EA2A-Gaz,świece fajkocewki - pytań kilka |
Autor |
Wiadomość |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-09-2008, 23:07 EA2A-Gaz,świece fajkocewki - pytań kilka
|
|
|
Witam po kilkumiesięcznej nieobecności na forum.
Galant śmiga,ale przyszedł czas na zamontowanie junkersa i trzeba się troszkę przygotować.
Świece sobie wymieniłem,ale mam zamiar fudnąć komplet jakiś porządnych przed gazowaniem.
Pytanie brzmi jakie świece Denso,NGK czy może jakieś inne??Także gdzie i za ile??
Najbardziej interesują mnie sklepy internetowe,tak,żebym mógł zamówić przed wyjazdem do PL i żeby leżało w domu i czekało.
Następne pytanie to przewody i te fajkocewki.
Też pasowałoby wymienić.Nie probowałem na siłę odłączać fajki od cewki,ale chyba jest to możliwe.jeśli tak to jak się to robi??bo jak urwę coś to w UK tylko w łeb sobie strzelić jakby trzeba nową cewkę kupić
Także w skrócie czy same fajki mogę wymienić,gdzie najlepiej i najtaniej i jakie zamówić. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 24-09-2008, 07:08
|
|
|
Co do fajkocewek to w PL nie dostaniesz samych fajek tylko komplet cefka + fajka w niemałej cenie (jak pamiętam coś koło 800 zł w JC). Fajkę od cewki można oddzielić tylko trzeba uważać żeby nie wypadła sprężynka. Co do przewodów to nie polecam JC, nie ma porządnych na rynku chyba że z ASO wieć pozostaje JC albo Santech. Jak będziesz zaglądał do przewodów zwróć uwagę czy nie uszczelki w pokrywie nie puszczają Ci oleju do świec - to też powoduje nierówną pracę na gazie. Pozdrawiam |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
mirek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 15:15
|
|
|
Witam. Ja kupiłem u "JAPANEZE" 2 fajki po około 70 pln. Kable mam jc 30000 tys. nawet dobrze się sprawują, nie przerywają. |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24-09-2008, 18:13
|
|
|
Czyli jednak da się wymienić te fajki same.
A jak drapnać tego Pana Japaneze??
Mój galant chodzi rowno...odpukać
Ale znając angoli to nic nie było wymieniane od nowości w tym temacie,a gazownik który będzie zakładał junkersa lubi jak z przewodami jest porządek i są funkiel nówki.
Tą fajkę to się jakoś przekręca,żeby ją odłączyć??
Bo nie chciałbym później powiedzieć jak Pawlak na statku....Ja tylko puciognuł... |
|
|
|
 |
mirek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 18:26
|
|
|
Cewke wykręcic, fajka prawo, lewo przekręcic i pociągnąc. Nowa wchodzi na wcisk. "Japaneze" znajdziesz klikając na PW i dac wyszukaj. Temat już był poruszany, musisz poszukac. Na gazie sprawdzisz czy masz przebicie - 5 bieg przy małej(od okolo 2000 tyś. obr.) predkości i gaz do spodu jak zacznie szarpac to powinny byc kable.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24-09-2008, 18:51
|
|
|
Dzięki za porady.
Jak koszt nie będzie przerażający to zamawiam od razu bez sprawdzania starych na gazie i zakładam kable i fajki nówki sztuki,oraz dobre świece.
A jakie świece polecacie do dwulitrówki z junkersem?? |
|
|
|
 |
mirek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2008, 19:00
|
|
|
Swiece NGK BKR6E11 - ja na takich jezdzę okolo 10pln za szt,. Za 2 fajki okolo 140 pln + cena kabli jc mnie kosztowało okolo 80 pln. |
|
|
|
 |
Bury
Mitsumaniak
Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 294 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 24-09-2008, 20:13
|
|
|
Dzięki wielkie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:30
|
|
|
Podobno są 2 typy fajkocewek. Z wymiennymi fajkami i z niewymiennymi. Nie chcę nic rozpiepszyć, bo unieruchomię auto. Jak je odróżnic? A może po roczniku auta to się wie? |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 24-10-2010, 21:39
|
|
|
Hugo, jak się fajki ściągają to maja zejść bez problemu.
przy okazji zapytam, co sądzicie nt zmiany odstępu elektrod przy gazie do 0,6mm? Info to dostałem od p. Malika przy okazji tematu z przewodami zapłonowymi. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:01
|
|
|
jestem za ale 0,6 to troche przesada , osobiscie na LPG jezdziłem na 0,8 i było super |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:07
|
|
|
0.6 to za dużo. Lepiej będzie 0.8mm. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-10-2010, 22:19
|
|
|
Psikus napisał/a: | co sądzicie nt zmiany odstępu elektrod przy gazie do 0,6mm? | bez przesady, za mały odstęp elektrod powoduje "mostkowanie świecy", w przypadku elektronicznego układu zapłonowego, optymalny odstęp elektrod oscyluje w granicach 1mm, może zacznij od oceny wizualnej świec, zanim dokonasz jakichś zmian |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2010, 13:04
|
|
|
Ja nie dawno musiałem zmienić kable fajki i świece.
Samochód nie ruszał na gazie musiałem ruszać z benzyny a potem przełączać na gaz w korku jechało się cudownie.
Okazało się po zdjęciu fajko-cewek że guma na fajkach od spodu (od strony klawiatury) jest sparciała i popękana. Fajki w moim Galancie z 98r. zdejmują się bez problemu z cewek, wystarczy lekko ściągać fajkę kręcąc nią w lewo i w prawo. Powinna zejść bez problemu.
Fajki kupiłem na allegro za 60 zł szt. u tego użytkownika:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=17584040
link do fajek:
http://allegro.pl/fajka-c...1277219628.html
następnie kupiłem przewody WN NGK również na alledrogo:
http://allegro.pl/ngk-rc-...1255853534.html
no i wymieniłem świece na Denso K20PR-U11 coś około 9 zeta za sztukę. Przerwa w tych świecach tak jak w oznaczeniu wynosi 1,1 i nie ma z tym żadnych problemów.
Po wymianie tego wszystkiego samochód odżył a problemy ustały jak ręką odjął. Zero szarpania przy dodawaniu gazu, nie ma strzałów w dolot generalnie rewelacja. Mogę teraz wciskać gaz w podłogę na niskich obrotach i samochód ciągnie równo w całym zakresie obrotów. Także polecam taki zabieg. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 25-10-2010, 16:53
|
|
|
Ja tez kupiłem te fajki ale z braku czasu jeszcze ich nie założyłem.
co możesz o nich powiedzieć?
szarpanie na niskich obrotach znikneło? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
|