[EA5A/W 2.5] Błędy ABS |
Autor |
Wiadomość |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:15 [EA5A/W 2.5] Błędy ABS
|
|
|
Dość przypadkowo, ale jednak okazało się, że mam błędy ABS.
ABS wymiguje:
21-24 - zwarcie czujnika prędkości kół (wg info z forum)
33 - problem z lampami STOPu
Jest to o tyle dziwne, że wg mojej oceny ABS i TCL działają jak najbardziej prawidłowo, a światła tym bardziej. Odłączanie akumulatora nie resetuje ich.
Proszę o jakieś sugestie zanim wydam trochę kasy na podłączenie\diagnostykę\kasowanie błędów. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 17:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-09-2008, 15:11
|
|
|
Gdzieś to było, ale nie pamiętam gdzie. Jak nie odepniesz przekaźnika ABS-u, to wymiguje błędy właśnie ABS-u. Mnie miga dokładnie tak samo - 21 i 24, chociaż nic się nie dzieje. |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 04-09-2008, 08:44
|
|
|
Jak widac na zalaczonym obrazku problem stop moze znaczyc uszkodzenie pompy. Tutaj masz skrinszoty a calosc mozesz sciagnac jako service manual z dzialu download
 |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 04-09-2008, 10:12
|
|
|
Manual mam, ale jak to zawsze bywa jak już wszystkie środki zawiodą to dopiero wtedy sięgam do instrukcji
Trzeba będzie chwilkę poświęcić i w ramach możliwości sprawdzić wszystko wg manuala.
Dzięki. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2008, 02:15
|
|
|
Tym pierwszym srodkiem w Twoim przypadku powinien byc wlasnie manual. Bledy ABS sa skladowane, nie bedziesz w stanie odroznic tych starych od nowych, bez uprzedniego ich skasowania. Procedura kasowania bledow ABS jest wlasnie w manualu, a stopien jej skomplikowania jest znikomy. |
|
|
|
 |
cartman
Nowy Forumowicz

Auto: Galant SE GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-09-2008, 08:14
|
|
|
A czy ktoś może opisać tą procedurę ( może na coś trzeba zwrócić uwagę ) bo mi się nie udało. |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2008, 08:31
|
|
|
trzeba zwrocic uwage czy pin 1 konektora serwisowego jest uziemiony, w tym celu wlaczyc zaplon i obserwowac lampki ABS/ENGINE/TCL... jesli wszystkie zachowuja sie tak jak przy normalnym wlaczeniu zaplonu w pozycje ON to pin nie zostal uziemiony lub istnieje przerwa w instalacji czy blad w samych komputerach. jesli ktores wymruguja bledy to wciskamy i trzymamy hamulec, zaplon na OFF, po kilku sekundach na ON. od momentu wlaczenia zaplonu w pozycje ON przed uplywem czasu 3 sekund zwalniamy hamulec. Nastepnie przed uplywem kolejnych 10 sekund wciskamy i zwalniamy go jeszcze 10 razy. zaplon na OFF i po chwili na ON, lampka ABS mialaby mrugac non stop z czestotliwoscia 2Hz co znaczy 0 bledow. |
|
|
|
 |
cartman
Nowy Forumowicz

Auto: Galant SE GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-09-2008, 09:15
|
|
|
Dzięki za opis ( coś takiego próbowałem ale ze nic nie moglem skasować)
A czy ten sposób może skasować niektóre błędy ( stare już naprawione ) a te które są naprawdę zostaną ? Czy kasuje wszystkie a po pewnym czasie dopiero się pojawiają? |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2008, 11:45
|
|
|
dokladnie tak jak myslisz skasuje wszystko a nowe sie pojawia po krotkiej jezdzie, jesli sa. procedure trzeba poprawnie zinterpretowac, odchylki w sposobie jej przeprowadzenia powoduja brak egzekucji sygnalu RESET dla kompa ABS. dodam od siebie ze watpliwe jest aby komus udalo sie wykonac reset za pierwszymi 2 razami, zakladajac oczywiscie ze nigdy tego nie robil. |
|
|
|
 |
cartman
Nowy Forumowicz

Auto: Galant SE GDI
Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-09-2008, 12:19
|
|
|
No to będę próbował ( do skutku ) a już myślałem że to nie działa.
Dzięki!!! |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 02-05-2009, 16:28
|
|
|
PLPynton napisał/a: | dokladnie tak jak myslisz skasuje wszystko a nowe sie pojawia po krotkiej jezdzie, jesli sa. procedure trzeba poprawnie zinterpretowac, odchylki w sposobie jej przeprowadzenia powoduja brak egzekucji sygnalu RESET dla kompa ABS. dodam od siebie ze watpliwe jest aby komus udalo sie wykonac reset za pierwszymi 2 razami, zakladajac oczywiscie ze nigdy tego nie robil. |
No to moze nie uwierzysz (i mnie ciezko bo pedal twardnieje) ale pierwszy raz w zyciu stykalem pin 1 z 4 i strachu mialem co nie miara bo za 1 razem cos nie poszlo ale za drugim juz mrugalo. Tez wystapil 33 w ABS i za 1 razem udalo mi sie go skasowac.
BTW. silnik mruga CE, ABS mruga ABS, automat mruga N a gdzie mruga klima? To tylko w MUT? |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 06-09-2009, 11:46
|
|
|
a ja wymrugałem błedy i na abs'ie wyszly mi błedy 22 23 24 czyli czujniki predkości kół jak to naporawic? |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
danielm777 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2009, 22:50
|
|
|
hey,
możecie mi potwierdzić - czy jeśli występuje błąd (świeci się CE) i po zwarciu 1 i 4 pinu i włączeniu zapłonu mruga mi kontrolka od ABS a nie od CE to mam błędy w ABS?
Wszystko działa OK a jednak kontrolka CE się świeci
muszę skasować jeszcze raz błąd i zobaczę czy znów się zaświeci - dodam że odłączenie akumulatora pomaga - tzn. gaśnie kontrolka CE na jakiś czas.
Mnie wymigała kontrolka ABSu błędy 23 i 24 (podobnie jak u Matik608) i sam już nie wiem czy to błąd ABSu. Czyli w końcu jest to błąd ABS czy silnika. Świecenie się CE sugeruje silnik - migający ABS sugeruje że ABS - przy czym kontrolka ABSu gaśnie po odpaleniu poprawnie a CE się świeci
dziwna sprawa |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 08-09-2009, 23:40
|
|
|
logicznym jest lub wydaje sie, iz kontrolka ABS dotyczy ukladu ABS a kontrolka CE dotyczy silnika. Jesli po zwarciu pinow nie mrugaja caly czas szybko 2Hz tzn., ze jest cos nie tak. Do skasowania bledow w silniku zdaje sie wystarczy odpiac na moment akumulator, do skasowania bledow ABS wystarczy zajrzec do manuala. Odpowiednia sekwencja przekrecania kluczyka i wciskania hamulca jesli dobrze pamietam PLPynton wczesniej opisal procedure. Skoro kontrolka po odlaczeniu akumulatora zgasla a potem sie zapalila tzn, ze dalej jest cos nie tak i nalezy sprawdzic co mowia kody bledow i usunac usterki. W ABS po skasowaniu bledow i ewentualnym ponownym wystapieniu nalezy sprawdzic czujniki predkosci kol, ktore moga byc zawalone blotem. Nalezy zdjac kolo i za pomoca narzadu wzroku i dotyku zbadac czy nie jest zabrudzony czujnik/zerwany kabel/cokolwiek podejrzanego. Procedura postepowania przy bledach 2x jest powyzej w moich zrzutach z manuala.
Pozdrawiam
ps. gdzie kolega byl gdy podlaczano MUT-II like device do aut na zlocie? Kasowano wtedy chyba tez bledy. Jak ktos mial oczywiscie |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
danielm777 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2009, 23:18
|
|
|
dzięki za informacje
na zlot jakoś nie udało mi się do tej pory wybrać i wstydzę się za to
postaram się poprawić.
Jeśli chodzi o czujniki to faktycznie muszę sprawdzić - być może coś jest z nimi nie tak - dziwi mnie jednak fakt że to nie kontrolka od ABSu się świeci tylko właśnie CE.
Może podjadę do jakiegoś elektryka żeby mi sprawdził czy mam błędy czy... sam nie wiem
Pozdrawiam
DanielM777 |
|
|
|
 |
|