  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Zimny parownik | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 mitutoyo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2008, 13:48   Zimny parownik
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam problem z parownikiem, zrobił się zimny i nie wiem dlaczego. Płynu jest dostatecznie duzo, nagrzewnica grzeje jak powinna. Gdy na odpalonym gorącym silniku zdjąłem przewód od cieczy chlodzacej z parownika, płyn się wylał ale nie zaobserwowałem zadnego nadcisnienia panującego w małym obiegu. Możliwe że się gdzie układ zapowietrzył ale  niebardzo wiem jak to sprawdzic. Dwa dni temu gdy grzebałem sobie pod maską, przez nieuwagę wpadło mi coś pomiedzy wentylator i chłodnice, zaowocowało to niestety dziurą w chlodnicy, ucieka tamtędy ciecz a raczej para. 
 
Temperatura silnika jest na właściwym poziome, czy korek czy traska.
 
 
Czy ktoś ma jakieś porady gdzie spojrzeć, gdzie grzebnąć zeby odzyskać obieg?
 
Czy da radę zalutować dziurę w chłodnicy domowymi sposobami? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pfx  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Evo X GSR 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-09-2008, 22:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w pierwszej kolejnosci musisz odzyskać szczelność układu chłodzącego. Jeśli dziura nieduża i na jednej rureczce możesz zdemontować cghłodnicę i tę rureczkę zalutować, lub po prostu całkiem zaślepić z 2 stron - utrata jednej rureczki chłodnicy nic nie zmieni, byle była szczelna. Dokładnie zlokalizuj dziurę, bo by do niej dotrzeć trzeba powycinać blaszki wokół niej by dostać się z lutwonicą. Jeśli udszkodzenia są na dużym obszarze - szkoda się bawić, bo stracisz dużo powierzchni wymany ciepła, a nie wiadomu czy dasz rade ją uszczelnić. Lepiej zamówić nową chłodnicę. 
 
Po uszczelnieniu chłodnicy odpowietrzyć trzeba parownik. Jeśli parownik nasz dość wysoko - może zapowietrzać się przez dziurę w w/w chłodnicy. Szczelność to podstwawa. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |