Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo w cari
Autor Wiadomość
mario23
[Usunięty]

  Wysłany: 21-09-2008, 17:25   Turbo w cari

Ktoś może podjął się takiej modyfikacji ? A może ktoś zakładał ale nie koniecznie w miśku, bo jestem ciekaw jakie są koszty takiej zabawy.
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 17:47   

Co masz na myśli pisząc "turbo w cari"? Bo np. DID-y maja turbo od urodzenia.


Sorry teraz dopiero doczytałem, że masz autko z 97' - nie doczytałem :)
 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 21-09-2008, 17:51   Re: Turbo w cari

mario23 napisał/a:
bo jestem ciekaw jakie są koszty takiej zabawy.


kosmiczne!!! :badgrin:
podwoisz wartość auta
bo chyba wiesz że sam montaż turbiny to nie wszystko?
trzeba przerobić dolot,"oczyscić" wydech,trzeba dać mocniejsze półosie,sprzęgło,wahacze,ciekawe czy skrzynia wytrzyma itp.
oczywiscie wszystko zależy od tego jakiego przyrostu mocy oczekujesz.
podam ci na przykładzie Fiata Coupe 2.0 16V który występuje także w wersji turbo
koszt przerobienia-licząc że wsadzasz prawie nową turbine od seryjnego 2.0 16VT-to 10-15tyś zloty
oto podstawowe rzeczy ktore trzeba wymienić na mocniejsze:
1) komplet tłoków i pierścieni
2) kolektor wydechowy z turbiną
3) układ wydechowy
4) wałki rozrządu
5) większe wtryski
6) ECU
7) czujnik spalania stukowego
8) zawór upustowy
9) zawór ciśnienia doładowania
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-09-2008, 17:52   

arthus napisał/a:
Sorry teraz dopiero doczytałem, że masz autko z 97' - nie doczytałem

Cari 1,9 td tez mialy turbo :P
ale wracajac:
temat niejednokrotnie walkowany...
za turbo idzie uklad chlodzenia, wzmocnienie czesci w silniku takich jak chociazby sprzeglo pozniej uklad hamulcowy, zawieszenie itd itd itd...
tak uogolniajac zmiana jednej czesci ciagnie za soba nastepna zmiane innej czesci....
koszty sa duze, wiec proponuje sprzedac auto jesli Cie nie satysfakcjonuja osiagi i dolozyc do czegos mocniejszego np. z tubo w serii :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mario23
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 17:57   

Wiem że sama turbina to nie wszystko. W takim razie co mógłbym zrobić mniejszym kosztem niż wspomnianym turbo aby dodać mocy?
A wie ktoś może czy wersja sport cari tej przed liftem dysponowała mocą 115km czy może troche więcej?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-09-2008, 18:45   

Najlepiej sprzedac samochod i kupic mocniejszy, bo w silniku wolnossacym jakiekolwiek zmiany beda co najwyzej wrazeniami subiektywnymi. Na papierze roznice beda prawie niezauwazalne. Zaden Chip nie ma sensu bo dostaniesz max pare koni wiecej, a tego przy normalnej miejskiej jezdzie nie zauwazysz...
Co do twojego pytania o wersje to masz tyle samo koni co podstawowa wesja 1,8 czyli 115km. Nie bylo zadnych nadwyzek mocy w zdanej wersji silnikowej.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 21-09-2008, 18:58   

co do turbo to juz chyba wszystko jest powiedziane ze to kupa grosza
,ale jak ktos chce,
pytanie tylko czy masz aż tak głebokie kieszenie i sentyment do cari zeby za wszelka cene to ona dopasowałą się do ciebie a nie odwrotnie.
Jak juz koniecznie musi byc wieksza moc w cari to pewnie tez nie tanio ,ale moze swap by lepszym rozwiazaniem ?
_________________
 
 
mario23
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 19:14   

Dzięki za odpowiedzi :)

To może w mojej wersji jest troszkę wiecej, bo mam okazje zobaczyć jak to wyglada na tle innych aut i powiem wam że 125km-vtech ogląda tył cari 8) Jestem z niej zadowolony, ale mocy nigdy za wiele :D
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-09-2008, 20:01   

mario23 napisał/a:
wyglada na tle innych aut i powiem wam że 125km-vtech ogląda tył cari Jestem z niej zadowolony, ale mocy nigdy za wiele

moze jestes po prostu lepszym kierowca niz tamci, moze silnik tamtej Hondy jest juz przelatany troszke moze...moze...moze faktycznie konie Mitsu sa lepsze od koni Hondy :)
Ale co do tego sie zgodze :)
mario23 napisał/a:
mocy nigdy za wiele

pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-09-2008, 20:29   

mario23 napisał/a:
125km-vtech ogląda tył cari
Zapewniam Cie ,że VTEC Hondy w silniku D16z6. Jedzie duzo lepiej od Twojego samochodu.
I jeżeli ktos sie pyta o założenie Turbo, nic nie wiedząc o tym to wywołuje uśmiech na moich ustach. :)
Ciekawe o jakim przyroście byś chciał pomyśleć i o jakim cisnieniu doładowania. Myśle, że 0,3 bara można dmuchnąć i takie podzespoły jak skrzynia czy tłoki by wytrzymały tzw instalacja soft.
W Hondach są instalacje robione za 5 - 6 tys i dmuchane 0,4 bara i silnik półosie wytrzymują.
Sam chciałem dmuchać moja Crx-e z 124Km na ok 170Km
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2008, 21:06   

mario23, kup sobie coś szybszego. Ewentualnie przełóż graty z T4.
 
 
mario23
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 21:36   

Morfi ja nie myślałem o jakimś wielkim doładowaniu, tylko właśnie o takim jakim ty piszesz :) Tylko nie mam pojęcia jak wyglądałyby koszty pozostałych podzespołów. A pozatym na hondach się nieznam a co do turbo to właśnie się pytam ludzi którzy coś wiedzą na ten temat :) A co do vtecha to miałem okazje pościgać się z 2 egzemplarzami za każdym razem przegrywały, czasami znacznie(słaby start) a czasami o 1-1,5m. Ja nie mówię tutaj o 1 przejeździe, tylko paru bo właściciele tych hond nie byli zadowoleni z wyników więc próbowali po parę razy :D Dystans 400m tak w woli ścisłości. Wiem że moja cari miała jakieś zmiany w układzie wydechowym zrobię na terenie niemiec, ale jakie to już nie wiem :?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2008, 21:39   

mario23 napisał/a:
miałem okazje pościgać się z 2 egzemplarzami za każdym razem przegrywały, czasami znacznie(słaby start) a czasami o 1-1,5m. Ja nie mówię tutaj o 1 przejeździe, tylko paru bo właściciele tych hond nie byli zadowoleni z wyników więc próbowali po parę razy


Takie posty nie interesują nas na tym Forum wogóle. Nie ma tu miejsca na ćwiarę, streetracing i inne.

S40 T4 - to Twoja odpowiedź.
 
 
mario23
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2008, 21:42   

Ja tylko nawiązuje do wypowiedzi innego użytkownika.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 21-09-2008, 21:50   

Jezeli chcesz tym samochodem jezdzic na codzień to nie oplaca sie zakladać wg mnie turbo.
Silnik szybciej ulega zuzyciu, spalanie rośnie nawet przy ostrej jezdzie dwukrotnie.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.