Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
bierze plyn chlodniczy
Autor Wiadomość
kuladencer 
Forumowicz
SZEDSEX


Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: gryfów slaski
Wysłany: 13-09-2008, 18:23   bierze plyn chlodniczy

witam szukajka nie dziala :/
jak ktos wie co moze byc tego przyczyna to prosze a jakies podpowiedzi
strasznie kopci na bialo i smierdzaco :/
siadłmi tez zawór korekcji wtrysku, czy to moze przez to bierze ten plyn ??
_________________

 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 13-09-2008, 18:58   

kuladencer napisał/a:
jak ktos wie co moze byc tego przyczyna to prosze a jakies podpowiedzi
strasznie kopci na bialo i smierdzaco :/

to wygląda na walniętą uszczelke pod głowicą lub co gorsza głowice
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-09-2008, 21:09   

kuladencer napisał/a:
strasznie kopci na bialo i smierdzaco

Biały dym wydostający się rury wydechowej nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 13-09-2008, 21:43   

potwierdzam zdanie przedmówców... to nie jest miła wiadomość, sam to przechodziłem po kupnie samochodu i troche kosztowało, na szczęście to była tylko uszczelka. Pewnie u Ciebie tez tylko uszczelka poszła chyba że jezdziłeś bez płynu w chłodnicy i ci się przegrzał?
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
kuladencer 
Forumowicz
SZEDSEX


Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: gryfów slaski
Wysłany: 15-09-2008, 13:49   

własnie ze sie nie przegrzewa, temparatura w normie, caly czas przed polowa na wskazniku, ile taka wymianka moze mnie kosztowac :/??
_________________

 
 
 
71krzys
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2008, 10:07   

Koszt to zależy od mechanika, ale tak :
wymiana uszczelki to ok 150pln
planowanie głowicy to od50 do 80 pln
nowa uszczelka za ile kupisz za tyle masz
nowy płyn do układu chłodzenia
czasami warto pomyśleć o wymianie rozrządu jak jest już jego czas, bo silnik i tak roznegliżowany
mnie taka przyjemność, ale w innym aucie (clio ENERGY) kosztowała 600 pln to co ci napisałem + olej i filtr
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 25-09-2008, 17:10   

oprócz samej uszczelki polecałbym ci kupić cały zestaw uszczelek żeby pózniej nie składać ze starymi zużytymi i ewentualnie pozniej nie wymieniac dodatkowo :wink:
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
kuladencer 
Forumowicz
SZEDSEX


Auto: CARISMA 1.9 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: gryfów slaski
Wysłany: 25-09-2008, 17:24   

to chyba nie uszczelka :D znalazłem niebieski plyn pod maska :) na dniach beda mi wymieniac wszystkie przewody. plyn byl chyba na skrzyni biegów. mam nadzieje ze to przewody i po klopocie :)
a ten dym to przez zawór kata wtrysku :? wsadzilem ostatnio pozyczony od znajomego i kopcenie znikło :) zamowilem własnie sobie nowy i bede wymienial :) a mozecie mi powiedziec czy ten zawore cyka caly czas podczas pracy silnika czy tylko przy grzaniu :?: bo nie dostałem jeszcze jednoznacznej odpowiedzi od nikogo :? i co go moze psuć :?: czy on tylko siada przez syf w paliwie :?:
_________________

 
 
 
Orlicone 
Nowy Forumowicz
Orlicone

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: W-wa
Wysłany: 30-09-2008, 23:25   

Hej,
mam podobny problem. Jakis czas temu zaczal sie grzac wskazowka dochodzila do "czerwonego", kiedy zaczela przekraczac skale zalalem plyn do chlodnicy (weszlo ok. 2,5L) i wszystko wrocilo do normy (wskazowka nie dochodzi do polowy skali). Niedawno zainstalowalem LPG a swoja cari kupilem od kumpla, on nigdy nie mial takich problemow. Co moze byc przyczyna? Czy normalna rzecza jest kapanie z rury?? Dodam jeszcze, ze samochod ma org. przepieg 112.000. Co robic?????????
 
