 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Kibloo 21-07-2009, 16:28 |
Jazda do tyłu 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
TFX [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 16:35 Jazda do tyłu 4x4
|
|
|
Ktoś mi to może wyjaśni:
Kiedy śmigam do tyłu z 2H jest ok ale przy włączonym 4H po krótkim odcinku czuć wyraźny opóri w pewnym momencie czućjakby się dojechało do krawężnika . Przy skręconych kołach ta odległość się skraca i na betonie i na piachu (twardym) Odległości są takie, ze mam kłopot z zawracaniem NIe wiem czy to normalne, czy tak musi być bo boje się dać ognia coby czegoś nie spier..... Tęż tak macie? Ja mam Miśka l200 z 2003 r. z przekłądnią extra, easy, super select
Sprawdźcie i pomóżcie bo nie wiem co mam zrobić |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:29
|
|
|
myślę że masz przekładnie ES(easy select) i cofając sprzęgiełka automatyczne w przednich piastach odłączają napęd od kół |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:29 Re: Jazda do tyłu 4x4
|
|
|
TFX napisał/a: | bo nie wiem co mam zrobić |
Po prostu: nie jeździć z włączonym 4H po nawierzchniach o zwięzłej nawierzchni: beton, asalt.
Napęd 4H można używać tylko na nawierzchniach takich jak sypki piach, błoto, śnieg. |
Ostatnio zmieniony przez elili 18-10-2008, 18:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:32
|
|
|
to czy w ES są sprzęgiełka czy ich tam nie ma |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:35
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | to czy w ES są sprzęgiełka czy ich tam nie ma |
Jeżeli są to nie automatyczne. Bo nie byłoby TFX napisał/a: | czuć wyraźny opóri w pewnym momencie czućjakby się dojechało do krawężnika | . |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2008, 19:43
|
|
|
TFX, masz skrzynie rozdzielcza Easy Select. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
4H jezdzimy tylko po nawierzchniach o mniejszej przyczepnosci! Tak jak kolega Elili wspomnial. bartek2800 napisał/a: | myślę że masz przekładnie ES(easy select) i cofając sprzęgiełka automatyczne w przednich piastach odłączają napęd od kół |
Bartku elka z 2003 roku nie ma juz takich rozwiazan. Mozna wstawic (chyba) manualne ale nie jest to konieczne.
Tak jak napisalem jesli jezdzisz w terenie i do przodu nic sie nie dzieje jak zapniesz przod a objawy wystepuja tylko cofajac auto to nie jest prawidlowy objaw. Moim zdaniem jesli jezdziles sporo 4H po czarnym moglo dojsc do uszkodzenia przedniego mechanizmu roznicowego. Byc moze przedni dyfer jest tak trafiony, do przodu jeszcze dziala. Ale do tylu juz sa klopoty. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
TFX [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2008, 15:43
|
|
|
Obadałem wszystko dokładnie
I na twardej piaszczystej drodze i na czarnym i na parkingu z ubitym żwirem
I tak to wygląda - Jadąc prosto i nie skręcając albo tylko lekko czy przód czy tył to jest gitara, ale na żądnej z tych nawierzchni nie dam rady zawrócić Czy do przodu czy do tyłu jak skręce koła na maks to metr i wszystko. A krzynie mam taką co mogę w biegu do 100 km /h śmigać między napędami tylko przy 4h troszkę drży ale wyczytałem że to normalka.
Czy problem tego zawracania nie tkwi w tym że w miśku do 2006 roku nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego? (swoją drogą w nowym pewnie też nie ma) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-10-2008, 15:50
|
|
|
TFX napisał/a: | Czy problem tego zawracania nie tkwi w tym że w miśku do 2006 roku nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego? (swoją drogą w nowym pewnie też nie ma) | Dokładnie.
W nowym jest. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2008, 19:36
|
|
|
TFX, masz tutaj na forum USER MANUAL DO Twojej eleczki, gdzie jest opisane w jakich warunkach można używać 4x4 i co grozi, jezeli się przesadzi: http://78.46.100.138/viewtopic.php?t=18121
A jeżeli chodzi o Twój problem, to wg mnie zdecydowanie jest coś nie tak. Wydaje mi się, że różnicówki z tyłu i przodu do sprawdzenia, ewentualnie przeguby. Jeździłem takim misiem, jak Twój przez dwa lata, dość mocno go ekspolatując w różnych warunkach i takiej sytuacji nie było. Musiałeś Ty (lub poprzedni właściciel) zbyt dużo jeździć 4x4 na czarnym. Dlatego coś się piepszy....
[ Dodano: 25-10-2008, 19:39 ]
Hubeeert napisał/a: | W nowym jest. |
Prawie wersja IVITE posiada easySelect, czyli tą samą skrzynię, co w poprzedniej wersji. Wszystkie kolejne, czyli INTENSE, INTENSE+ oraz INSTYLE posiadają skrzynie SUPERSELECT z centralnym mechanizmem różnicowym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TFX [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2008, 20:30
|
|
|
A czy na tym forum jest ktoś z taką elką jak mje żeby zobaczył u siebie jak to jest?
W instrukcji chyba wyczytałem, że ten typ tk ma i to norma a powiedzcie mie jeszcze jaka skrzynia była w modelach 97-02? |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-10-2008, 22:50
|
|
|
TFX napisał/a: | A czy na tym forum jest ktoś z taką elką jak mje żeby zobaczył u siebie jak to jest?
