| PB 98 w DID  - co robić?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vostel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 09:19   PB 98 w DID  - co robić?? |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie kochany braciszek zalał PB 98 do Cari   
 zalał 6 litrów gdy w baku było ok 55 litrów
 
 co robić??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaceko [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 09:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zalał 6 litrów Pb a ON masz 55 litrów w zbiorniku? Na taka ilosc to nie powinno się nic stać ale na wszelki wypadek zalał bym go teraz do pełna. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Derpin [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 09:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | nic jej nie bedzie  gorzej gdyby zalał w odwrotnych proporcjach...   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 10:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na stacja sa dostepne specjalne preparaty ktore podnosza liczbe cetanowa, wiec mozesz takiego dodac zeby sie wszystko wyrownalo. Ewentualnie odpompowac parenascie litrow i zalac np ON ultimate czy V-power
   Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | siwek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 18 Lis 2007
 Posty: 3382
 Skąd: Kozłów Biskupi
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | nic sie nie bój, nic wielkiego sie nie stanie, na wszelki wypadek kup jakiś preparat jak proponuje Robson86 i bedzie dobrze   |  
				| _________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | leser [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2008, 18:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | to nie pierwszy przypadek   
 nawet przypadku bardziej wymagajacego i zaawansowanego diesla niż francuz z carismy, serwis powiedział zeby tylko dolać ON do pełna dla pewnosci,
 nie powinny wystapic komplikacje przy tak małej domieszce
 
 nie bij brata
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vostel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2008, 08:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robson86, podaj przykładową nazwę takiego szpecyfiku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arturro [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2008, 09:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | mixol |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Petros   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sie 2008
 Posty: 19
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2008, 09:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedyś wracaliśmy z Niemiec Renault Kangoo i kolega zaczął lać do diesela PB98 za nim się zorientowałem i krzyknąłem było już 10 litrów w baku. Dopełniliśmy potem pod korek ropki, już dokładnie nie pamiętam ile weszło ale coś w granicach 45l, po czym odpaliliśmy i w drogę. Nic a nic nie było czuć że coś jest nie tak, dojechaliśmy szczęśliwie do domu. |  
				| _________________ 1.8 GDI
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cns80   Mitsumaniak
 Forumowa łajza
 
  
 Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 70 razy
 Dołączył: 03 Gru 2005
 Posty: 7348
 Skąd: Warszawa-Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2008, 12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tu nie chodzi o to co się stanie za chwilę, ale o to co się stanie za rok czy dwa z pompą wtryskową. Common Rail nie toleruje np. parafiny, która wytrąca się z ON w zimie jeśli paliwo jest kiepskiej jakości. 
 Chyba bym się pokusił o dolewkę oleju do paliwa tak jak pisał arturro żeby zwiększyć smarowanie pompy. Najwyżej troszkę pokopci
   |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-09-2008, 13:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja bym olał cały ten problem. Nie ma się czym przejmować.
 Tankować i tyle.
 
 Ostatecznie to co poleca Arturro.
 |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vostel [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2008, 15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | poszło jakieś świństwo uszlachetniające do baku i zobaczymy co będzie. jak an razie wszystko jest ok |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |