[Cari 1.8 GDI] czy jest jakas regulacja sprzęgła? |
Autor |
Wiadomość |
kelo2 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2008, 16:25 [Cari 1.8 GDI] czy jest jakas regulacja sprzęgła?
|
|
|
kupilem i mam problem bo sprzeglo bierze dopiero w polowie skoku a do tej pory jezdzilem samochodami ktore braly blizej podlogi
jest jakas regulacja?
oprocz tego potrzebuje lewa tylna zatyczke[tej odkrecanej gdzie montuje się bagaznik dachowy] od listwy dachowej
mozna to gdzies kupic?
na allegro sprzedaja kompletne listwy
szukam tez schematu instalacji radiowej bo mam obcieta wtyczke i niewiem jak podlaczyc radio |
|
|
|
 |
MotyF
Forumowicz

Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 147 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-09-2008, 17:25
|
|
|
Zatyczek szukałbym na szrocie lub u kogoś, kto ma miśki na części-jak chcesz na PW dam Ci taki numer.
Co do elektryki, poczytaj na tym forum masz schemat elektryki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Co do sprzęgła-niestety nie wiem (jeszcze). |
_________________ symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ... |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 23-09-2008, 18:58
|
|
|
też jeszcze nie wiem jak w Cari ale jak miałem Colt-a to nad pedałem była śruba do regulacji |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-09-2008, 20:38
|
|
|
Witam, oczywiscie pod pedałem jest śruba do regulacji sprzęgła, nie ma z tym problemu. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
kelo2 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2008, 21:12
|
|
|
ok dzieki
w pierwszej kolejnosci musze poprawic to sprzeglo bo mnie strasznie denerwuje |
|
|
|
 |
Petros
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 19 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 24-09-2008, 10:16
|
|
|
Sprzęgło można regulować w miejscu gdzie linka wchodzi do skrzyni. Macha w górę i szukać po prawej stronie tam gdzie skrzynia. |
_________________ 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 24-09-2008, 12:11
|
|
|
Jeśli sprzęgło masz hydrauliczne a mniemam, że tak właśnie jest to śruba regulacyjna jest nad pedałem sprzęgła właśnie. Jednak jeśli wkręcisz ją opuszczając pedał w duł to spowodujesz, że tłoczki pompy sprzęgła przesuną się do przodu co spowoduje iż zatkają one otworki którymi ze zbiorniczka płyn dostaje się do instalacji jak również jego nadmiar odpływa do zbiorniczka. Instalacja działać będzie ale nie będzie płyn uzupełniany. Rozbierałem to niedawno wymieniając tłoczki z racji, że miałem właśnie pedał niżej nie mogłem napełnić instalacji, bo tłoczki zasłaniały otworki napełniający i przelewowy. Tak, że opuszczając musisz uważać by nie opuścić za nisko. Natomiast w miejscu gdzie linka wchodzi do silnika posiada regulację wyłącznie sprzęgło mechaniczne, ale w GDI chyba takich nie montowali |
_________________
 |
|
|
|
 |
Petros
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 19 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 24-09-2008, 14:06
|
|
|
TESTER napisał/a: | Jeśli sprzęgło masz hydrauliczne a mniemam, że tak właśnie jest to śruba regulacyjna jest nad pedałem sprzęgła właśnie. Jednak jeśli wkręcisz ją opuszczając pedał w duł to spowodujesz, że tłoczki pompy sprzęgła przesuną się do przodu co spowoduje iż zatkają one otworki którymi ze zbiorniczka płyn dostaje się do instalacji jak również jego nadmiar odpływa do zbiorniczka. Instalacja działać będzie ale nie będzie płyn uzupełniany. Rozbierałem to niedawno wymieniając tłoczki z racji, że miałem właśnie pedał niżej nie mogłem napełnić instalacji, bo tłoczki zasłaniały otworki napełniający i przelewowy. Tak, że opuszczając musisz uważać by nie opuścić za nisko. Natomiast w miejscu gdzie linka wchodzi do silnika posiada regulację wyłącznie sprzęgło mechaniczne, ale w GDI chyba takich nie montowali |
Tester trochę mnie skołowałeś, bo nie dawno wymieniałem sprzęgło w moim GDI z 98' i mechanik przy mnie właśnie regulował linkę przy wlocie do skrzyni. Z ciekawości muszę to aż sprawdzić. |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 15:03
|
|
|
przy okazji zapytam jakie sprzeglo ma DI-D hydrauliczne czy mechaniczne? |
|
|
|
 |
kelo2 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 19:48
|
|
|
wyregulowalem sruba pod pedalem i jest ok
gorna sluzy do obnizenia samego pedalu a ten byl na wlasciwej wysokosci |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-09-2008, 22:18
|
|
|
musze sprobowac hi hi tej regulacji nad pedałem i Ją znaleźć |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 26-09-2008, 19:43
|
|
|
No to ja już nic nie rozumiem.....
Jak nas początku moich historii z Cari wszedłem na forum i pytałem właśnie czy jest jakaś regulacja bo bierze mi sprzęgło gdzieś 2/3 od podłogi to uzyskałem odpowiedź że takowej regulacji w GDI nie ma
kelo2, mój pedał jast na właściwej wysokości czyli muszę wyregulować dolną śrubą pod pedałem ?
Chcąc aby brało szybciej tak przynajmniej na 1/3 trzeba wkręcić czy odkręcać ? |
|
|
|
 |
kelo2 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2008, 19:56
|
|
|
turek61 napisał/a: |
kelo2, mój pedał jast na właściwej wysokości czyli muszę wyregulować dolną śrubą pod pedałem ?
Chcąc aby brało szybciej tak przynajmniej na 1/3 trzeba wkręcić czy odkręcać ? |
tak dolna
trzeba troche wydluzyc ciegno czyli odkrecic i zakontrowac |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 27-09-2008, 12:39
|
|
|
Obniżenie pedału czy wkręcenie tzw. dolnej śruby, która jest popychaczem zespołu tłoczków powoduje, że owe tłoczki przesuwają się w głąb zasłaniając otwór wlotowy i przelotowy płynu w układzie hydraulicznym sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|