Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] [ZAWIESZENIE] Drgająca kierownica
Autor Wiadomość
BaTom
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2008, 19:05   [MSS DID] [ZAWIESZENIE] Drgająca kierownica

:( Coś niepokojącego dzieje mi się z kierownicą.Od jakiegoś czasu stopniowo,coraz bardziej zaczęła mi drgać kierownica - najbardziej w przedziale 30 - 50 km/h - czyli to nie kwestia wyważenia kół. Tydzień temu byłem na diagnostyce - przed wjazdem na kanał poprosiłem mechanika, by się przejechał.Był zaskoczony,że aż tak drży.Stwierdził,że na kanale i tak nie stwierdzi przyczynyi że są 2 możliwości.Optymistyczna - uszkodzone koło,opona,a pesymistyczna - uszkodzona półoś.Wulkanizator faktycznie stwierdził uszkodzoną prawą felgę,daliśmy koło z zapasu.Wydawało mi się,że jest poprawa.W weekend zrobiłem ok 1000 km,czasami z dużą prędkością i obecnie mam to samo.

POMÓŻCIE
Ostatnio zmieniony przez cns80 05-03-2010, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 23-09-2008, 20:56   

Hej!
Kolego moje zdanie jest takie:
1. możesz mieć jednak uszkodzone felgi co może powodować bicie w pewnym zakresie prędkości
2. uszkodzone opony wewnątrz (nie tylko wygląd bieżnika się liczy)
3. zwichrowane tarcze hamulcowe (powinieneś czuć drgania na pedale podczas hamowania)

Pozdrowionka :finga:
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-09-2008, 08:03   

misiek-misiek napisał/a:
zwichrowane tarcze hamulcowe (powinieneś czuć drgania na pedale podczas hamowania)
Przy tym kierownica będzie drgała tylko przy hamowaniu.
Dodatkowo jak masz alufelgi, a nie masz pierścieni centrujących to też będzie drgać. Przyczyny szukaj raczej tylko na kołach.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 10:34   

Na pewno jako pierwsze do sprawdzenia powinny iść koła (opony + felgi).
Ja zainteresowałbym się też zawieszeniem - miałem podobne drgania kierownicy czego przyczyną były wybite łożyska przednich amortyzatorów. Kiedyś w CA0 za takie drgania odpowiedzialne były zużyte końcówki drążków.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-09-2008, 12:19   

slo_mo napisał/a:
Ja zainteresowałbym się też zawieszeniem - miałem podobne drgania kierownicy czego przyczyną były wybite łożyska przednich amortyzatorów
Ale drgania z łożysk będą lżejsze niż z kół.
slo_mo napisał/a:
Kiedyś w CA0 za takie drgania odpowiedzialne były zużyte końcówki drążków.
To raczej diagnosta by wykrył ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 12:27   

cns80 napisał/a:
slo_mo napisał/a:
Ja zainteresowałbym się też zawieszeniem - miałem podobne drgania kierownicy czego przyczyną były wybite łożyska przednich amortyzatorów
Ale drgania z łożysk będą lżejsze niż z kół.

Generalnie rzecz biorąc tak, ale zależy to od stanu zużycia łożysk. U mnie przed wymianą telepało równo kierownicą, a amor wyrobił sobie 3x tyle miejsca w talerzu :mrgreen:

cns80 napisał/a:
slo_mo napisał/a:
Kiedyś w CA0 za takie drgania odpowiedzialne były zużyte końcówki drążków.
To raczej diagnosta by wykrył ;)

Zależy od diagnosty :wink:

Reasumując - najpierw brać się za koła!!
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-09-2008, 12:30   

slo_mo napisał/a:
Zależy od diagnosty ;)
Temat rzeka :twisted:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 24-09-2008, 12:31   

U mnie podobnie, ale drgania są niewielkie i bardziej widać to jak się puści kierownicę, bo jak ją trzymam to ledwo czuć. Jak hamuję drgania ustają. W tym tygodniu idę na badanie opon.
PS. Czy drgania mogą być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w oponach przednich? (2.0 zamiast 2.2bar)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-09-2008, 12:35   