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-10-2008, 08:13   

kapanie wody z rury wydechowej to normalna rzecz, jednym z procesów katalizy spalin jest H20

Za mądra głową:

Katalizator -
Cześć układu wydechowego silnika, w której następuje neutralizacja (dopalenie) szkodliwych składników spalin(NOX, C0, HC są zamieniane na C02, H20, N2). Katalizator zbudowany jest z ceramicznego lub metalowego rdzenia z wydrążonymi kanalikami, których powierzchnia jest pokryta związkami rodu i platyny. Ze względu na sposób działania katalizatora można podzielić na: 1.utleniające (Zamieniają one węglowodory na parę wodną oraz tlenek węgla na dwutlenek węgla dzięki dostarczaniu dodatkowego powietrza z zewnątrz.), 2.utleniającoredukujące (Złożone są z dwóch katalizatorów połączonych szeregowo. W pierwszym (redukującym) następuje redukcja tlenków azotu, ą w drugim (utleniającym) zamiana tlenku węgla i węglowodorów. Pomiędzy te katalizatory musi być doprowadzone powietrze z zewnątrz, aby umożliwić pracę katalizatorowi utleniającemu.), 3.wielofunkcyjne (Pracują bez dopływu dodatkowego powietrza. Neutralizują jednocześnie trzy główne szkodliwe składniki spalin.
 
 
 
Orlicone 
Nowy Forumowicz
Orlicone

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: W-wa
Wysłany: 01-10-2008, 10:45   

Uch jeszcze raz wielkie dzieki drd1812 (juz w kolejnej sprawie) ;-) POcieszyles mnie troche, bo naczytalem sie o tych uszczelkach pod glowice a nie chcialbym tego robic silnikowi, ktory przejechl zaldwie 112.000 :-/ Pol nocy wczoraj kopalem sie w rozych forach i znalazlem sporo podobnych sytuacji. njpardziej prawdopodobna wydaja sie poluzowane opaski zaciskowe na trójniku, do ktorego gazownicy przylozyli swoje lapska :-/ Postaram sie to dzisiaj albo jutro wyjasnic.
Pozdrawiam

[ Dodano: 01-10-2008, 17:58 ]
hmmmmmmmmm, sprawdzilem dzisiaj przewody i nie zauwazylem jakiegokolwiek wycieku :-/ Gdzie w takim razie uciekl plyn????
 
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
  Wysłany: 01-10-2008, 18:22   

[ Dodano: 01-10-2008, 17:58 ]
hmmmmmmmmm, sprawdzilem dzisiaj przewody i nie zauwazylem jakiegokolwiek wycieku :-/ Gdzie w takim razie uciekl plyn????[/quote]



sprawdź jeszcze w okolicy rozrządu czy nie masz jakiegoś drobnego wycieku (trzeba zdemontowac kawałek osłony paska rozrządu), może puszcza uszczelka pod pompą wody
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 01-10-2008, 18:29   

to również może byc wina uszczelki bo jeśli silnik został kiedyś przegrzany to uszczelka mogła puścić
pozatym może być mała nieszczelność w uszczelce i w kopceniu nie zauważalna az tak bardzo a płym bedzie uciekał
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Orlicone 
Nowy Forumowicz
Orlicone

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: W-wa
Wysłany: 05-10-2008, 18:27   

hmmm, teraz to juz zglupialem totalnie ... Nie zidentyfikowalem zadnych wyciekow ani w okolicy paska rozrzadu, ani w chlodnicy, ani przy trojnikach. Zrobilem w piatek trase z 3miasta do W-wy i nie ubylo ani plynu w chlodnicy ani oleju, w okolicy uszczelki pod glowica tez jest czysto i nie widze zadnego wycieku. Co w takim razie moglo spowodowac wczesniejszy brak plynu w chlodnicy, co doprowadzilo do wysokiej tempretury?? Czy mozliwe, jest, ze istalacja gazowa wziela troche plynu albo po prostu nikt wczesniej dlugo go nie uzupelnial?? Musicie przyznac, ze to wyjatkowo zagadkowy przypadek ;-)
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 05-10-2008, 19:20   łatwo sprawdzić

zmierz ciśnienie na każdym z cylindrów jeżeli nie trzyma ciśnienia to mogą być wypalone gniazda zaworów, uszczelka pod głowicą, albo pierścienie w tłokach, następnie nalej do każdego cylindra łyżeczkę stołowa oleju silnikowego (żeby ktoś przypadkiem roślinnego nie nalał :lol: ) i zmierz ponownie ciśnienie jeżeli nadal spada znaczy albo wypalone gniazda zaworów albo uszczelka pod głowica. prościej możesz sprawdzić olej czy nie ma w nim płynu, albo płyn, jeżeli wyczuwasz zapach benzyny, albo pływa po powierzchni olej, albo jest mętny biały to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, jeżeli chcecie samemu wymieniać to nie zapomnijcie o kluczu dynamometrycznym, odpowiednich momentach podczas dokręcania śrub, odpowiedniej kolejności ich dokręcania i wcześniejszym odessaniu oleju z otworów na szpilki bo podczas wkręcania możecie szpilkę okręcić albo nawet ciśnienie oleju nagromadzonego w otworze może rozerwać blok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.