 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 11:33 |
Czym róznią się blokady ? |
Autor |
Wiadomość |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 21:28
|
|
|
Dzięki Gene
Wiedziałem, że Kornacki cos ściemnia
Wogóle to nie lubie go od tego programu, bo strasznie agitował za navalą
Myśle, że chyba już wszystko wiem o blokadzie mostu
Zastanawia mnie tylko jedno
Mój brat mówił mi jak zawisł elką z włączonym 4h, spiął mosty i bez problemu ruszył dalej
Co więcej twierdzi że koła nie boksowały ostro w powietrzu tak jakby miał blokade a wiem że niema.
Czy jest tam jakaś elektronika, która ma być taką pseudoblokadą ?? |
|
|
|
 |
spyrant [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 22:35
|
|
|
Pseudo blokadą jest ASR
Gdy jedno koło z tyłu nie ma przyczepności, dyfer powoduje, że moment obrotowy idzie właśnie do tego koła. Jednakże jest metoda - trzeba przyhamować kręcące się koło, wtedy dyfer przeniesie moment na koło przeciwne, które przyczepność ma.
Rozwiązanie to powoduje, że w codziennej jeździe szpera nie jest potrzebna. Z drugiej stron jeśli teren jest na tyle ostry, że jedno przednie i jedno tylne koło mieli w dziurze, to raczej trzeba sobie pomóc wyciągarką (albo wypycharką - tak ze trzy sztuki chłopa powinno wystarczyć).
Oczywiście jeśli koło wisi w powietrzu (bardzo ostry teren), ASR zbyt wiele nie pomoże.
Co do wersji L200 z blokadą - wersja INVITE ma blokadę, ale nie ma centralnego dyfru - czyli jest jak navara - nie można jeździć 4x4 po asfalcie. Może w terenie dzielnieszy, ale na codzień do tego terenu dojeżdza się raczej asfaltem
pozdr.
S, |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 23:01
|
|
|
Zobaczymy, czy nsx założy most od invite ??
Obiecał, że zapoda info jak tylko się z tym ogarnie |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2007, 08:01
|
|
|
Dodam, ze Pathfinder jako jedyny bulwarowiec nie calkiem radzi sobie z napedem 4x4 na czarnym. Nie ma tak jak Navara, starsze L200, Sport centralnego mechanizmu roznicowego. Wiec przy konkurentach dziwi takie rozwiazanie. Nie wiem jak w terenie, choc klasyczne zapiecie na sztywno powinno dawac lepsze efekty.
Co do NSX'a to mysle, ze nie warto sie tak mordowac i kombinowac. Jesli bardzo chcecie miec blokade mechaniczna (sztywna) w tylnym moscie nie pozostaje nic innego jak ARB Air locker. No i dostajecie pokladowy kompresor co przy czestych wypadach w teren jest milym dodatkiem. Generalnie nie ma co sie tak nakrecac. Mysle, ze trzeba jezdzic i uczyc sie pokonywac rozne przeszkody terenowe tym co mamy. Wasze auta w patyki nie jezdza a przy rodzinno turystycznym wykorzystaniu elki systemy ktore posiada (przy dobrym ogumieniu) powinny wystarczyc. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2007, 18:40
|
|
|
Gene napisał/a: | Jesli bardzo chcecie miec blokade mechaniczna (sztywna) w tylnym moscie nie pozostaje nic innego jak ARB Air locker. No i dostajecie pokladowy kompresor co przy czestych wypadach w teren jest milym dodatkiem. |
Możesz rozwinąć wątek coż to takiego
|
|
|
|
 |
niko33 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2007, 07:50
|
|
|
ja w swojej eleczce mam blokadę tylnego mostu i tak naprawde jest to świetna sprawa widziałem auto z blokadą centralną jak go ciągnik wyciągał z łąki bo mu się kółka ślizgały i nie mógł biedaczek jechać , a jak masz blokadę mostu to zapinasz i jedziesz nie ma możliwości żeby oba tylne koła było w powietrzu |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2007, 07:41
|
|
|
niko33 napisał/a: | nie ma możliwości żeby oba tylne koła było w powietrzu |
Jak to nie ma? A jak auto powiesisz na "brzuchu".
