Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Strumienica i Dolot (stożek)
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-09-2008, 13:15   [CA1A 1.3] Strumienica i Dolot (stożek)

Mam zamiar wyciąć katalizator i wstawić strumienicę z el-teca. oraz zrobić dolot (K&N) chociaż co do dolotu to pokusiłbym się na kogoś kto umie to robić bo wiadomo że to nie przelewki (styl ala Kleju z MM). Wydech ma około roku bo był wymieniany w niemczech (I wygląda na nowy) Zresztą aby się upewnić zrobię foty.

Z tego co wiem można uzyskać jakieś 5-6 koni więcej z obu przeróbek. wiem że to nie dużo ale zawsze troszke lepiej niewielkim kosztem.

Zastanawiałem się nad zmianą całego samochodu na mocniejszy z silnikiem 1.6 (1.8 raczej nieosiągalny pozatym spalanie juz zbyt wysokie). Jak wiadomo zakup wyniósł by tyle co mój colciak jest warty + do tego wymiana wszystkich podzespołow które powinno się zmieniać co jakiś czas wyniosło by mnie z ponad 1000zł (rozrząd, filtry, oleje, inne paski, simmery). A do tego jakby w colciaku cos źle chodziło to miałbym kolejne wydaki. A tak to mam już swojego 1.3 rok, nic się nie psuje, i na światłach zbiera się dobrze. A te kilka kucyków więcej na pewno przyda się przy wyprzedzaniu na trasie bo głównie o to mi chodzi.

Cała operacja nie powinna przekroczyć 700zł (Strumienica 70zł) + stożek i podzespoły + robocizna z 500zł).

Co myślicie o tym?
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 14:10   

5-6 koni to ci doda w glowie :-) niestety takie czary rzadko kiedy przynosza takie efekty... to jest silnik atmosferyczny i zarowno wydech jak i dolot zeby dzialaly musza byc doooooooooobrze wyliczone (dlugosc, objetosc, srednice rur) a po co ci klopoty przy przegladach spowodu braku kata i co nie jest takie wcale nieprawdopodobne - spadek mocy po tyych zabiegach... pozatym piszesz ze zalezy ci na osiagach w trasie... storzek z zalozenia daje cos na wysokich obrotach a w srodkowym zakresie jest tak samo albo i gorzej...
wywal zbedny balast i zmieniaj czesto zwykly filtr powietrza to da pewne efekty
 
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 14:16   

Cytat:
JayChyl
...za 700zł nic nie podniesiesz...nie zyskasz koni strumienicą...a możesz tylko wszystko co zaprojektowała fabryka zniszczyć...jeśli szaleć to szaleć...wydech kompletny...z wyliczonym końcowym i kolektorem...co do spalania w 1.3 i 1.8 u mnie różnica sięga pół litra więc wcale nie tak dużo więcej :) Zmiana autka na mocniejszy to sensowniejszy pomysł :)
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-09-2008, 15:02   

Jeżeli chodzi wam o wymiany to wszystko zmieniam zawsze przed czasem i tylko tych firm, które mi polecacie.

To nie prawda że dolot nic nie daje, daje ale malutko. I tak jak ictus mówisz w danym zakresie obrotów. Przeciez Kleju robił dolot w swoim CA4A i osiągi nie pogorszyły się.

No nic wnioskując z tego co na forum ogółem wyczytałem to po prostu lepiej zmienić maszynę na mocniejszą.

Raczej będę szukał 1.6 sobie powoli takiego z 1994 + roku z dobrym wyposażeniem no i czywiście w dobrym stanie wizualnym jak i mechanicznym. Jak znajdę to nie pokrępuję się przejechać i obadać Colciaka :) (1.6 aczkolwiek 1.8 niełatwo dostać i to jeszcze w dobrym stanie)

A póki co zajmę się jeszcze troche swoim bo blacharka nadkoli wymaga generalnego remontu :D


Tak przy okazji, moglibyscie podesłać link do forum na temat czyszczenia przepustnicy? Niemoglem znaleźć nic w dziale Colty. Jedynie opisy Krzyżaka na jego stronie ale one dotyczą Galanta.

Dzięki za info
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 15:10   

JayChyl napisał/a:
Jedynie opisy Krzyżaka na jego stronie ale one dotyczą Galanta.

Ja czyściłem w sobotę...bierzesz szmatkę...na nią preparat polecany przez Darka lub benzynkę i czyścisz...jeśli masz dobrze ustawione czujniki to odpalasz i wszystko się ładnie ustawi :)
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-09-2008, 15:52   

Hehe "bierzesz szmatkę...na nią preparat polecany przez Darka lub benzynkę i czyścisz"

:D

Ok czyli czyscic wszystko co w srodku jest - blaszkę z 2 śrubkami krzyżakami, oraz wnętrze tej "rury" oraz te dziurki ( :P ) które siętam znajdują i to wszystko?

