Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] [SILNIK] Common rail
Autor Wiadomość
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2008, 19:25   [MSS DID] [SILNIK] Common rail

Witam!

Mam MSS z 2003 roku 1.9 DID 102KM.

A teraz kilka pytań:

1. Czy ten silnik jest na pompo wtryskiwaczach, czy common rail. Jeżeli common rail, to czy uważacie na to jakie paliwo lejecie do zbiornika, bo słyszałem że te silniki są bardzo wrażliwe na tym punkcie. Czy można zamontować jakiś filtr który uchroni przed jakimiś paprochami albo innymi zabrudzeniami? Słyszałem o takim filtrze lakierniczym który można zakładać na pistolet dystrybutora, ale to dużo zachodu a poza tym obciach. Może istnieje coś takiego co można włożyć na stałe do wlewu zbiornika?

2. Gdzie znajdę jakąś specyfikację o tym silniku? Jaki ma moment obrotowy, od ilu tyś obrotów włącza się turbina? Co powinno się wymienić lub sprawdzić po przejechaniu iluś tysięcy kilometrów?

3. Ile maksymalnie przejeżdżają te silniki kilometrów do pierwszego kapitalnego remontu?

Pozdrawiam! :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez cns80 20-02-2009, 09:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 28-09-2008, 20:31   

1. Common rail. Tankuj dobre paliwo na markowych stacjach a wszystko powinno być w porządku. Ja np. od jakichś 4 lat tankuję tylko na Neste.

2. W dziale Download znajdziesz Service Manual do Space Stara (i nie tylko) - tam znajdziesz trochę informacji o tym silniku. Moment to 215 Nm. Turbina kręci się cały czas a efekt dmuchania czuć gdzieś od 1800-2000 obr. w górę.
Na stronach firmy Auto GT znajdziesz wykaz czynności serwisowych po kolejnych przejechanych kkm.

3. Tego nie wie nikt ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Japko 
Forumowicz
Rabbit Star

Auto: MSS 1,9 Di-D 2001 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 107
Skąd: Polska
Wysłany: 28-09-2008, 23:47   

Mi się wydaje, że każdy common rail ma pompowtryskiwacze...
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 28-09-2008, 23:58   

mialczynski17 napisał/a:
3. Ile maksymalnie przejeżdżają te silniki kilometrów do pierwszego kapitalnego remontu?

ja w cari (tne sam silnik) mam juz nabite blisko 200 000 w tym 60tkm po polsce w rok, jak narazie nie szykuje sie na to , zeby silnik wymagal remontu , pobranie oleju - zerowe .
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 29-09-2008, 07:55   

Japko, pompowtryskiwacze są w TDi, a w common rail jest szyna wtryskowa.

Jeśli chodzi o żywotność tych silników to wystarczy popatrzeć na Volva S40/V40, które w ogłoszeniach sprzedaży mają czasem po 270 tyś i nic nie wskazuje na to żeby silnik miał padać.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2008, 15:17   

JCH napisał/a:
1. Common rail. Tankuj dobre paliwo na markowych stacjach a wszystko powinno być w porządku. Ja np. od jakichś 4 lat tankuję tylko na Neste.....


Dzięki JCH. Za Twojego posta należy Ci się pomógł. A czy akurat NESTE to dobra marka? Kiedyś słyszałem coś na temat tych stacji ale na takiej zasadzie że coś mi świta ale nie wiem gdzie, że one nie dają za dobrego paliwka... Ale w sumie 4 lata mówią same za siebie. A czy BLISKA (czyli to samo co orlen tylko bez punktów) ma dobrą jakość paliwa? czy Ktoś może słyszał o jakichś wpadkach?

Pozdro!
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 30-09-2008, 17:23   

panowie, nie rozśmieszajcie z tą jedyną marką... większość takich markowych stacji bierze jak leci z rafinerii gdańskiej - shell, jet, statoil, lotos - wymieniłem tylko niektóre; jedynie dla shella dolewaja jakichs uszlachetniaczy :)
_________________

 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-09-2008, 18:14   

mialczynski17 napisał/a:
Dzięki JCH. Za Twojego posta należy Ci się pomógł. A czy akurat NESTE to dobra marka? Kiedyś słyszałem coś na temat tych stacji ale na takiej zasadzie że coś mi świta ale nie wiem gdzie, że one nie dają za dobrego paliwka... Ale w sumie 4 lata mówią same za siebie. A czy BLISKA (czyli to samo co orlen tylko bez punktów) ma dobrą jakość paliwa? czy Ktoś może słyszał o jakichś wpadkach?