Herkules13, http://www.arb.com.au/arb...fferentials.php |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2007, 16:59
|
|
|
Senkju misterrr Gene
W takim razie niema sensu wymiana mostów |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2007, 17:03
|
|
|
Gene napisał/a: | A jak auto powiesisz na "brzuchu". |
Musi troszkie schudnąć?
A tak serio to żadna blokada nie zastąpi pomyślunku u kierowcy. |
|
|
|
 |
wi.Tek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2008, 13:06
|
|
|
Przede wszystkim witam wszystkich (świeży posiadacz L200).
Odgrzebałem temat przy okazji przeglądania forum.
Obecnie można kupić L200 DC z SuperSelect i blokadą tylnego dyfra - sam taką zanabyłem tydzień temu.
Wersja bodajże invite (bez +) - brak skóry na kierownicy ;( brak firmowego radia, poza tym - same zalety. |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2008, 13:56
|
|
|
Witaj
I ciesz się eLką (tak jak my) |
|
|
|
 |
wi.Tek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2008, 16:03
|
|
|
ano się cieszę, czeka ją jeszcze montaż snorkla, jakieś laćki, może osłony... ale to z czasem, a snorkel już opłacony w fakturze zakupu i mają u dealera założyć... więc mam nadzieję, że będzie ok
przy okazji (przegrzebałem tematy o oponach ale 100% odp nie znalazłem) - czy felgi 15'' wejdą do rocznika '08 i czy 32'' (to raczej tak) a może 33'' też da się upchać? no i czy na 33 mostów nie poukręcam?
Sorki, że pytam nie do końca w temacie, ale pytam o MT'ki a więc poniekąd związane z blokadą dyfra )
[ Dodano: 05-09-2008, 16:05 ]
btw: @elili... czy nie spotkaliśmy się na forum Franca? |
|
|
|
 |
kameleon [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2008, 19:02
|
|
|
Elili, sam widziałeś L200 z SS+R/DLock gdy zachwyciłem sie stalową osłoną przodu podczas miłej pogawędki na Twoim tarasie
Nie polecam wymiany mostu z blokadą z wersji ES bez modyfikacji bo ma inne przełożenie-3,9 a wersje SS 4,1 !!!
Rozsądne rozmiary opon to 265/70r16=31cali, 265/75r16= prawie 32cale lekko może obcierać o chlapacz , oraz 235/85r16 do którego potrzebny jest lekki lift zawieszenia |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2008, 16:28
|
|
|
wi.Tek napisał/a: | przy okazji (przegrzebałem tematy o oponach ale 100% odp nie znalazłem) - czy felgi 15'' wejdą do rocznika '08 |
Do niedawna byłem święcie przekonany, że najmniejsze felgi to 16'' . Powód? Zaciski hamulcowe na przednich kołach.
Ale ostatnio (na Transpolonii Franca właśnie) widziałem eLkę na piętnastkach. Uczciwie powiem, że nie dopytywałem się o ET tych felg . Wniosek: felgi 15" wejdą jeżeli nie spotkają się z zaciskami. Inna sprawa: takie koła będą wystawać poza standardowe poszerzenia nadkoli.
wi.Tek napisał/a: | i czy 32'' (to raczej tak) a może 33'' też da się upchać? no i czy na 33 mostów nie poukręcam? |
Co do wielkości opon to zgadzam się z @kameleonem.
A czy mostów nie poukręcasz? Nie wiem czym różnią się od tych z poprzedniego modelu - tam 33" było ok. W nowej eLce: będzie wiadomo za parę latek; jak ich trochę na 33 pojeździ
wi.Tek napisał/a: | btw: @elili... czy nie spotkaliśmy się na forum Franca? |
Czasem zaglądam na adrenalinkę.pl
Poczytaj ten temat
w nim @Nsx, @Bartman i @Mugino opisali swoje rozwiązania dla opon do 32". |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2008, 21:20
|
|
|
Skoro temat znowu wraca, to ja też mam pytanie
orientuje się ktoś może czy arb oferuje już locka do tylnego mostu nowej elki ?
a tak swoją drogą, to elektroniczne blokady dyfrów - czytaj hamulce - też dają rade w SS bez locka |
|
|
|
 |
|
|