Po przeczyszczeniu należy resetować ECU (odłączająć klemę aku na 1 min) ? Czy po prostu włączyć, niech pochodzi troche na wolnych obrotach i to tyle?
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 15:55   

JayChyl napisał/a:
Ok czyli czyscic wszystko co w srodku jest - blaszkę z 2 śrubkami krzyżakami, oraz wnętrze tej "rury" oraz te dziurki ( ) które siętam znajdują i to wszystko?

Czyścisz i obracasz całą "blaszkę" naciskając na dźwigienkę gazu....
JayChyl napisał/a:
Po przeczyszczeniu należy resetować ECU (odłączająć klemę aku na 1 min) ? Czy po prostu włączyć, niech pochodzi troche na wolnych obrotach i to tyle?

Ja po prostu odpaliłem,pochodził i jazda :D
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-09-2008, 16:24   [CA1A 1.3] [CA1A 1.3]

Dobra zaraz lecę brać się do roboty :D Dzięki

[ Dodano: 22-09-2008, 16:46 ]
No to bez sensu, jak mam tyle wydać to wolę wywalić kasę żeby w GTI'ku zrobić troszkę więcej niż 140 KM. Ale oczywiście jak już kupiłbym GTI'ka to nie brałbym się za żadne modyfikacje, bo 140 koni i taki moment obrotowy w stosunku do jego masy to potwór więc na pewno przeróbki nie byłyby potrzebne, no chyba że stałbym się jakimś totalnym maniakiem.

Masz racje londolut.

Edit by gregorbu:
Zdublowany tekst w poście - poprawiłem. Ortografię też. :wink:
Ostatnio zmieniony przez 22-09-2008, 19:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 22-09-2008, 16:24   

JayChyl napisał/a:
Kleju robił dolot w swoim CA4A i osiągi nie pogorszyły się.
A polepszyły się? Z tego co wiem to ani troszkę mimo tego, że dolot był policzony. Jeśli chcesz zapewnić swojemu Colcikowi jak najlepszą wentylację to musisz przy zmianie dolotu (oczywiście na profesjonalnie wykonany) zmienić również wydech od samego kolektora (również pro). Jak wiadomo jeśli zasie 2-3 x więcej powietrza a nie będzie to miało odpowiedniego ujścia to samochód ci zamuli i z 75 KM zrobi się np 70 lub mniej. Osobiście i tak wątpię, że da to jakieś efekty a jeśli już da to jest to mało opłacalny biznes dla 2-3 KM i 2-3 Nm. Kompletny wydech zrobiony właśnie dla Twojego silnika, z odpowiednią średnicą, katalizatorem i końcowym to koszt ~1600PLN + dolot ~600PLN. Do pełni szczęści brakuje tylko kolektora ~2000PLN. I tak się robi 4000PLN sprzedasz Twojego CA1A za ~4500PLN i za ~8000 możesz szukać GTI a to już jest godna kwota.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 17:30   

no pod zrobiony dolot i wydech to jeszcze trzeba by glowice liznac i zapodac odpowiedni walek i remapa strzelic :D
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 19:36   

Link do modyfikacji by Kleju. Warto poczytać.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-09-2008, 19:39   

Przeczyściłem przepustnicę. Ogólnie wiele się nie polepszyło bo obroty i tak ciągle w granicach 900rpm na jałowym przy rozgrzanym silniku. Przy zimnym jest lepiej.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2008, 19:42   

JayChyl napisał/a:
Ogólnie wiele się nie polepszyło bo obroty i tak ciągle w granicach 900rpm na jałowym przy rozgrzanym silniku.
Czyli idealnie. Tak właśnie powinno być.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-09-2008, 20:30   

Hmm. No jak włącze swiatla mijania to 900, przy wyłączonych 1000. A jak troszke pokręce kierownicą itp to raz 1000 raz 900. Ale chyba tak powinno być. A przepustnice czyscilem takim preparatem do odrdzewiania, smarowania antykorozja i takie tam. Rozpuszczony w beznyznie jest stockowo.

Czyscilem szmatką od srodka i na zewnątrz, przy wcisnietym gazie i bez.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-09-2008, 20:44   

JayChyl napisał/a:
No jak włącze swiatla mijania to 900, przy wyłączonych 1000. A jak troszke pokręce kierownicą itp to raz 1000 raz 900. Ale chyba tak powinno być
Wzorcowe zachowanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.