rolka napinajaca |
Autor |
Wiadomość |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-10-2008, 15:24 rolka napinajaca
|
|
|
witam!
mam pytanie jak zatrzymala sie rokla napinajaca pasek od rozrusznika i czy wymiana jest latwa i jakie czesci sa potrzebne do tej wymiany jesli zatrzymała sie ta rolka . |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2008, 16:28
|
|
|
Pi@ST napisał/a: | rokla napinajaca pasek od rozrusznika |
Może alternatora? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-10-2008, 16:36
|
|
|
sa trzy paski spogladajac na silnik pasek rozrdzadu pasek na ktorym znajduje sie wał (o ten mi chodzi) i kolejny to jest do sprezarki od klimy
i na tym pasku o ktory mi chodzi to ta rolka czasem potrafi zatrzymac sie i nie obracac sie razem z paskiem ... wczoraj wieczorem nie ruszala sie a teraz krecie sie i pasek piszczy jak krece kierownica to na konciu skretu lub w tyh okolicach zaczyna mi swiergotac piszczec ... podejrzewam ze to jest wina tej rolki
zauwazylem ze na tym pasku z prawej strony od spodu jeden wzdłuzny zabeek stral sie i jego nie ma i przesunal sie pasek w prawa strone o jeden rowek w prawo....
przy wymianie rzrzadu mechanik nie wymienial mi tej rolki |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-10-2008, 17:15
|
|
|
kolego piast - moja rada wymień tą cholerną rolkę bo rozwulkanizuje ci koło masowe wału korbowego a znaleźć te koło to nie lada sztuka . auto wstawiaj na warsztat niech poprawiają "bo oni od tego są"
cena tego koła używanego ok.300 zł. /lekkie tyle samo ale z usa - nowe /
natomiast u nas - servis - ponad 1000 zł.
efekt jest taki że rolka blokuje napęd ,pasek ślizga się po tym masowym i trze co powoduje że guma zalana między pierscieniem po którym biega owy pasek a matką osadzoną na kole korb. rozwarstwia się i .... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-10-2008, 18:58
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | kolego piast - moja rada wymień tą cholerną rolkę bo rozwulkanizuje ci koło masowe wału korbowego a znaleźć te koło to nie lada sztuka . auto wstawiaj na warsztat niech poprawiają "bo oni od tego są"
cena tego koła używanego ok.300 zł. /lekkie tyle samo ale z usa - nowe /
natomiast u nas - servis - ponad 1000 zł.
efekt jest taki że rolka blokuje napęd ,pasek ślizga się po tym masowym i trze co powoduje że guma zalana między pierscieniem po którym biega owy pasek a matką osadzoną na kole korb. rozwarstwia się i .... |
12V ma trochę inne koło
, tam jest trochę prościej, jest tylko 2 rolki napinające ale rolka musiała byc już nieźle zajechana skoro się zatarła |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2008, 19:42
|
|
|
Witam
Kolego Pi@st weź zdemontuj przy użyciu klucza 12mm tą rolkę Jeśli ma metalową obudowę łożyska które jest w środku a taką ma rolka przy 24V - rozwierć wiertłem lub zetnij za pomocą przecinaka i młotka oczywiście nity łączące dwie części obudowy - wyjmij łożysko i kup nowe wg oryginału - koszt około 10zł. Zamontuj go w obudowie. Skręć obudowę łożyska śrubkami m3 lub zanituj jeśli masz nitownicę nitami zrywalnymi 3mm.
Mechanik mi tak doradził i do dziś czyli jakieś 2 lata mam spokój a za różnicę w zakupie rolki można pojechać na zlot
Pozdrawiam !
Ps. I oczywiście kupić pasek nie pamiętam ile kosztuje, ale dostępny dla każdej kieszeni nawet "młodego mitsumaniaka " |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-10-2008, 21:39
|
|
|
wlasnie wracam z warsztatu
lukasz12 - pokazales kolo o ktore mi nie chodzilo jest ono na "dale" , a mianowicie te napinajace lub prowadzace płaska z kołnierzem od glowicy jak zwal tak zwal wkazdym bardz razie wydaje mi sie ze to jest przyczyna tego (wsrodku lozysko tak jak syski opisal ) te kolo kosztuje 138 zl w calosci nowe ....
a a jak stwierdzic np. wspolosiowosc wzgledem siebie tych rolek czy mozna jakos zbadac i powiedziec ze problem lezy w ktorejs z rolek czy moze w samym kole masowym wału korbowego ktorego zdjecie pokazalaes lukasz12 na zdjeciu bo mam 12V i jest na oko podobne ...
i od czego zaczac czy wymienic te za 138 zl kolo i czekac na efekt bo jesli znowu po przejechaniu 3 tys od wymiany paskow (obecna sytuacja) znowu powtorzy sie to co do kolo masowego zabierac sie ???
na tym zdjeciu od lukasz12-a to czy te kola sa razem pasowane czy da sie je rozdzielac jest jakis lacznik miedzy nimi ??
ja chcem utrzymac moja Sigme jak najlepiej i chcem dobrze, a kasy to i tak brakuje ledwo niemoge posplacac napraw poprzednich a tu nowe ... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-10-2008, 10:47
|
|
|
Ja wiem że pokazałem koło pasowe a nie rolki napinające, rolki wyglądaja inaczej.
Koło pokazałem dla porównania że w 12V ma inne (z dziurkami, w przeciwieństwie do tego z 24V) Niestety obie cześci koła są na stałe połączone za pomocą właśnie tej gumy i niestety czasami się lubią odseparować i wtedy zaczyna się jazda - u mnie i u zbyszka właśnie stało się to kiedyś) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|