Japko napisał/a:
Czy drgania mogą być spowodowane zbyt małym ciśnieniem w oponach przednich? (2.0 zamiast 2.2bar)
nie

BaTom napisał/a:
przed wjazdem na kanał poprosiłem mechanika, by się przejechał.Był zaskoczony,że aż tak drży
Zrozumiałem że drży bardzo.
Dodatkowo przedział prędkości wskazuje mi na problem z kołami, bo problemy zawieszeniowe przeważnie objawiają się w całym zakresie prędkości.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
BaTom
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 19:19   

Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi i chęć pomocy (po to tu jesteśmy :) ).
Przy hamowaniu nie ma jakichś dodatkowych drgań - to problem z tarczami chyba odpada,DiDek jast z 2004 r. i za sobą 80 tyś km - to zawieszenie raczej też nie, obecnie jest na stalowych felgach. Na co dzień używa go żona i jak uda mi się jej zabrać go :D to popędzę do wulkanizatora.
Zastanawiam się czy tylne koła też mogą mieć na to wpływ,ale chyba nie.
Pozdrawiam

[ Dodano: 01-10-2008, 22:52 ]
Witam !!!
Dziś byłem u wulkanizatora i okazało się,że coś nie tak jest ze zbieżnością kół.Zdziera od wewnętrznej strony obie strony(lewą bardziej) i jdna była wypaczona z początkiem pęknięcia.Przemieniliśmy gumę z zapasu i jak ręką odjął - wcześniejsze objawy zanikły.Jeszcze raz dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 08-10-2008, 16:31   

U mnie też już dobrze. 3 gumy były do wymiany (koła wyważone, ale opony krzywe już), więc od razu kupiłem komplet. Nie dość że kierownica już nie drży, to chodzi o wiele lżej i auto reaguje na najmniejszy nią ruch. Nie sądziłem, że efekty będą aż tak zaskakujące:)
 
 
Zbych
[Usunięty]

  Wysłany: 28-11-2008, 20:30   

U mnie było podobnie szczególnie przy mniejszych prędkościach - wymieniłem oponki i jest pełna kulturka :lol:
 
 
Mobili 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID-2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 28-11-2008, 20:58   

dobrze że problem rozwiazany 100%.
co do półosi to miałem kiedyś wywaloną we fiacie ducato. Rok czasu minął zanim doszłem do tego że uwalona jest krótka półoś. wymieniałem długą felgi opony i nic. a tu okazało się ze krótka była krzywa. a objawem krzywej półosi było telepanie całego auta przy przyspieszaniu. Dopisałem to aby były wiadome objawy "krzywej półosi"
pozdrawiam
 
 
 
jarek 
Forumowicz
bus driver


Auto: MSS 1,9 DI-D S 115KM 2003
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 83
Skąd: Berwick-upon-Tweed
Wysłany: 28-11-2008, 21:14   

Co do ciśnienia w oponach to byłem niedawno u wulkanizatora żeby obejżał koła.Poradził mi żeby ciśnienie utrzymywać cały czas na 2,2 bar przy moich oponach 195/55/15 ,podobno jest to optymalne ciśnienie, z tym że ja mam DI-D-a i silnik jest ciężki.
_________________
każdy jeżdzi tym czym lubi, lub na co go stać !!!
 
 
 
Mobili 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID-2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 58
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 28-11-2008, 21:27   

jarek napisał/a:
Co do ciśnienia w oponach to byłem niedawno u wulkanizatora żeby obejżał koła.Poradził mi żeby ciśnienie utrzymywać cały czas na 2,2 bar przy moich oponach 195/55/15 ,podobno jest to optymalne ciśnienie, z tym że ja mam DI-D-a i silnik jest ciężki.

a w mercedesie sprinterze max-sie bar w przdnim kapciu zalecany to 2,8.
a po to aby sworznie nie psuły sie a jedzie sie ok.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.