| Rezerwa paliwa - na ile wystarczy ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Forest [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 16:43   Rezerwa paliwa - na ile wystarczy ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Nie znalazłem nigdzie na forum (korzystam z funkcji szukaj) nic nt. kontrolki rezerwy.
 
 Otóż, mam już wskaźnik na polu E i nigdzie nie widzę kontrolki rezerwy. Czy ona w ogóle jest w tym aucie? (w mondeo nie było) Jeżeli jest to ile mniej więcej kilometrów można zrobić na rezerwie? Galant EA2W czyli 2.0 100kw.
 
 Za odpowiedzi z góry dziękuję.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez roch_27 25-09-2008, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darekk [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 18:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć Nie tak dawno temu też miałem podobny dylemat. Wyjaśnienie znalazłem w instrukcji obsługi: "Lampka ostrzegawcza rezerwy paliwa świeci się gdy jest mało paliwa w zbiorniku (poniżej około 9 litrów.") A więc jest
  Ile przejedziesz na rezerwie to dokładnie chyba nikt Ci nie powie i raczej nie warto tego sprawdzać. Instrukcję masz tu.
 Pozdrawiam
 Darek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slo_mo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2008, 21:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lampka rezerwy jest. Na rezerwie spokojnie przejedzie się 50 km - dalej to już loteria
   Ogólnie rzecz biorąc należy unikać jazdy na rezerwie, ponieważ przy takiej jeździe zasysane są wszystkie syfy z dna zbiornika co może prowadzić do awarii.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | roch_27   moderator
 Nutrix Bi-Turbo
 
  
 Auto: Arteon Shooting Brake R
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 05 Paź 2005
 Posty: 2581
 Skąd: POznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 08:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ponadto jazda ma zbyt rezerwie czyli bardzo małej ilości paliwa może spowodować uszkodzenie pompy paliwa 	  | slo_mo napisał/a: |  	  | Ogólnie rzecz biorąc należy unikać jazdy na rezerwie, ponieważ przy takiej jeździe zasysane są wszystkie syfy z dna zbiornika co może prowadzić do awarii. | 
   
 pozdro
 |  
				| _________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident
   
 ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Forest [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 09:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję darekk, slo_mo, za szybką odpowiedź. Już ze 3 razy doprowadziłem do spadnięcia wskazówki na pole E celem sprawdzenia gdzie ta kontrolka jest i czy w ogóle. Pocieszyliście mnie, bo w poprzednim aucie jej nie miałem. 
 roch_27, Dziękuję za zmianę tytułu, szczerze to nie wiedziałem jak mam to nazwać, bo zbyt potężnym problemem to to nie jest, aczkolwiek dziękuję.
 
 BTW.
  	  | roch_27 napisał/a: |  	  | ponadto jazda ma zbyt rezerwie czyli bardzo małej ilości paliwa może spowodować uszkodzenie pompy paliwa | 
 
 Czyli mam przez to rozumieć ze pompkę on ma w zbiorniku? (słyszałem o takowych że są smarowane paliwem)
 
 Pozdro.
 
 
 P.s. darekk dziękuję za linka do polskiej instrukcji. (i życie stało się prostrze).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | roch_27   moderator
 Nutrix Bi-Turbo
 
  
 Auto: Arteon Shooting Brake R
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 05 Paź 2005
 Posty: 2581
 Skąd: POznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | potwierdzam 	  | Forest_Taft napisał/a: |  	  | Czyli mam przez to rozumieć ze pompkę on ma w zbiorniku? | 
   
 pozdro
 |  
				| _________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident
   
 ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Michal4133   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Lut 2008
 Posty: 75
 Skąd: UK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 12:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Galant 2.5 V6 24V Jak u mnie sie zaswieci pierwszy raz rezerwa to pozostaje w baku ok 9-10litrow benzyny, ostatnio jednak jechalem z polski do anglii na trasie A2 w niemczech, predkosc ok 110km/h od czasu rezerwy zwolnilem do ok 90km/h bo nie moglem natrafic na stacje benzynowa, przejechalem ok 50km ze scwiecaca sie rezerwa nonstop, po zatankowaniu okazalo sie ze mialem jeszcze w baku ok11l benzyny |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam LPG, ale odpalam na PB, a dolewam co jakiś czas za powiedzmy 100zł ale dopiero w momęcie jak mi sie zapali kontrolka. Przez dwa lata jeszcze nie uszkodziła mi sie pompa. Ale skoro jest kontrolka to mozna spokojnie jechac jednak ona ostrzega ze paliwko sie zczyna konczyc. Wg mnie nie ma to wpłwu na pompę paliwa... no chyba ze jedziemy na na sucho.... |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | roch_27   moderator
 Nutrix Bi-Turbo
 
  
 Auto: Arteon Shooting Brake R
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 05 Paź 2005
 Posty: 2581
 Skąd: POznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcino, nie twierdzę, ze zaraz po zapaleniu się kontroli należy bezwzględnie zatankować   Problem może polegać na tym, że w przypadku gdy wskazówka od paliwa będzie na "zero" lub nawet poniżej "zera" to i tak będzie można jeszcze przejechać kilkanaście kilometrów, tylko czym dłużej tak będzie się jeździć tym pompa paliwa się coraz bardziej nagrzewa (gdyż paliwo służy jej jako chłodziwo)  co w konsekwencji można doprowadzić do jej uszkodzenia
   
 pozdro
 |  
				| _________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident
   
 ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marti   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Paź 2007
 Posty: 877
 Skąd: Brzeg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Producent samochodu tak skaluje kontrolkę niskiego stanu paliwa aby pojazd mógł przejechać na stale palącej się kontrolce 100 km. Różnie to wychodzi bo spalanie jest niejednorodne. Mozna to też zauważyć (ilość km) w pojazdach, które maja skale na czerowno zamiast kontrolki jak VW Golf I-III. |  
				| _________________ 
   
 
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Forest [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2008, 23:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | A tak z innej beczki, nie doszedłem lub pominąłem ten temat w instrukcji....... jaki on ma zbiornik paliwa? Tzn ile litrów?  Przypominam że to jest EA2W czyli 2.0 DOHC 100kw. 
 Marti, a tak przy okazji, jaki masz gaz i jak się sprawuje?
 
 Mam idealny silnik i nie chciałbym go zniszczyć, a słyszałem i wiem że gaz niszczy silnik. Nie masz wycieków itp?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2008, 08:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Forest_Taft napisał/a: |  	  | jaki on ma zbiornik paliwa? Tzn ile litrów? | 
 wszystkie gale tz 2,0 , 2,5 , 2,0D mają pojemność 64 Litrów.
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. pozdrawiam
 Renata
 EA5W
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | slo_mo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2008, 11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marti napisał/a: |  	  | Producent samochodu tak skaluje kontrolkę niskiego stanu paliwa aby pojazd mógł przejechać na stale palącej się kontrolce 100 km. Różnie to wychodzi bo spalanie jest niejednorodne. | 
 
 Dlatego zawsze warto wyznaczyć sobie limit - a bezpieczny to, wg mnie, właśnie 50 km
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czekoladka_1981   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA5W 2,5V6 '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 150 razy
 Dołączyła: 07 Maj 2007
 Posty: 3375
 Skąd: wrocław
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spown   Mitsumaniak
 ^^^^^^^^^^^
 
  
 Auto: był EA5A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 05 Cze 2008
 Posty: 625
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2008, 13:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | A u Was też najpierw sobie murgnie od czasu do czasu, a dopiero później zaczyna świecić na stałe? |  
				| _________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |