Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze sprzęgłem
Autor Wiadomość
penek20 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
  Wysłany: 05-10-2008, 21:53   Problem ze sprzęgłem

Witam. Jestem nowy na tym forum. Mam takowy problem że nie dawno kupiłem cari 1,8 gdi 98 rok i dzisiaj podczas grzebania w silniku wcisnołem przez przypadek chyba to sie nazywa wysprzeglik i teraz sprzegło wpada w podłogę i wogóle nie łapie i nie mogę wcisnąć biegu. Co sie stało i co mam z tym zrobic? dzieki za pomoc.
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2008, 09:48   

chodzi ci o to ? http://sklepy.allegro.pl/...nn.html#gallery

mozesz to wymienic , lub kupic zestaw naprawczy , lub jak nie cieknie sprobowac odpowietrzyc
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-10-2008, 10:08   

scisnac jeszcze raz i zobaczyc jak leci plyn to dokupic zestaw naprawczy max 30zl, wymienic odpowietrzyc i jezdzic dalej :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 06-10-2008, 11:55   

O ile nie miałeś dotychczas żadnych wycieków to może być jeszcze kwestia taka, że wystarczy wykręcić cięgło łączące pedał z pompą sprzęgła i poczekać czy się naprawi. Jeśli ktoś regulował wysokość pedału dostosowując go do siebie to spowodował, że tłoczek został przesunięty w głąb pompki i zatkany został otwór którym płyn ścieka do instalacji sprzęgła. Ruszając wysprzęglikiem spowodowałeś, że płyn poprzez otwór przelewowy (pierwszy od strony kabiny i większy od tego właściwego) cofnął się do zbiorniczka i nie ma możliwości z niego z powrotem przedostać się do pompki. Miałem tak u siebie i też sądziłem, że wszystko do wymiany ale po wyjęciu i zbadaniu całości okazało się to niekonieczne. Co do zestawu naprawczego, gdyby okazał się potrzebny to grosze kosztuje, ale i tak bez ustawienia cięgła-popychacza tłoka pompki się nie obejdzie.
_________________

 
 
 
penek20 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma gdi
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: Łódź
  Wysłany: 06-10-2008, 16:10   

dzieki za odpowiedzi. Właśnie grzebałem w cari i po kilkakrotnym wcisnieciu pedału na zapalonym silniku wszystko wróciło do normy zaczeło łapac i moge wrzucac biegi. tylko teraz zaczeło cos piszczec jak wciskam sprzegło, jest to taki dzwiek jakby cos nie było nasmarowane. ale działa wszytko ok. Cos musze nasmarowac?ciegno czy tą wajche co odchodzi od wysprzeglika i wchodzi do sprzęgła?
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2008, 17:21   

Możesz zdjąć ta gumę i spróbować nasmarować tylko nie wd40 bo u mnie to przyniosło same problemy
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 06-10-2008, 17:58   

może ta guma osłaniająca pompkę od strony kabiny się zsunęła. pokręć nią i cienkim śrubokrętem staraj się ją wcisnąć na jej miejsce. U podstawy ma wypustkę, która musi wskoczyć w rowek dla niej przewidziany, no i lekko przesmarować można też
_________________

 
 
 
Petros 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-10-2008, 11:11   

Chciałem podpiąć sie do tematu.
Koledzy czy może ktoś mi powiedzieć czy można dolewać płyn do układu hydraulicznego sprzęgła czy należy go wymienić w całości i jeszcze jedno jaki tam płyn grasuje.
Pytam bo mam niski stan i pasuje go uzupełnić.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
_________________
1.8 GDI
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 14-10-2008, 11:33   

Jeśli jest bardzo stary i kupę w nim brudu (na dnie zbiorniczka wyrównawczego) to lepiej wymienić cały, ale jeśli jest czysty i jasno żółty, przejrzysty to wystarczy dolać uzupełniając braki. Płyn taki jak do układu hamulcowego się daje Dot 4.
_________________

 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2008, 13:29   

najlepiej odrazu cały ( duzo tam nie wchodzi ) odkrec odpowietrznik w wysprzegliku to płyn przeleci przez cały układ i po zabawie
 
 
Petros 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 15-10-2008, 07:49   

Dzięki za informacje!
Czy mógłby mi ktoś jeszcze napisać ile tego DOT-4 tam wchodzi, żebym wiedział ile kupić, bo zdaje się że sprzedają najczęściej w butelkach po 500ml.
Jeszcze jedno, po spuszczeniu płynu nalewam nowy przez zbiornik wyrównawczy i odpowietrzam. Czy czekają mnie jeszcze jakieś niespodzianki? (nigdy tego nie robiłem jeszcze) Czy po odpowietrzeniu trzeba powtórnie odpowietrzać po przejechaniu jakiegoś dystansu?
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 15-10-2008, 09:04   

1/2l w zupełności Ci wystarczy nawet na przepłukanie by syf wszelaki wypłukać. Jeśli masz strzykawkę 60mil. to możesz wstrzyknąć przez odpowietrznik na wysprzęgliku lekko go przedtem luzując oczywiście. Jeśli nabierzesz odpowiednio dużo by jednym wstrzyknięciem napełnić instalację to nawet bez odpowietrzania uda Ci się to zrobić. Pompuj tyle by do zbiorniczka wyrównawczego weszło choć na dno. Potem uzupełnisz już z wierzchu do właściwego poziomu. Można też i z góry przez otwór zbiorniczka. Ale wówczas muszą być dwie osoby. Po nalaniu i pompowaniu pedałem sprzęgła jedna osoba trzyma (można zaprzeć pedał listwą jakąś o siedzenie) a druga odpowietrza. i tak aż do skutku czyli do puki przestanie powietrze wychodzić.
Jeśli nie będzie chciało lecieć ani z jednej ani z drugiej strony to znaczy, że pedał był regulowany i należy wówczas wykręcić to cięgło łączące pedał z pompką sprzęgła, które w dalszej części popycha tłoczki w pompie. A potem najlepiej wkręcić go tak by odrobinkę luzu miało wówczas będzie właściwa cyrkulacja płynu.
_________________

 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2008, 09:49   

TESTER napisał/a:
1/2l w zupełności Ci wystarczy nawet na przepłukanie
no to nawet za duzo w układ wchodzi nie wiele mysle ze 1/2 L to na zapas :)
 
 
Petros 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 19
Skąd: Krosno
Wysłany: 17-10-2008, 09:33   

Wielkie dzięki Chłopaki za pomoc!!
Muszę znaleźć teraz wolną chwilkę i rozprawić się z tym płynem.

Ps. Tester jeżeli będę płyn wstrzykiwał przez strzykawkę to rozumiem że nie muszę wtedy odpowietrzać układu ani pompować pedał sprzęgła czy tak?
_________________
1.8 GDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.