tankuj na dobrych sparwdzonych stacjach benzynowych. Ja wychodze z zalozenia ze jak na siebie nie zaluje pieniedzy to dlaczego mam zalowac dla mojego autka :)
pare groszy w ta czy w ta nie robi jakiejs tam ogromnej roznicy, a przynajmniej jestes pewien (masz wieksze niz w przypadku niemarkowych stacji prawdopodobienstwo) ze zatankowales benzyne a nie...jakas chrzona benzyne
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
minimus
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2008, 19:03   

xjacobs napisał/a:
panowie, nie rozśmieszajcie z tą jedyną marką... większość takich markowych stacji bierze jak leci z rafinerii gdańskiej - shell, jet, statoil, lotos - wymieniłem tylko niektóre; jedynie dla shella dolewaja jakichs uszlachetniaczy :)

Większość bierze z Orlenu. Z RG bierze mniejszość. A od magazynów do wlewu baku jest jeszcze kawał drogi.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-09-2008, 19:56   

Dlatego ja wybrałem NESTE. Mam w miarę dużą sieć tych stacji w okolicy (w sumie i tak tankuję na jednej ;) ), z łańcuszka wypada jeden element - właściciel/ajent, który mógłby wlać coś do zbiorników. Mam zbiorczą fakturę za cały miesiąc.... Mnie to wystarcza :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 30-09-2008, 21:37   

minimus napisał/a:
xjacobs napisał/a:
panowie, nie rozśmieszajcie z tą jedyną marką... większość takich markowych stacji bierze jak leci z rafinerii gdańskiej - shell, jet, statoil, lotos - wymieniłem tylko niektóre; jedynie dla shella dolewaja jakichs uszlachetniaczy :)

Większość bierze z Orlenu. Z RG bierze mniejszość. A od magazynów do wlewu baku jest jeszcze kawał drogi.
chodziło mi tylko o schemat, że wszystko to w zasadzie jeden grzyb :) na szczęście duże firmy zbyt się szanuja aby na tej drodze do baku dodać antyuszlachetniaczy :P
_________________

 
 
 
minimus
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2008, 22:25   

ale miewają/miewali nieuczciwych transportowców, ajentów stacji (np. właścicielem tylko nielicznych stacji shell jest shell. Duża część to franczyza), etc.
Kontrolują często i gęsto ale Polak potrafi.
BTW, też tankuje na Neste od dawna.
BTW2, dla tych z Warszawy. ponoć najlepsze paliwo jest na stacji Orlenu tej zaraz koło lotniska. A to dlatego, że paliwo dostarczają im pociągiem bezpośrednio z Płocka, razem z paliwem lotniczym.
 
 
mialczynski17
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2008, 22:30   

A wiecie co jest najciekawsze? To że byłem na Litwie, zatankowałem tam paliwo i byłem po prostu zdziwiony jak moje auto jedzie... Nie dość że jechało o niebo lepiej niż na naszym paliwie to jeszcze mniej spaliło, jakość sprzedawanego paliwa w Polsce a w innych krajach ma jeszcze sporo do życzenia. Ale i tak na czymś trzeba jeździć, więc dlatego zastanawiałem się czy można lać inne paliwo, np od kolegów z PKS-u albo od kolegów z mateczki rosyji bo mają konkurencyjną cenę, ale skoro mój silnik może tego nie znieść więc będę musiał korzystać ze stacji CPN... :doubt:

Pozdro i dzięki za tyle wypowiedzi :biggrin:
 
 
minimus
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2008, 22:34   

Ja natomiast nigdy nie zauważyłem różnicy tankując w różnych krajach.
Raz poczułem po tankowaniu na Ś.P. Jet-cie w PL. Zawór EGR do wywalenia. Ale może to się skumulowało przez 100tyś przebiegu i różnych stacjach :?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 01-10-2008, 14:06   

Ja tankuję tylko na Shellu i na Neste. W starym rozklekotanym dieslu dokładnie było widać jakość paliwa. Na pozostałych paliwach poprostu jedzie, na Neste zdrowiej śmiga, a na Shellu wyrywa niczym nowy silnik. Jeśli chodzi o kategorie paliw to shell kupuje od PKN Orlen paliwa lepsze niż oni dają na swoje stacje. Neste kupuje takie same jak wszyscy, ale jak słusznie zauważyliście odpada cała masa słabych ogniw w postaci ajentów i pośredników.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.