Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Brak iskry
Autor Wiadomość
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20-09-2008, 23:14   [CA1A 1.3] Brak iskry

Witam !
Podczas jazdy a dokładnie zmiany z pierwszego na drugi bieg zgasł mi samochód.
Próbowałem zapalać ale nic z tego ...
Standardowo po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka CE – kilka sekund i gaśnie tak jak powinno być. Nawet, gdy kręciłbym rozrusznikiem 10 sekund to się nie zapali CE.
Czyli nie zgłasza żadnego błędu ?
Wiec w pierwszej kolejności wykręciłem świece i całkowity brak iskry.
Zdjąłem kopułkę, ale wszystko wyglądało dobrze – profilaktycznie wyczyściłem palec i styki bo minimalnie troszkę białego nalotu było – auto dalej nie zapala.
Wymontowałem komputer żeby sprawdzić kondensatory, ale wygląda jak by z fabryki wyjechał – wszystko OK.
Co mogę jeszcze zrobić zanim wymontuje aparat zapłonowy ( w ogóle jak to dobrze zrobić i czy potem musze regulować zapłon), czy da się cos miernikiem zmierzyć?
Zaraz za kopułka (chyba do aparatu) wchodzi kilka przewodów i jest to podłączone dość dużą wtyczką. – jakie powinny być tam wartości napięć jak bym chciał to zmierzyć ?
Co w ogóle dalej sprawdzać?
Pozdrawiam ;)
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2008, 00:11   

Zostaje zobaczyć aparat zapłonowy, najlepiej przełożyć z innego.
Do ego jeszcze proponuje zobaczyć czy pasek rozrządu jest na swoim miejscu :)
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-09-2008, 00:35   

docencik87 napisał/a:
Zostaje zobaczyć aparat zapłonowy, najlepiej przełożyć z innego.


raczej przełożyć ten, DO innego i sprawdzić czy tamten jeździ normalnie. Żeby czasem coś nie uszkodziło dobrego aparatu w Twoim colcie.
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-09-2008, 10:41   

oko_81, sprawdź jeszcze czy na kopułce jest iskra. Wyjmij kabel z kopułki i tak jak sprawdzałeś ze świecą.
oko_81 napisał/a:
w ogóle jak to dobrze zrobić i czy potem musze regulować zapłon
Żeby nie musieć regulować zapłonu wydrap kreskę na aparacie i na głowicy. Aparat jest przykręcony na dwóch śrubach do głowicy i wystarczy je odkręcić i wyjąć aparat.

Sprawdzałeś iskrę na wszystkich czterech świecach?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 21-09-2008, 15:47   

Więc tak:
Do aparatu wchodzą 2 wiązki przewodów:
- jedna mniejsza - tam mam 12V - czyli chyba tak powinno byc,
- druga wieksza - 6 pinowa - i mam odpowednio 0V, 12V, 5V, 5V, 0V, 0V - czy tak powinno to wygladać ? Chyba tak ?
Wiec wynika ze aparat zapłonowy jest uszkodzony ... czy ten aparat to jest część naprawialna ?
Czy idzie jakies podzespoły w nim wymieniać ?
Da sie jakos sprawdzić co jest w nim uszkodzone ?
Wogole jak jest ten aparat zbudowany ?
Jakies schematy ?
Pozdrawiam

[ Dodano: 24-09-2008, 09:46 ]
Auto juz sprawne ;)
Uszkodzona była cewka - miała zwarte odwody - pierwotny i wtórny.
Koszt naprawy 110 zł
Pozdrawiam i dzieki za pomoc !
 
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2008, 07:19   

Po wymianie cewki powinieneś jeszcze sprawdzić sobie zapłon - chyba że zaznaczyłeś sobie pozycję aparatu względem mocowania na obudowie silnika i przykręciłeś tak jak było przed zdjęciem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.