Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zalewa świece
Autor Wiadomość
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-09-2008, 23:47   Zalewa świece

plymouth colt 89 automat.Nie mogę odpalić zalewa świece.Nowe przewody,nowe świece,odtłuszczona kopułka.Iskra może nie ogromna ale jest.Jak sobie poradzić?

[ Dodano: 23-09-2008, 09:43 ]
Dodam-silnik 4G15 8V I Pytanie:gdzie komputer?
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-09-2008, 20:46   

Jeżeli jest to za schowkiem po prawej stronie auta, na przeciw pasażera.
Skoro świeca słaba to może aparat zapłonowy pada? Kopułka do wymiany. Zajrzyj w manual i sprawdź jakie wartości powinna mieć.
_________________

 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2008, 15:32   

Jest tak.Komputer schowany jest w kanale pośrodku samochodu,za plastikami od ogrzewaniia..Trzeba zdjąc dywaniki od strony pasażera i pod pedałami kierowcy.pobokach kanału są plastiki które trzeba odkręcić i ukazuje sie ECU.Zawiozłem do wymiany kondensatorów.Po wymianie,po włączeniu stacyjki coś pyknęło w komputerze i w efekcie check pali się cały czas brzęczy jakiś przekażnik czy coś w tym rodzaju za silnikiem,a silnik zaczął się odzywać,to znaczy jak się go trzyma na rozruszniku tochce zapalić,po puszczeniu rozrusznika gaśnie.Proszę o pomoc.Kolega Bartek bardzo proszę o kontakt.mój tel.600134415 a e-mail gilmaly1@wp.pl.Nie wiem jaka jest procedura kontaktu z Tobą więc próbuje w ten sposób.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-09-2008, 20:54   

Przypadkiem nie wyciągnąłeś komputera od automatycznej skrzyni biegów?? Komputer wtrysku (ECU) jest po prawej stronie na słupku, tam gdzie idą kable z wnętrza samochodu do drzwi.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24354
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2008, 22:17   

w amerykancach ECU czesto jest pod radiem - jak w Eclipse 1G, a TCU wtedy pod siedzeniem pasazera

ktos popelnil blad przy wymianie kondensatorow - powinien zwrocic kase za nowe, sprawne ECU lub sprobowac naprawic Twoje
 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2008, 22:18   

No bez przesady,wiem co mam w ręku.Powtarzam:ECU w colcie wersja amerykańska 89 r.(plymouth colt)jest tam gdzie napisałem.Pytanie jest takie:
1.dlaczego pomimo czystego wymienienia kondensatorów coś jakby w nim trzasneło.
2.co to za element brzęczy(za silnikiem na przegrodzie nieduży walec z wtykiem od góry i jakby dwoma gumowymi rureczkami na dole.
3.jak naprawić(sprawdzić) ECU
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24354
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-09-2008, 22:34   

no przeciez napisalem o tym samym rozwiewajac pytania kolegow - nie czytales?
(chodzi o polozenie ECU)
napisz PW do Bartka - przeczyta i naprawi to ECU, chyba ze juz bedzie spalone...

co do pytania 2 - pokaz na zdjeciu o co chodzi
 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-09-2008, 22:49   

Do kolegi Bartka próbowałem się zwrócić,narazie bezskutecznie.Może nie chce się odezwać,może nie umiem prawidłowo napisać priva ?A zdjęcie zrobię jutro.Może ty masz na niego jakiś kontakt i możesz go zapytać?Byłbym wdzięczny.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-09-2008, 12:07   

Ja zadałem tylko pytanie...nie stwierdziłem, że wyjąłeś zły komputer. Nie miałem jeszcze do czynienia z amerykańcem.

W każdym bądź razie, facet u którego ja naprawiałem komputer (w moim padł, wymieniłem kondensatory i nadal nie chciał ruszyć, bo procesor nie odpowiadał) mówił mi, że może się tak zdarzyć, że podłączę, pojeżdżę 2-3 dni i procesor otworzy się na świat. Na razie wszystko dobrze :D

Musisz teraz wyciągnąć go jeszcze raz i sprawdzić ponownie. Jeśli spalił się z winy wymieniającego to żądać nowe ECU
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-09-2008, 13:49   

Cóż mieć do człowieka pretensje.kolejność jest taka.Najpierw samochód stanął z powodu komputera,okazało się że wylały kondensatory,radiomechanik wymienił,połatał(wygląda na to że zrobił to czysto)a to że komputer dalej szwankuje to co on winien.Jeden z problemów jest taki ,że na przegrodzie za silnikiem jest małe ustrojstwo z dwoma rurkami i to brzęczy anie wiem co to jest.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-09-2008, 14:18   

Najlepiej zrób zdjęcia
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-09-2008, 17:04   

Komputer poszedł do naprawy,może się uda.Jeżeli nie to klops,ponieważ jak narazie okazuje się że do 8 zaworowca komputera ani w ząb.Może ktoś potwierdzi informację jakoby pasował(prawie)od 12-zaworowego Lancera.Podobno trochę różni się mapa wtrysku ale generalnie chodzi.I druga sprawa.Mój komputer z jakiegoś powodu kucnął i nie pomogła wymiana kondensatorów.Co zrobić (sprawdzić)przy podłączaniu sprawnego kompa,aby i tego szlag nie trafił.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-09-2008, 17:57   

Niestety nie pasuje. Inny aparat zapłonowy i mapy wtrysku.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
gilmaly 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11
Skąd: warszawa
Wysłany: 26-09-2008, 18:08   

Schemat el.w zasadzie się nie różni.Aparat po drugiej stronie,ale zasada chyba ta sama(?)no mapa tak,ale podobno chodzi.Próbował ktoś?A jeżeli nie,to czym zastąpić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.