatora zgasla a potem sie zapalila tzn, ze dalej jest cos nie tak i nalezy sprawdzic co mowia kody bledow i usunac usterki. W ABS po skasowaniu bledow i ewentualnym ponownym wystapieniu nalezy sprawdzic czujniki predkosci kol, ktore moga byc zawalone blotem. Nalezy zdjac kolo i za pomoca narzadu wzroku i dotyku zbadac czy nie jest zabrudzony czujnik/zerwany kabel/cokolwiek podejrzanego. Procedura postepowania przy bledach 2x jest powyzej w moich zrzutach z manuala.

Pozdrawiam

ps. gdzie kolega byl gdy podlaczano MUT-II like device do aut na zlocie? Kasowano wtedy chyba tez bledy. Jak ktos mial oczywiscie :P
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
danielm777
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2009, 23:18   

dzięki za informacje

na zlot jakoś nie udało mi się do tej pory wybrać i wstydzę się za to :oops:

postaram się poprawić.

Jeśli chodzi o czujniki to faktycznie muszę sprawdzić - być może coś jest z nimi nie tak - dziwi mnie jednak fakt że to nie kontrolka od ABSu się świeci tylko właśnie CE.

Może podjadę do jakiegoś elektryka żeby mi sprawdził czy mam błędy czy... sam nie wiem

Pozdrawiam
DanielM777
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.