Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rolka napinajaca
Autor Wiadomość
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-10-2008, 15:24   rolka napinajaca

witam!
mam pytanie jak zatrzymala sie rokla napinajaca pasek od rozrusznika i czy wymiana jest latwa i jakie czesci sa potrzebne do tej wymiany jesli zatrzymała sie ta rolka :( .
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2008, 16:28   

Pi@ST napisał/a:
rokla napinajaca pasek od rozrusznika

Może alternatora?
_________________

 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-10-2008, 16:36   

sa trzy paski spogladajac na silnik pasek rozrdzadu pasek na ktorym znajduje sie wał (o ten mi chodzi) i kolejny to jest do sprezarki od klimy

i na tym pasku o ktory mi chodzi to ta rolka czasem potrafi zatrzymac sie i nie obracac sie razem z paskiem ... wczoraj wieczorem nie ruszala sie a teraz krecie sie i pasek piszczy jak krece kierownica to na konciu skretu lub w tyh okolicach zaczyna mi swiergotac piszczec ... podejrzewam ze to jest wina tej rolki

zauwazylem ze na tym pasku z prawej strony od spodu jeden wzdłuzny zabeek stral sie i jego nie ma i przesunal sie pasek w prawa strone o jeden rowek w prawo.... :(
przy wymianie rzrzadu mechanik nie wymienial mi tej rolki
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 08-10-2008, 17:15   

kolego piast - moja rada wymień tą cholerną rolkę bo rozwulkanizuje ci koło masowe wału korbowego a znaleźć te koło to nie lada sztuka . auto wstawiaj na warsztat niech poprawiają "bo oni od tego są"
cena tego koła używanego ok.300 zł. /lekkie tyle samo ale z usa - nowe /
natomiast u nas - servis - ponad 1000 zł.
efekt jest taki że rolka blokuje napęd ,pasek ślizga się po tym masowym i trze co powoduje że guma zalana między pierscieniem po którym biega owy pasek a matką osadzoną na kole korb. rozwarstwia się i .... :butthead:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-10-2008, 18:58   

zbyszek05 napisał/a:
kolego piast - moja rada wymień tą cholerną rolkę bo rozwulkanizuje ci koło masowe wału korbowego a znaleźć te koło to nie lada sztuka . auto wstawiaj na warsztat niech poprawiają "bo oni od tego są"
cena tego koła używanego ok.300 zł. /lekkie tyle samo ale z usa - nowe /
natomiast u nas - servis - ponad 1000 zł.
efekt jest taki że rolka blokuje napęd ,pasek ślizga się po tym masowym i trze co powoduje że guma zalana między pierscieniem po którym biega owy pasek a matką osadzoną na kole korb. rozwarstwia się i .... :butthead:


12V ma trochę inne koło

, tam jest trochę prościej, jest tylko 2 rolki napinające ale rolka musiała byc już nieźle zajechana skoro się zatarła
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2008, 19:42   

Witam
Kolego Pi@st weź zdemontuj przy użyciu klucza 12mm tą rolkę Jeśli ma metalową obudowę łożyska które jest w środku a taką ma rolka przy 24V - rozwierć wiertłem lub zetnij za pomocą przecinaka i młotka oczywiście nity łączące dwie części obudowy - wyjmij łożysko i kup nowe wg oryginału - koszt około 10zł. Zamontuj go w obudowie. Skręć obudowę łożyska śrubkami m3 lub zanituj jeśli masz nitownicę nitami zrywalnymi 3mm.
Mechanik mi tak doradził i do dziś czyli jakieś 2 lata mam spokój a za różnicę w zakupie rolki można pojechać na zlot :wink:
Pozdrawiam !
Ps. I oczywiście kupić pasek nie pamiętam ile kosztuje, ale dostępny dla każdej kieszeni nawet "młodego mitsumaniaka " :lol:
 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-10-2008, 21:39   

wlasnie wracam z warsztatu
lukasz12 - pokazales kolo o ktore mi nie chodzilo jest ono na "dale" , a mianowicie te napinajace lub prowadzace płaska z kołnierzem od glowicy jak zwal tak zwal wkazdym bardz razie wydaje mi sie ze to jest przyczyna tego (wsrodku lozysko tak jak syski opisal ) te kolo kosztuje 138 zl w calosci nowe ....

a a jak stwierdzic np. wspolosiowosc wzgledem siebie tych rolek czy mozna jakos zbadac i powiedziec ze problem lezy w ktorejs z rolek czy moze w samym kole masowym wału korbowego ktorego zdjecie pokazalaes lukasz12 na zdjeciu bo mam 12V i jest na oko podobne ...

i od czego zaczac czy wymienic te za 138 zl kolo i czekac na efekt bo jesli znowu po przejechaniu 3 tys od wymiany paskow (obecna sytuacja) znowu powtorzy sie to co do kolo masowego zabierac sie ???

na tym zdjeciu od lukasz12-a to czy te kola sa razem pasowane czy da sie je rozdzielac jest jakis lacznik miedzy nimi ??

ja chcem utrzymac moja Sigme jak najlepiej i chcem dobrze, a kasy to i tak brakuje ledwo niemoge posplacac napraw poprzednich a tu nowe ... :(
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-10-2008, 10:47   

Ja wiem że pokazałem koło pasowe a nie rolki napinające, rolki wyglądaja inaczej.


Koło pokazałem dla porównania że w 12V ma inne (z dziurkami, w przeciwieństwie do tego z 24V) Niestety obie cześci koła są na stałe połączone za pomocą właśnie tej gumy i niestety czasami się lubią odseparować i wtedy zaczyna się jazda - u mnie i u zbyszka właśnie stało się to kiedyś)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.