Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Co oznaczają te dwa kody błędów?
Autor Wiadomość
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 23-09-2008, 18:40   [Cari 1.9TD] Co oznaczają te dwa kody błędów?

Dzisiaj w ASO w Lublinie zrobili mi komputerową diagnostykę Carismy. Wyszły w sumie 4 błędy. Dwóch nie dało się usunąć: 12 i 21.

Ten drugi oznacza problem z elektrozaworem regulacji kąta wtrysku. To by się zgadzało, bo ten zawór padł kilka dni temu. Pierwszy błąd to coś z pompą paliwa, ale nie potrafili dokładnie określić co.

Posiłkując się kodami błędów z tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 , kod 12 to dźwignia przestawiacza potencjometru. Co to dokładnie oznacza i jakie są przyblizone koszty naprawy? Sam zaworek kosztuje jakieś 400 zł...

Za diagnostykę zapłaciłem 120 zł.


P.S.
Powiedzieli mi przy okazji, że nie naprawiają pomp paliwa i nie mają do nich elementów. Sprzedają tylko kompletne konstrukcje za 16 000 zł! :-) Ale polecili mi dobrego pompiarza, który powinien naprawić mi to cudo z kodu 12.
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-09-2008, 20:11   

... ale te 16 000 zł to troszkę przekoloryzowane;) Za tyle to całą Cari kupisz.
 
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 23-09-2008, 21:11   

[ Dodano: 23-09-2008, 21:13 ]
drd1812 napisał/a:
... ale te 16 000 zł to troszkę przekoloryzowane;) Za tyle to całą Cari kupisz.


Za swoją dałem 8000 zł :-) Do tego doszły wykonane naprawy, przeglądy i wymiany niektórych części w sumie za prawie 3000 zł... W ASO mi powiedzieli, że jeszcze z 1000 zł i Cari będzie, jak nowa :-)
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 24-09-2008, 16:51   

Kylek napisał/a:
Sam zaworek kosztuje jakieś 400 zł...

na alegro taki zawór kupisz juz za 230zł o ile dobrze pamietam. A jesli chodzi ten błąd 12 to chodzi o tę czarną kostke na gorze pompy. Kiedys pytałem o to japaneze i powiedział ze w serwisie kosztuje ok 800zl. Samą uzywke ciezko dostac bo nikt nie chce oddzielac tego od pompy. Ja bez tego jezdziłem rok czasu az w koncu w zeszłym tyg.kupiłem całą pompe.
 
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 26-09-2008, 16:10   

Słuchajcie... Zatankowałem ostatnio auto do pełna Vervą na firmowej stacji Orlenu. Zaworek zaczął wydawać dźwięki podczas podgrzewania świec. Chyba ustało także szarpanie, o którym pisałem w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27418 . Możliwe, że zaworek się naprawił? Miałem w sobotę jechać po nowy, może mój się przestraszył, że poleci do kosza i zaczął działać? :-) Dam mu szansę i pojeżdżę kilka dni.

Jeszcze jedna sprawa... Świeci mi się kontrolka Check Engine, która pewnie informuje o tych błędach, które wyszły w teście. Powinna się ona świecić wcześniej, ale jak kiedyś sprawdzałem żarówki w kontrolkach, to ominąłem właśnie pozycję Check Engine i nie było tam żarówki. Po sugestiach ASO naprawiłem tamto niedopatrzenie. Powiedzcie mi, czy jak już wymienię (ewentualnie) ten zaworek i naprawię pompę (o ile to możliwe), to kontrolka Check Engine sama zgaśnie, czy trzeba ją będzie jakoś zresetować? A może wystarczy samo odpięcie akumulatora na jakiś czas?
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 26-09-2008, 20:17   

Kylek napisał/a:
Możliwe, że zaworek się naprawił?

mógl się zaciąć i teraz dostał może lepszego paliwa i smarowania i "puścił"
Kylek napisał/a:
kontrolka Check Engine sama zgaśnie, czy trzeba ją będzie jakoś zresetować? A może wystarczy samo odpięcie akumulatora na jakiś czas?

wystarczy odłączyć aku na chwilę i błędy się skasują o ile usterki już nie będzie :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 27-09-2008, 09:50   

Powiem szczerze, że mam teraz dylemat z tym zaworkiem... Wcześniej byłem pewien, że auto zaczyna mi świrować, gdy w baku zostaje mało paliwa (ok. 25%). Potem wszystko wskazywało na lipne paliwo, uszkodzony zaworek i niską temperaturę z rana. Teraz samochód pracuje prawidłowo, ale:
1) Bak jest pełny
2) Z rana jest cieplej niż jeszcze kilka dni temu
3) Paliwo jest kupione na zaufanej stacji
4) Zaworek terkocze, czyli raczej działa

Chyba pozostaje mi po kolei eliminować te punkty. Jeśli samochód znowu zacznie pracować nieprawidłowo, to bedę obserwował, który warunek się zmienił...
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-09-2008, 21:00   

przyczyn może być wiele więc obserwuj. Może masz nieszczelny układ paliwowy w zbiorniku (pęknięta rurka) i jak masz mało paliwka to zasysa powietrze albo ciągnie syf z dna?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.