| 
		Paliwo-95;98;100? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 jaceksu25 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2008, 12:56   Paliwo-95;98;100?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie chcę aby ktoś potraktował to jako absurd.
 
Jakie paliwo lejecie do swoich Coltów?
 
Standardowo lałem statoil superma 98
 
Wczoraj zalałem na próbę Shell v-power racing
 
Rzekomo ma ponad 100 oktanów. Muszę przyznać, że jest odczuwalna różnica w kulturze pracy jak i osiągach auta. Tylko czy to nie jest przesada ? Czy to paliwo nie zniszczy silnika?
 
Na spalaniu zauważyłem różnicę, którą niweluje cena 4,99 za litr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 e-gen  		  
		 
         moderator
  
  
                  Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2008, 13:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Paliwo o wyższej liczbie oktanowej jest bardziej odporne na spalanie stukowe i ma to niewiele wspólnego z osiągami czy ilością spalanego paliwa.
 
Prawdopodobnie Vpower 100 jest paliwem lepszym jakościowo ("mniej rozwodnione"?) od zwykłego paliwa stąd marginalnie lepsze osiągi - natomiast są one, po pierwsze tak minimalne że NA PEWNO nie rekompensują wyższej ceny, po drugie ewentualne mniejsze spalanie (u mnie zmierzyłem spadek spalania o ~0.1 L na 100 km) jest widoczne na trasie.
 
 
Ja zalewam gada Vpowerm 100 z uwagi na jego wyższą jakość oraz dodatki środków czyszczących - jeżdżę na LPG, Pb zużywam wyłącznie do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temp. | 
             
						
				_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceksu25 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2008, 13:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Liczba oktanowa zostaje wyznaczona doświadczalnie. Na jednym silniku jest testowane paliwo w porównaniu do specjalnego - wzorcowego. Więc nie jest to tylko charakterystyka spalania stukowego ale też osiągi silnika( jedno wynika z drugiego - mogą występować niezauważalne mikro detonacje obniżające moc). Różnią się też temp. spalania tych paliw. Dlatego zapytałem czy to nie obniży trwałości motoru ( bo być może  98 to max.). | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 13-10-2008, 13:56, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 e-gen  		  
		 
         moderator
  
  
                  Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2008, 13:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeżeli przyspieszysz moment pojawienia się iskry to rzeczywiście możesz skorzystać z dobrodziejstw większej odporności paliwa na "mikrodetonacje" i cieszyć się ciut lepszym przyspieszeniem/spalaniem | 
             
						
				_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceksu25 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2008, 13:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czy te silniki nie mają tego w sobie? tzn. jakiegoś elektronicznego wariatora | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek :)  		  
		 
         Mitsumaniak Pan Misio
  
  
                  Auto: Galant EA5A 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-10-2008, 17:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moi rodzice leją 98 z BP do silnika 1,1 jeździ ok,
 
Ja na moim 1,6 4g92 nie wyczyłem dużej różnicy między 98 a 100 oktanów, czasem 98 z BP, i 98 ze stacji bez naklejki, czy Bliska ma podobną w odczuwaniu różnice co 98 a 100 oktanów (tzn bezmarkowe mają miej niż 98) | 
             
						
				_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
 
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka) 
 
07.2008-08.2010 Colt CA4A
 
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
 
04.2011-03.2019 Sir Lancelot  CS9A V6 6A13
 
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
 
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
 
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
 
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
 
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A 
 
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piciu_p [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-10-2008, 18:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
 
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pati colt [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-10-2008, 19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w  kilku czasopismach motoryzacyjnych robili testy czy lanie różnych uszlachetnionych paliw do takich autek jak Colt ma   sens i wyszło że tak średnio | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaceksu25 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-10-2008, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | piciu_p napisał/a: | 	 		  Tankuję na Statoil eurosuper 95 i jest OK.
 
Ostatnio skusiłem się na wlanie na Shellu 95 V-power i wg mnie auto pracowało głośniej, jakby bardziej metalicznie. Żadnego mniejszego spalania, ani poprawienia osiągów nie zauważyłem. | 	  
 
 
Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grasshopper [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-10-2008, 21:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja znowu czytałem, że paliwa o większej liczbie oktanowej są mniej kaloryczne niż etylina 95    - w najgorszym wypadku może więc dojść do zwiększonego zużycia spalania w Colcie przy stosowaniu tych paliw. Odczuwalnie większą kulturę pracy i zmniejszenia spalania można uzyskać poprzez zmianę wyprzedzenia zapłonu, a to jest tylko domena silników przystosowanych do benzyny wysokooktanowej (np. FSI Volkswagena). Colt niestety przystosowany nie jest.
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 piciu_p [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-10-2008, 06:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jaceksu25 napisał/a: | 	 		  | Jaka miała być poprawa w paliwach o tej samej liczbie oktanowej? | 	  
 
 
A choćby taka jaką podaje producent:
 
" Co wyróżnia Shell V-Power?
 
- Posiada unikalną formulację, stworzoną by skrócić czas reakcji samochodu i zapewnić przyspieszenie, wtedy gdy go potrzebujesz.
 
- W Shell V-Power zastosowano technologię FMT (Friction Modification Technology). Ta sama technologia została użyta w 2006 r. w samochodach wyścigowych Ferrari. Została stworzona, aby obniżyć tarcie dzięki pokrywaniu powierzchni najważniejszych części silnika w specjalną powłoką pozwalając w ten sposób uwolnić cenną energię. Różnicę daje się odczuć już przy pierwszym tankowaniu.
 
- Zapobiega powstawaniu osadów na zaworach i w układzie wtryskowym, a w przypadku istniejących zanieczyszczeń – usuwa je, aby zwiększyć efektywność silnika i skrócic czas reakcji. Shell V-Power pomaga dłużej utrzymać nowy silnik w dokonałej kondycji, a także może przywrócić młodość weteranom szos. " | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krysstek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Colt Z30 1,3 Inform '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 131 Skąd: LU 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-10-2008, 15:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W Pl tankuję supremę 95 lub vervę 98 i ta druga jest o wiele lepsza- można sprawdzić na moim profilu w "porabie" i :"spritmonitor". A jeszcze zupełnie inna jakość, to paliwa OMV np. w A lub nawet MOL na Węgrzech. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |