Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomusn
08-09-2008, 22:37
[C51A 1.3] Bardzo dużę spalanie benzyny
Autor Wiadomość
Brzucho
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2008, 19:05   

U mnie też spalanie było kolosalne. W mieście wychodzilo 10-11. Wymienialem wszystko po kolei . Wszystkie filtry, czyszczenie przepustnicy, ustawianie zapłonu, wymiana cewki i modułu zapłonu, sonda lambda, i nie bylo wiekszej różnicy. Do momentu gdy w stacji diagnostycznej okazalo się ze parametr odpowiedzialny za katalisator kolosalnie wykraczal poza norme. Facet powiedział mi ze do 95 roku można zgodnie z przepisami wyciąć katalizator. W końcu zdecydowałem się na ten krok i okazalo się po wycięci ze jest tak kosmicznie zabity ze nie widać przez niego doslownie nic. Wstawiłem w jego miejsce srodkowy tłumik od skody octavii, bo strumennicy nie polecam. W chwili obecnej spalanie wynosi max 8l w miescie. A jak jechalem na zlot i wracalem obroty generalnie nie spadaly ponizej 3,5-4 tys. a przy wyprzedzaniu czesto bylo 5,5 tys. i spalil 6l. Takze podjedz na stacje i zobacz czy kat dziala. Aha jeszcze jedna sprawa. U mnie w stacji parametr ten zaczal rosnąc dopiero chwile po wlozeniu czujnika do rury wydechowej jak samochod stal na wolnych obrotach, gdzies po 5-10 min. Na samym poczatku niby bylo ok.
 
 
Wielus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Colt 1,3 12v 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 08-09-2008, 19:45   

Brzucho, Dzieki kolego za pomoc ale jest jeden problem ja katalizator mam wyciety :( ( niestety
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2008, 20:12   

pytanko czy jak wymieniali aparat zapłonowy to czy ustawili zapłon jak sie należy bo to ma bardzo dużo do rzeczy,srawdz czujnik temperatury wody to nastepna rzecz która może byc przyczyną a jak to nie pomoże przesun lambde bliżej kolektora wydechowego.
 
 
kristoov 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-09-2008, 20:32   

Witaj.
Jeśli chodzi o pomiar spalania to ja tankowałem do pełna i po 100 km jechałem na ta sama stację i tankowałem znów do pełna. I masz wynik:)
A co do samego spalania to obstawiam ze cos z sonda lambda i regulacją. Jak miałem kiedyś fieste 1.1 (bez kata) to to po wymianie sondy też nie mogłem się nadziwic jak silnik 1.1 moze wsysac 10l/100km.
Pozdrawiam.
 
 
Wielus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Colt 1,3 12v 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 08-09-2008, 20:51   

No więc tak zaplon jest ustawiony jak sie nalezy, co do czujnika wody to był on wymieniany bo przy sprawdzainu na komputerze wykryto ze jest on uszkodzony , tak ze czujnik odpada ale musze wspomniec ze jeszcze przed wymianą aparatu zaplonowego moje spalanie wachało sie i raz colcik palił okolo 10 a raz okolo 6 bo dało sie to wyczuc z tego wzgledu ze raz zabraklo mi paliwa i zatankowalem za 30 zł to bło wtedy okolo 5 albo 6 litrow i udawalo mi sie robic nawet 90 km a nastepnym razem kiedy juz tez nie miałem paliwa na takiej samej ilosci paliwa robilem niecałe 50 km i jazda rowniez była spokojna
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-09-2008, 22:51   

Aparat zapłonowy naprawiany, czy wymieniony? Jeżeli naprawiany to jego wina. U mnie naprawiany pociągnął 4 miesiące. U Rafała_Szczecin uszkodzony aparat w CJ0 powodował spalanie wyższe o 3-3,5 litra.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wielus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Colt 1,3 12v 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 09-09-2008, 07:44   

aparat zaplonowy wykrecilem z drugiego colcika z 96 r , ale mechanik dodatkowo zamontował cewke od nisana i przymontował ja do filtra paliwa, i przewody pociagnął jak sie nie myle z aparatu zaplonowego czy to moze byc przyczyną tak duzego spalania???
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-09-2008, 15:28   

Jaką cewkę od Nissana skoro masz cewkę zintegrowaną w aparacie zapłonowym? Znaczy że masz jakąś klamizerę. Póki nie wrócisz do fabrycznej konfiguracji możesz się spodziewać wszystkiego. Można to zrobić w ten sposób, ale oporności uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki muszą być zgodne z opornościami podanymi w servicemanualu.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
remix 
Mitsumaniak

Auto: Civic 2015, Corolla 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-09-2008, 16:18   

a w jakim stanie jest termostat?
u mnie on był przyczyną zwiększonego spalania.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 09-09-2008, 19:50   

dokladnie . moj colciak z padnietym aparatem zaplonowym palil 13 litrow . i nikt nie wiedzial co jest tego przyczyna. wymienilem doslownie wszystko ,a auto jak palilo 13 tak palilo 13 . i tyle. po rozmowie m.in z Marcinem ( Wichura1 :) ) postanowilem wymienic apart zaplonowy ( akurat zdarzylo sie tak, ze mialem dostep do w 100% sprawnego aparatu, wiec zrobilem podmianke ) w tej chwili auto pali mi ok 10l ( 9,7 ) co jest wynikiem o 3litry lepszym na kazde 100km niz przed wymiana. uwazam ze to dobry wynik, biorac po uwage, ze auto porusza sie na 16' feldze, wiec nie bedzie palic tych 8 literkow :) pewno zmieniajac opony na zime ( 165/60/13 ) bede miec miejsze spalanie niz jezdzac w lato :D hehe
 
 
Wielus666 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Colt 1,3 12v 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 09-09-2008, 20:11   

Wielkie dzięki za rady mam nadzieje ze wszystkie informacje ktore tutakj zebralismy pomoga mi w rozwiązaniu mojego problemu związanego z wysokim spalaniem :) napewno bede cos kombinował aby moja maszyna paliła mi mniej:) jeszcze raz dziekuje wszytstkim za rady pozdrawiam ..:)
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-09-2008, 12:48   

Wielus666 napisał/a:
.... i jestem pewien ze spalil mi 10 bo na pelnym baku zrobilem niecale 500 km i juz mam rezerwe wskazowka jest ponizej czerwonej kreski...


a kontrolka z rezerwy się świeci :?: Podejrzewam że jeszcze nie.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2008, 12:47   

dublowany post. Leci do smietnika. nastepnym razem ostrzeżenie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.