Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Pytanie o instalację gazową
Autor Wiadomość
konradkj
[Usunięty]

  Wysłany: 04-10-2008, 18:19   [Cari 1.6] Pytanie o instalację gazową

Witam wszystkich Mitsumaniaków,
Potrzebuję porady odnośnie instalacji gazowej tzn przymierzam się do jej założenia tylko chciałbym wiedzieć czy muszę zwrócić na coś szczególną uwagę (ze strony gazownika i mojej) aby później autko śmigało jak powinno. Interesuje mnie tylko sekwencja. może ktoś zna dobrego gazownika na podkarpaciu?
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 18:31   

Jako byly wlasciciel Carismy radze bys sie zastanowil czy gazowac to auto. Nie wiem po co ludzie wpadaja na pomysl gazowania motorow 1.4 czy 1.6. To auto nie pali jak smok i nie czesto wylaza niedostatki swiec czy kabli WN jak w gazociagu. Spalanie jakie mialem max to 9l, w ostatnich miesiacach mojej jazdy przejezdzalem ponad 800km na baku.
Wiem ze nie jest to odpowiedz na pytanie ale radze sie zastanowic. Wydasz ponad 1 czy 2k na sekwencje - ale ile trzeba jezdzic zeby sie zwrocilo.

Nie gniewaj sie ale mnie by szkoda bylo tego silnika :)
Wystarczy poczytac ile ludzie maja problemow z instalacjami - watpie zeby to sie zwrocilo nie taksiarzowi.
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 04-10-2008, 19:46   

No to jesteś w błędzie.
Ja zakładałem niecałe 4 miesiace temu (dokładnie 11.06.2008). Przy każdym tankowaniu spisuję sobie ile przejechałem, za ile kupiłem gaz i ile w danym dniu kosztuje Pb. Średnio liczę że Pb spalał by mi 7L/100km.
Wszystko wpisuję do Excela i ten mi wszystko wylicza.
Na dzień dzisiajszy zarobiiłem juz ponad 1000zł (nie wliczając kosztów instalki) jeżdżąc na LPG. A właściwie to zostało mi do zwrócenia się 1500zł, bo za instalkę zapłaciłem 2500zł.
Jeśli chodzi o dodatkowe koszty to wymieniłem jak narazie tylko świece (koszt 39zł - oryginalne Denso)
Na gazie przejechałem ok. 7800km. Jeśli ceny Pb i LPG utrzymają się na obecnym poziomie to za ok. 12 000km instalacja się zwóci w 100%, a średni koszt przejechania 100km bedzie wynosił w granicach 20zł

Ja jestem z tego tytułu zadowolony :D
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2008, 20:08   

Nie wiem jaka masz instalacje, ale niektore sekwencyjne odpalaja na paliwie i dopoki temp. plynu chlodzacego nie dojdzie do odp. temp pala na benzynie. W zimie potrafi to sporo benzyny pociagnac na krotkich odcinkach wiec jakby tutaj sie traci bo nie pali gazu.

Fajnie ze Ci dobrze chodzi, niektorzy maja spore problemy.
Napisalem tylko ze warto sie zastanowic.

Tez mam LPG, auto kupilem z instalacja i to nie byle jaka. Musze jechac cos wyregulowac bo dziwnie dziala a silnik ma 6 garkow wiec powinien to duzo lepiej znosic i instalacja pali na benzynie. Wiem tez ze zdarzaja sie problemy z "check-engine" przy gazie - wiadomo zalezy od instalacji i montujacego.

Trzeba wiedziec jakie sa zalety i wady i wtedy zdecydowac.
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 04-10-2008, 21:59   

jeśli gazownik spieprzy robote to pozniej wyskakują jakieś kwiatki, jesli instalka bedzie zamontowana poprawnie i serwisoana to sie z nia nic nie dzieje. Mam 1,6 silnik w Cari i mam gaz i tylko dzieki temu zaoszczedziłem kilka tysięcy, nad instalowaniem gazu mozna sie zastanowic jesli kots jezdzi samochodem w niedziele do kosciola i w sobote na rodzinne zakupy, bo wtedy sie nie oplaca, ale jesli planujesz miec dluzej samochod i poprostu nim jezdzic a nie tylko ogladac to polecam bo duzo przyjemniej sie jezdzi za pol ceny.
i oczywiście polecam sekwencje
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 06-10-2008, 07:39   

A tak wracając do tematu to bardzo dobre opinie dostają instalację STAG-300. Niestety nie powiem Ci gdzie na Podkarpaciu, bo wszyscy znajomi zakładali w Wlkp, ale tutaj koszt tej instalki to coś ok 2400. Poszukaj na forum Warsztat-LPG.
Matejko w swoim 1,6 też ma taką
_________________

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-10-2008, 09:07   

phixius napisał/a:
Matejko w swoim 1,6 też ma taką


a ty jaka masz, bo zdaje sie przerabiales instalacje u moich znajomych ?? :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 06-10-2008, 09:23   

Tą samą ;) Tylko ja w 1,8.

