Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-05-2010, 10:35
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
Mikey
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 12:03   

Czy nie ma znaczenia to że zamienniku NGK sa inne kolory kabli i jak ją dopasować kolorami?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-06-2008, 13:34   

Nie ma znaczenia. Rozpiskę kolorów dostaniesz z sondą.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Mikey
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 14:55   

Właśnie wróciłem z Intercars a po drodze odwiedziłem jeszcze 2 inne sklepy i mam dylemat ponieważ sondy które mi podał Bartek pracują w zakresie 0-1 V a mówią że orginalna jest 5 V i żaden sprzedający nie gwarantuje mi czy te zamienniki będą pracować poprawnie ze względu na ustawienia komputera. Natomiast za orginał w serwisie zaśpiewali mi 1400 zeta. Czy któryś z forumowiczów wstawiał może już zamienniki do 2.5 V6 które działały w zakresie 0-1 V i jak sprawował sie misiek? Z góry dziękuję za odpowiedź
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-06-2008, 19:09   

Mikey napisał/a:
mówią że orginalna jest 5 V


Ciekawe gdzie to wyczytali????????????

[ Dodano: 04-06-2008, 19:20 ]
ps servive manual Mitsubishi Galant, Suplement na lift w 2001 roku (do pobrania w dziale download ;) ), na stronie 13A-176 podaje, że zakres pracy O2 sensora to 0,2-1V
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Przemo610
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 19:41   

Cześć miałem ten sam problem. Kupiłem u Japaneze za 170 zł sonde NTK. Złapała parametry zgasł check i misiek chodzi jak złoto. Proponuje Ci zrobić taka samo. Numer do Japaneze znajdziesz gdzieś na forum.
 
 
cerber
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2008, 23:27   

Też ywmieniałem u siebie tą sondę tylko tą na drugim kolektorze. Kupiłem uniwersalną denso na allegro i wszystko jest oki. Z całą pewnością sa to sondy 0-1 V
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 04-06-2008, 23:28   

RoveR napisał/a:
Też mam sondę zepsutą, czyli najlepiej do Japaneza, a on już będzie wiedział co tam powinno być :mrgreen: .


Kupuj czteroprzewodową uniwersalną. Załatwi sprawę. Ważne by była 0-1V. Zresztą zawsze możesz dopytać czy to ta.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mikey
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2008, 14:44   

Wielkie dzięki za rady. Zrobię tak jak piszecie, wstawię uniwersalną NGK.

[ Dodano: 06-06-2008, 21:31 ]
Sonda z rabacikiem kosztowała 142 zeta a nie 1400 :) Efekt lekki czuć i kontrolka już się nie zapala ale jeszcze coś jest nie tak, podejzewam że to może być coś związane z katalizatorem no ale to już inna bajka.
Tak na przyszłość dla innych użytkowników 2.5 V6.
Do tego modelu potrzebna jest sonda która pracuje w zakresach 0.6-1 V ( Workshop manual 13A 196) Wstawiłem uniwersalną sondę NGK typ S4 która ma opór >10 kΩ. NGK typ S4CG jest zamiennikiem sond które mają opór między kablem masowym a szesciokatem < 10 kΩ. Nie byłem w stanie sprawdzić tego oporu więc podjąłem ryzyko i wstawiłem sondę która ma większy opór.
Kolor kabli przy sondach NGK jest inny jak w DENSO ale wraz z sondą jest instrukcja i tak 2 kable białe (grzewcze) od NGK łączymy z czarnymi od DENSO, kabel czarny (sygnałowy) od NGK łączymy z Kablem niebieskim DENSO natomiast kabel szary (masowy) od NGK łączymy z kablem białym DENSO.
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-10-2008, 22:33   Wymiana sondy lambda

zamierzam wymienic sondy lambda, moje pytanie czy orginalne maja tez takie same kolory przewodow jak uniwersalne 4 przewodowe?
nie moge znalezc rozpiski z tymi przewodami,
moze ktos ma jakies doswiadczenia,
i czy po wymianie nalezy reset zapodac:)( odlaczenie akumulatora)
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 10-10-2008, 22:15   

Na pewno nie mają kolorów takich samych, kolory zależą od producenta sondy. Jeżeli wcześniej sonda źle działała reset sie przyda.
A powiedz może dlaczego wymieniasz sondy? Zdiagnozowałeś ze one sa zepsute?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-10-2008, 09:25   

JaGrab3 napisał/a:
Na pewno nie mają kolorów takich samych, kolory zależą od producenta sondy. Jeżeli wcześniej sonda źle działała reset sie przyda.
A powiedz może dlaczego wymieniasz sondy? Zdiagnozowałeś ze one sa zepsute?


Zepsute czy nie, przy dużym przebiegu i tak mają najwyżej 50% sprawności. Sondy tak jak świece, się zużywają (a dokładnie utleniają), więc wymiana co 100 - 150 kkm dobrze robi.

Są pewnie sondy uniwersalne, które mają identyczne kolory jak mitsu. Na wielu aukcjach jsą rozpisane kolory: grzałka (dwa identyczne, często szare, lub białe), masa (czarny), +12V (jakiś kolor).
W mojej podróbce (uniwersalna NTK) były: dwa białe (grzałka), szary (+12V), czarny (masa). I podobnie jest w innych uniwersalnych.
Pamiętaj, by sondy zrobić do wtyczek na lutowanie, a nie na zapraskę, bo zaprasowane przewody z czasem mogą się poluzować i stracić kontakt.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-10-2008, 01:20   

auto ma przejechane 160 tysi, obroty faluja, pali 12 litrow w cyklu mieszanym, udalo mi sie kupic w dobrej cenie, od kolegi, mial dwie ngk w garazu nowe, to czemu nie wymienic, sprawdze czy komp pokazuje bledy jakies przed wymiana, ale i tak wymienie.
nie zagladalem pod spod , chodzi mi o kolory orginalnej sondy, jakie sa i jak je zgrac z tymi w ngk.Jezeli sa takie same to git.
 
 
joshua 
Forumowicz


Auto: galant kombi 2002r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 61
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-10-2008, 02:53   wtyczki lambdy

mam pytanie, gdzie znajduja sie wtyczki od sond lambda?
przewody wchodza od dolu w podloge i co dalej? :(
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-10-2008, 14:39   

Tylna wchodzi w tunel po stronie pasażera, przednia przy pedale gazu tuż obok ECU.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 31-01-2009, 10:57   

Mam pytanie, czy ktoś wymieniał sonde lambda przy silniku 2.5 161KM (118kW) ? chodzi o te sondy co są w kolektorach wydechowych (przednie)
jak tak to jakiej firmy sonde kupił ?
bo właśnie szukam sondy do mojego galanta i nic znaleźć nie mogę żeby było dedykowane do tego modelu.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.