 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.8 GDI] Klimatyzacja - problemy. |
Autor |
Wiadomość |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2008, 20:07 [1.8 GDI] Klimatyzacja - problemy.
|
|
|
Witam !
Proszę o pomoc w następujących sprawach związanych z klimatyzacją ( manualną ):
1. Od razu, po włączeniu klimatyzacji, wentylator od niej, cały czas pracuje ( niezależnie od temperatury zewnętrznej ). Tak powinno być, czy jest to jakaś usterka ?
2. Czy w układzie klimatyzacji znajduje się czujnik temperatury, czy presostat przejmuje funkcję odpowiedzialną za obroty wentylatora i pracę sprężarki ?
3. Tryb ECO nie działa ( prawdopodobnie ). Jak sprawdzić, czy klimatyzacja działa w trybie ECO ?
4. Po przejechaniu kilku kilometrów z włączoną klimatyzacją, przez kratki wentylacyjne wlatuje mgliste powietrze ( para wodna ? ) i klimatyzacja po chwili wyłącza się. Co jest tego przyczyną ?
Za pomoc, z góry Wielki Dzięki |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-10-2008, 20:45
|
|
|
Wygląda mi na brak czynnika w układzie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2008, 21:42
|
|
|
Czynnik był uzupełniany, ale nie wiem czy wystarczająca jest jego ilość - 680g. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-10-2008, 16:50
|
|
|
Skoro czynnik jest (u mnie chyba ciut więcej wpompowują bo do poziomu 700-720g) to czas się zainteresować wymianą osuszacza no i sprawdzeniem jakie ciśnienie daje sprężarka podczas pracy - praktycznie każda maszyna do nabijania czynnika ma taką funkcjonalność że może pomierzyć ciśnienia "na chodzie" sprężarki. Gdzieś w Workshop Manualu są podane wzorcowe wartości. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2008, 18:05
|
|
|
Saphire. A jak jest u Ciebie z pracą wentylatora od parownika - pracuje cały czas czy od czasu do czasu ?! Acha w kwestii tej mgły wlatującej do auta, to wyczytałem w instrukcji obsługi, że to jest normalne. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-10-2008, 20:49
|
|
|
Wentylatory przed chłodnica pracują od czasu do czasu. Wentylatory nawiewu działają cały czas - klima manualna a nie klimatronik. W klimatroniku zapewne klima wiatrakami nawiewu także steruje. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marcinos1979 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2008, 17:58
|
|
|
Czyli musi być jakiś czujnik, który odpowiada za obroty wentylatora klimatyzacji ( wiem, że są 2 biegi jego pracy, ale co przełącza go pomiędzy różnymi prędkościami ?! Obroty wentylatora od chłodnicy silnika, zależą od temperatury płynu chłodzącego - czujnika temperatury - a w przypadku klimatyzacji manualnej ?! I na podstawie czego, klimatyzacja załącza się w trybie ECO ?! Presostat jest jedynym czujnikiem w układzie klimatyzacji ?! ).
Za odpowiedź będę bardzo wdzięczny.
[ Dodano: 17-10-2008, 19:27 ]
Jaka jest wartość rezystancji presostatu ? ( u mnie pokazuje cały czas 0, czyli zwarcie, niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy wyłączona ) I jaka powinna być wartość napięcia przewodów podpiętych do tego presostatu ?
( Proszę o pomoc ) |
|
|
|
 |
|
|