Ostatnio się dziwili bo byłem juz na kolejnym przeglądzie.
Ale ja robie 30 tys rocznie gdzieś i szybko lecą te km.
_________________

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-10-2008, 09:26   

no to tak jak ja a i czasem wpadne do nich jak gdzies jestem w tamtym rejonie - zatankowac :)
zadowolony jestes z montazu i calej reszty ?
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 06-10-2008, 09:47   

Jak najbardziej zadowolony i oczywiście pocztą pantoflową podaje namiary na nich jak mnie znajomi pytają o dobry zakład.
_________________

 
 
pawel-krol 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2008
Posty: 209
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 06-10-2008, 10:39   

siwek napisał/a:
jeśli gazownik spieprzy robote to pozniej wyskakują jakieś kwiatki, jesli instalka bedzie zamontowana poprawnie i serwisoana to sie z nia nic nie dzieje


no własnie, wybor gazownika to podstawa,najlepiej żeby była to sprawdzona firma w ktorej ktoś ze znajomych zakladał gaz i może coś o nich powiedzieć,
ja mam instalacje KME-kosztowala 2200zł i w tej cenie dostalem nowe świece NGK.
Przejechalem okolo 7000km i nic sie nie dzieje,jedyne co zauważyłem to to iż zaczeła brać olej,około 1-2 setki na 1000km-więc chyba nie ma obaw.

[ Dodano: 06-10-2008, 10:43 ]
wegiel napisał/a:
Nie wiem jaka masz instalacje, ale niektore sekwencyjne odpalaja na paliwie i dopoki temp. plynu chlodzacego nie dojdzie do odp. temp pala na benzynie. W zimie potrafi to sporo benzyny pociagnac na krotkich odcinkach wiec jakby tutaj sie traci bo nie pali gazu.


to jest wada ale i zaleta bo nie mordujesz zimnego silnika na gazie.
u mnie w lecie przejeżdżałem max 1km i zalączal sie gaz teraz to około 2km,jak przyjdą mrozy to pewnie więcej.Mozna poprosić oczywiscie gazownika coby ustawil temperature mozliwie najniżej jak sie da jednak nie wiem czy to dobry pomysł.ja mam 35stopni.
 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2008, 09:02   

wegiel napisał/a:
Jako byly wlasciciel Carismy radze bys sie zastanowil czy gazowac to auto. Nie wiem po co ludzie wpadaja na pomysl gazowania motorow 1.4 czy 1.6. To auto nie pali jak smok i nie czesto wylaza niedostatki swiec czy kabli WN jak w gazociagu. Spalanie jakie mialem max to 9l, w ostatnich miesiacach mojej jazdy przejezdzalem ponad 800km na baku.
Wiem ze nie jest to odpowiedz na pytanie ale radze sie zastanowic. Wydasz ponad 1 czy 2k na sekwencje - ale ile trzeba jezdzic zeby sie zwrocilo.

Nie gniewaj sie ale mnie by szkoda bylo tego silnika :)
Wystarczy poczytac ile ludzie maja problemow z instalacjami - watpie zeby to sie zwrocilo nie taksiarzowi.


I to są ŚWIĘTE SŁOWA... !!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak najbardziej podzielam to zdanie.
NIE MONTUJ GÓWNA W FAJNYM AUCIE... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak nie masz problemów z autem-to załóż sobie LPG: wtedy je będziesz miał...

Amen.
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2008, 10:31   

Zebym nie byl goloslowny - dzis pojechalem zbadac moja instalacje, ma rok i przejechane nie wiecej niz 10k km. Mam oryginalne papiery montazu wiec nie wciskam kitu - BRC Sequent 56.
Panowie mi dzis powiedzieli ze to reduktor i trojniki od niego czy jak sie to tam zwie - koszt 700PLN z wytlumaczeniem ze jednemu sie po 150k km moze zwalic innemu po 5k km.

To tak tylko dla przykladu, musze sie dowiedziec czy BRC ma miedzynarodowa gwarancje :( .

[ Dodano: 07-10-2008, 10:41 ]
Juz wiem ze instalacji zalozonej we Wloszech u nas na gwarancji nie zrobia.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 07-10-2008, 10:53   

nie slyszalem zeby komus reduktor w brc padl ot tak - czyli albo zalozyli jakis uzywany, albo za slaby do auta

i napisze po raz kolejny - 2 lata dochodzilem do tego zeby zalozyc gaz, wiekszosc osob wie jakie mam podejscie do samochodow, wszystko przeanalizowalem, koszt 2500zl zwrocilo mi sie po 15tys km, w tym momencie mam 32tys.km na gazie czyli jestem o kolejne 2500zl do przodu, w ciagu 14 miesiecy, wiec mam na dobre wakacje :)
a i odpukac nic sie nie zepsulo przez ten okres, a wiem ile kosztuje silnik i reszta rzeczy wiec przy obecnej oszczednosci - moze sie psuc :)
a i oczywiscie jesliby mnie bylo stac na jazde na benzynie to bym jezdzil nadal :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
wegiel
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2008, 11:38   

Tez sie dziwie ze to reduktor jak to nie przejechalo jak mowilem duzo na gazie. Dlatego na razie tego nie zrobie tylko potwierdze w innym warsztacie ze mieli racje - moze chcieli znalezc frajera - 700PLN to nie jest 70PLN ktore mozna wylozyc bez zastanowienia.

A nie wierze zeby zalozyli uzywany, auto jest w stanie idealnym i facet sie nie klocil o pare euro jak przy nim cos robil wiec watpie aby w byle warsztacie to montowal.

Po prostu lekko mi dzis kopara opadła i tyle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.