Kluczyk serwisowy |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-09-2008, 11:57 Kluczyk serwisowy
|
|
|
Niedawno zakupiłem Galanta. Dostałem tylko jeden kluczyk, ale to nie problem, bo z tego co wiem, to można dorobić za jakieś 150zł.. Niestety kluczyk okazał się egzemplarzem serwisowym, bo otwiera tylko drzwi i przekręca stacyjkę Czy jest możliwość dorobienia normalnego kluczyka poza ASO? Może jest jakiś detal którym kluczyki serwisowe różnią się od normalnego? Jeśli nie to pozostanie mi albo pogodzić się z tym, albo kombinować z wkładkami w klapie i schowku |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 10-09-2008, 17:48
|
|
|
Zaraz zaraz... Masz kluczyk serwisowy? Serwisowy tylko wszystko otwiera, ale nie odpala auta, bo nie ma immobilizer'a. Jeśli możesz otworzyć drzwi i odpalić auto to problem leży w zamku. Albo wymienia była cześć z niedziałającym zamkiem, albo zabrudził się i trzeba go WD40 zalać...
Klapa z tyłu i schowek Ci nie działają? To co u mnie. Masz normalny kluczyk i zamienione/zablokowane zamki... W moim przypadku klapa bagażnika była nowa i regulacja zamka u klucznika kosztowała 50zł / 2h spaceru dookoła "siedziby" klucznika... Zacznij od WD40 - możliwe, że zamek tylko podrdzewniał...
Edit:
Jest jeszcze takie coś jak blokada bagażnika. Możesz otworzyć bagażnik rączką koło otwierania baku pod siedzeniem kierowcy)? Jak nie, to masz włączoną blokadę. Da się ją odblokować tylko kluczykiem pasującym do zamka (czyli odpada ), albo wejść do bagażnika, zdjąć izolację/osłony, dostać się do zamka i odblokować ręcznie:
 |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-09-2008, 20:44
|
|
|
zaraz zaraz zaraz...
Ja mam trzy klucze oryginalne(dwa czarne i jeden szary) i wszystkimi mogę uruchomić auto(jeden z czarnych tylko uruchamia auto-nie otwiera drzwi i bagażnika)
Jak serwisowy to głownie chodzi chyba tylko o uruchomienie bo jak można naprawiać auto w serwisie nie mogąc go uruchomić?
Przepychanie z miejsca na miejsce raczej nie wchodzi w grę
U mnie szary kluczyk otwiera drzwi i uruchamia auto a nie otwiera bagażnika. Jak masz dobry zamek w bagażniku to nic nie zmienisz. Klucze różnią się czubkami |
|
|
|
 |
Ajsi [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2008, 21:43
|
|
|
Ja mam 2 kolucze. Jeden zwykły i jeden powiedzmy "serwisowy". Ten serwisowy nie otwiera bagażnika (jak wawer82 napisał ma inny czubek:) i nie odpala auta. Nie odpala bo po prostu nie ma obudowy, jest tylko sam metal bez immo.
Był już jakiś temat o tych kluczach. |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 10-09-2008, 21:54
|
|
|
Witam. U mnie z kolei szary kluczyk nie odpala auta.
Taka krotka historyjka :
Kluczyk, ktorego zawsze uzywalem poprostu sie zuzyl (przestal otwierac pokrywe bagaznika). Nie przygladajac sie dwom pozostalym wzialem pierwszy leprzy. Wsiadajac do auta zauwazylem mojego "ulubionego" sasiada, ktory zawsze nieprzychylnie komentuje moje autko (najzwyczajniej zazdrosci). Wkladam klucz do stacyjki, przekrecam - a tu nic... Powtarzam czynnosc, rozrusznik kreci,kreci i znowu nic. Sasiad podchodzi z szyderczym usmieszkiem i mowi "Kup se alfe... przynajmniej zawsze odpali"
Wstyd na maksa!
Dodam, ze 2 czarne otwieraja wszystkie zamki i odpalaja auto, szary otwiera zamki lecz autka nie pali.
Mam jeszcze takie plastikowe ustrojstwo, ktore przykladam do gniazda obok pokretla regulacji oswietlenia zegarow. Dziala tak samo jak pilot alarmu czyli zamyka i otwiera auto, wlacza i wylacza alarm. Co to takiego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:27
|
|
|
Panowie jak ktoś zna niemiecki to to wszystko powinno wyjaśnić.Z zapasowymi kluczami mam przypięte na stałe podpisane breloczki i raczej z nimi pierwszy właściciel otrzymał klucze z salonu. Pomarańczowy to szary klucz a czerwony to czarny(który tylko u mnie uruchamia auto)
Ktoś może przetłumaczyć?
 |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:53
|
|
|
Przy tym szarym właśnie klucz warsztatowy... |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-09-2008, 08:36
|
|
|
Instrukcja obsługi, strona 2-2 "Klucz serwisowy pasuje do wszystkich zamków z wyjątkiempokrywy bagażnika (lub tylnej klapy) i schowka pasażera".... |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 11-09-2008, 09:09
|
|
|
No i wszystko jasne.Szary to serwisówka.Chodziłem specjalnie sprawdzić. Odpala silnik(Mirek Jurek musisz mieć go uszkodzonego)oraz jak napisał Owczar pasuje do wszystkich zamków z wyjątkiempokrywy bagażnika (lub tylnej klapy) i schowka pasażera" |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 11-09-2008, 09:45
|
|
|
Dziwne. Ja mam 2 czarne:
1 - oryginalny, czarny, z napisem "Mitsubishi" - odpala auto, otwiera drzwi, nie przekręca się w bagażniku.
2 - z napisem SILCA italy, czarny, brak immobilizer'a (nie odpala), otwiera drzwi, nie przekręca się w bagażniku.
Wygląda na to, że mój serwisowy się gdzieś komuś zgubił i dorobił na poczekaniu taki niezbyt z immo |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-09-2008, 12:53
|
|
|
Chyba pozostaje mi walka z wkłądką w bagażniki. A orientuje się ktoś może, czy da rade ją wyjąć bez pasującego klucza? W starych wkładkach tak robiłem kiedyś. Jak zmieniłem zamek w drzwiach to wyjąłem wkładke, włożyłem stary kluczyk i spiłowałem wkładke, tak, aby się przekręcała. Podejrzewam, że w tym przypadku to będzie się różniło nieznacznie, bo tak jak wyżej napisane, różnią się czubkiem.. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-09-2008, 13:24
|
|
|
Owczar napisał/a: | Podejrzewam, że w tym przypadku to będzie się różniło nieznacznie, bo tak jak wyżej napisane, różnią się czubkiem.. |
Wydaje mi się że różnica polega też na ząbkach:
 |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 11-09-2008, 13:28
|
|
|
Owczar zrób tak jak Ci napisałem na pw
Pozdro |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 11-09-2008, 13:37
|
|
|
Jak to wypali to podziel się tą informacją - nie tylko Ty masz z tym problem No chyba, że to tajemnica |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-09-2008, 13:51
|
|
|
Ok, dam znać, ale to za jakiś tydzień, bo narazie auto jest serwisowane jeszcze. Będę naprawiał ten wyskakujący bieg. Zrobię tak jak napisał wawer82. Dzięki Czekoladka za zdjęcie, potwierdziło to co dostałem na PW.
Dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
|