W instrukcji chyba wyczytałem, że ten typ tk ma i to norma a powiedzcie mie jeszcze jaka skrzynia była w modelach 97-02? |
Tak jak napisałem, do sierpnia jeździłem modelem '03 i wszystko jeździło bez zastrzeżeń. Autko śmigało bez elegancko 2x2 po czarnym i 4x4 na miękkim, bez względu czy do przodu, czy do tyłu... Wg mnie problem u Ciebie tkwi w przeciążeniu mostów podczas jazdy 4x4 na twardym podłożu i to należy sprawdzić.
Jeżeli chodzi o rodzaje skrzyń w modelach 97-02, to były dwie: te z ręcznym rązłączaniem napędu (sprzęgiełka) - wesja FARMER, oraz już z EasySelect (jak w PajeroSport z tego okresu) w wersji MAGNUM. Po 2001 roku wszystkie wersje miały już ES. |
_________________
 |
|
|
|
 |
GazMajster-G1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2008, 00:47 Jazda do tyłu 4x4
|
|
|
Witam
choć zaglądam tutaj raczej rzadko, to temat wpadł mi w oko.
Ja mam elkę z 1997r. z easyselectem,
U mnie jest podobnie.
Natomiast problem tkwi w braku centralnego mechanizmu różnicowego, a oponki pewnie masz zdrowe , i stąd te problemy. Jeśli autko jest w dobrym stanie i ma jeszcze mało luzów , zo droga do czasu odczucia wyrażnego (napinania się ,) jest krótsza niż w samochodach już trochę wyeksplatowanych.
Zastanawiałem się (jeśli nie dochodzi do poślizgu kół, tylko do całkowitej blokady, ) czy nie powiązać by tego z ABS.
W moim autku , ABS podczas jazdy 4x4 działa jak (coś w rodzaju blokady mostu) sam byłem zdziwiony. ale sprawdzałem z kolegą kilka razy.
Podczas jazdy (LO 4x4) gdy zaczynam się zakopywać system ABS zaczyna hamować koło które jest (luźne) czyli obraca się jeśli inne stoją. Sprytne...
Robiliśmy testy ,stawiając auto powieszone na brzuchu, z jednym kołem w powietrzu. Jak wszysko działa , to po chwili, auto zaczyna kopać wszyskimi kołami. a jak wyciągnę zasilanie z ABS to kopie się tylko dwoma (jednym przednim i jednym tylnim.)
zrób kilka prób , dokładnie opisz ,co i jak, (czy wszyskie koła, czy dwa zaczynają ciągnąć ?
pozdrawiam
Bartek. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2008, 16:54
|
|
|
To w "starym L-200" koła niezależnie od trybu(2H,4H,4L) cały czas mielą wałem i mostem??? |
|
|
|
 |
TFX [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2008, 18:43
|
|
|
GazMajster-G1 napisał/a: | ABS podczas jazdy 4x4 działa jak (coś w rodzaju blokady mostu) sam byłem zdziwiony |
Nie uwierze jak nie zobacze, ABS to chyba działą trochę w innych warunkach
GazMajster-G1 napisał/a: | problem tkwi w braku centralnego mechanizmu różnicowego |
Znajomy mechanior z serwisu Mitsu w Wawie powiedzia, że to dziwne ale sprawdzał kilka sztuk i wszędzie było tak samo, powiedzia, ze w Pajero tego nie zaobserwował a przeniesienie napędu jest zrobione chyba podobnie (Nie grzebał przy Pajero bo te się nie psują )
GazMajster-G1 napisał/a: | a jak wyciągnę zasilanie z ABS |
A które i gdzie? Wiesz jak wygląda magiczny kabelek od ABS w kabinie na który można założyć pstryczek elektryczek do on/off? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2008, 10:29
|
|
|
Cytat: | To w "starym L-200" koła niezależnie od trybu(2H,4H,4L) cały czas mielą wałem i mostem??? |
Nie, nie... zaraz zajmijmy sie tylko ustawieniem 2H bo przy 4H czy 4L jest to naturalne, ze przy sztywnym dolaczaniu przodu wszystko razem jak to ujales sie mieli.
W przełożeniu 2H przednie półośki kręcą się razem z piastą, miestety. Odciecie napędu nastepuje przez rozłączenie prawej półosi i jednocześnie włączenie mechanizmu różnicowego na lewą półoś . Napęd na wał załącza reduktor dając sygnał do siłownika podciśnieniowego przy przednim moście , który nasuwa półoś i załącza napęd.
TFX, jesli chcesz mozemy sie ustawic gdzies w Warszawie. Przejedziesz sie Pajero i zobaczysz jak to naprawde powinno dzialac. Miczon dobrze prawi. Efekt spowodowany dopieciem przodu nie powinien powodowac takich oporow. Powtorze to o czym wczesniej pisalem i nie tylko ja. Cos musial ulec uszkodzeniu. Ja stawiam na element przedniej osi. Przy napedzie na sam tyl wszystko jest ok. W teoria z ABS'em jest duzo prawdy ale ja nie jestem przekonany, ze to wada tego systemu powoduje opory. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
|
|