Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiana płynu wspomagania kierownicy?
Autor Wiadomość
MICHAEL0002 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dąbrowa Górnicza
  Wysłany: 10-10-2008, 17:45   [Cari 1.8 GDI] Wymiana płynu wspomagania kierownicy?

Chciałem sie was poradzić odnośnie wymiany płynu wspomogania kierownicy

auto ma przejechane 17600 tyś i podejrzewam że nigdy nie był wymieniany ponieważ przy kupnie wiekszośc płynów eksploatacyjnych było w stanie opłakanym jak tez świece.

Jaki płyn najlepiej zastosować?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-10-2008, 18:06   

Dexron II
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2008, 16:53   

Potwierdzam DEXRON II sam jakies 3 miesiace temu wymienialem.
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 11-10-2008, 20:15   

Możesz po krótce opisać jak to robiłeś???
U mnie poziom jest na min w zbiorniczku i się zastanawiałem, czy tylko dolać, czy może odrazu wymienić całość. Ale nie wiem jak tego dokonać, gdzie się spuszcza płyn, czy się później jakoś odpowietrza układ etc.
 
 
MICHAEL0002 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubischi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 12-10-2008, 19:15   

w autach innej marki np w bmw wystarczyło spóścić płyn wężem odłączając go od maglownicy następnie kilka ruchów kierownicą na wyłączonym silniku żeby spłyneły resztki oleju w mitsu chyba też to zd egzamin ale pewności nie mam
 
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 12-04-2009, 20:48   

Odświeżam temat, bo za tydzień planuję wymienić płyn we wspomaganiu.

Napiszcie mi krok po kroku jak to zrobić, ile wlać nowego. Co do odpowietrzenia to wyczytałem, że przy max skręcie kół prawo/lewo samo się odpowietrza.
Kupię Dexron II

Czekam na opinię osób które to już robiły.
 
 
ukrafal
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2009, 22:51   

Witaj.
Ja sposcilem plyn przewodem przy zbiorniczku wyrownawczym.
Po zdjeciu odpalilem na chwile silnik okolo minuty.
Po zgaszeniu odczekalem chwile po tem ponownie odpalilem silnik na kilka chwil jak juz nic nie lecialo,potem zabralem sie za zalewanie wlewalem az pojawil mi sie olej w zbiorniczku.
Potem odpalalem silnik zeby go doprowadzil dalej dolewajac dalej oleju jak juz nic nie bylo w zbiorniczku,do czasu az olej zostawal.
Po tym zabralem sie za odpowietrzanie tak jak napisales skrecajac kola na maxa w prawo i w lewo.
 
 
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 13-04-2009, 11:10   

koledzy co powiecie o plynie do wspomagania z rodziny VALVOLINE bo takim zalalem dobry bedzie czy lepiej wymienic na ten DEXRON II ???????
dodam ze posiadam cari 1.6 96r
 
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 13-04-2009, 12:00   

ukrafal napisał/a:
Witaj.
Ja sposcilem plyn przewodem przy zbiorniczku wyrownawczym.


Napisz którym przewodem spuściłeś płyn. Tym z czerwoną strzałką, czy zieloną?

[img][/img]

Według mnie jeśli spuścisz płyn jednym z tych przewodów to uda się go spuścić tylko ze zbiorniczka wyrównawczego. A co z resztą płynu w całej instalacji???
Równie dobrze można by go odciągnąć strzykawką i nalać nowego. Ale chyba nie na tym polega wymiana płynu.

Cytat:
Po zdjeciu odpalilem na chwile silnik okolo minuty.
Po zgaszeniu odczekalem chwile po tem ponownie odpalilem silnik na kilka chwil jak juz nic nie lecialo,potem zabralem sie za zalewanie wlewalem az pojawil mi sie olej w zbiorniczku.
Potem odpalalem silnik zeby go doprowadzil dalej dolewajac dalej oleju jak juz nic nie bylo w zbiorniczku,do czasu az olej zostawal.
Po tym zabralem sie za odpowietrzanie tak jak napisales skrecajac kola na maxa w prawo i w lewo.


Czy podczas spuszczania płynu przy załączonym silniku kręciłeś kierownicą ?
Analogicznie, czy kręciłeś kierownicą jak zalewałeś nowy płyn przy załączonym silniku ?

Układ trzeba jakoś przepłukać świeżym płynem, czy wystarczy tylko zalać nowy płyn.
Ile wchodzi w całą instalację płynu, bo nie wiem czy 1 litr starczy.
 
 
Cornholio 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2009, 14:07   

odświerzam temat, ponieważ sam zamierzam wymienić płyn we wspomaganiu, troszkę mi pociekł po wymianie rozrządu, za słąbo był ściśnięty przewód. Zakupiłem jakiś dextron II mobila 1litr. Jak krok po kroku go wymienić, którędy najlepiej spuszczać, bo chyba nie wężem od zbiorniczka wyrównawczego?!. W serwisie wołają 100zł, więc gra chyba warta świeczki :) )
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 30-04-2009, 16:25   

Zdejmij przewód przy pompie wspomagania (ten idący ze zbiorniczka do pompy) zleci ci trochę płynu. Zapal silnik i zleci ci reszta. Przy załączonym silniku i odpiętym przewodzie nie kręć kierownicą, bo zajedziesz pompę.
Później spowrotem podepnij wąż i nalej do zbiorniczka wyrównawczegopłynu. trochę się rozejdzie po instalacji, następnie załącz silnik i dolewaj płynu aż nie będzie go ubywać.
Jak już to zrobisz to kręć kierowniką kilka razy na maxa w prawo i lewo (wtedy ci się odpowietrzy układ.
Cała filozofia.
Poziom płynu sprawdź na załączonym silniku.
Do instalacji wchodzi 0,5 litra płynu.

Ja mam teraz pytanie do was. W sobotę wymieniałem płyn u siebie i po zrobieniu wszystkiego okazało się że troszkę za dużo wlałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Myślałem że jak pojeżdżę to w miarę jak się całkowicie odpowietrzy to go ubędzie.
Przy zgaszonym silniku jest na max, a jak załączę silnik to może ze 3mm ponad maxymalny poziom.
Czy mam go upuścić (ściągnąć strzykawką) czy mogę tak jeździć i nic się nie stanie ???
Prosiłbym o odpowiedź w tej sprawie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-05-2009, 12:13   

Dla świętego spokoju sumienia odciąg ciut strzykawką i luz.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 19:21   

Kris1980_147 napisał/a:
Zdejmij przewód przy pompie wspomagania (ten idący ze zbiorniczka do pompy)


mozna poprosic foto,w ktorym miejscu jest ten waz ?

jezeli juz sie dowiem ktory,to zapytam od razu jak zdjac te obejmy ktore trzymaja waz ?
wygladaja bardzo solidnie i podejrzewam ze ciezko bedzie z nimi wygrac,jest moze jakis myk zeby je szybko sciagnac i jeszcze szybciej zalozyc ??
 
 
dzinks 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 97 5d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 2
Skąd: gorzów wlkp.
Wysłany: 31-12-2009, 18:26   

Kris1980_147, dzięki za wskazówki. Całość operacji przebiegła bez problemu.

sudan napisał/a:
Kris1980_147 napisał/a:
Zdejmij przewód przy pompie wspomagania (ten idący ze zbiorniczka do pompy)


mozna poprosic foto,w ktorym miejscu jest ten waz ?


ten grubszy. Ściągnij przy pompie.

sudan napisał/a:
jezeli juz sie dowiem ktory,to zapytam od razu jak zdjac te obejmy ktore trzymaja waz ?
wygladaja bardzo solidnie i podejrzewam ze ciezko bedzie z nimi wygrac,jest moze jakis myk zeby je szybko sciagnac i jeszcze szybciej zalozyc ??


w garb włóż śrubokręt i przekręć, trzymając przekręcony, koniec zachaczonej blaszki podważ małym śrubokrętem.

Nie udało mi się założyć ponownie tej samej blaszki. Kupiłem za 80gr metalową opaskę zaciskową, podobna do poniższych:

 
 
janitor 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 23-04-2011, 19:28   

Witam, otatnio zauważyłem ślady oleju na wężu ciśnieniowym od wspomagania tuż przy łączeniu z metalową rurką idącą od pompy. Wygląda na to, że przez wąż w tym miejscu przesiąka olej. Co mogę z tym zrobić? Czy jest możliwość dokupienia takiego przewodu? Myślałem też o dolaniu do wspomagania jakiegoś uszczelniacza np. Prestone, ale boję się że coś pozatyka i narobi więcej szkody niż pożytku. Co radzicie w tej sytuacji?

Jeszcze jedno pytanie odnośnie wymiany płynu wspomagania. W manualu przeczytałem, że należy odłączyć przewód wysokiego napięcia i kręcić kilka razy rozrusznikiem równocześnie kręcąć kierownicą w lewo i w prawo, aby usunąć olej z układu. Czy dobrze to zrozumiałem? Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.