Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze krzynią biegów 2.0 TD
Autor Wiadomość
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 25-10-2008, 23:40   Problem ze krzynią biegów 2.0 TD

Witam
Od pewnego czasu mam problem z wbiciem 1-go biegu(wchodzi tylko i wyłącznie podczas całkowitego zatrzymania kiedyś tak nie było) oraz nastręcza mi problemów redukcja z 3-go biegu na 2(muszę przesunąć dźwignię zmiany biegów w pozycje 1-go biegu i potem powrócić na 2)

Ma ktoś podobny problem??? Dziwi mnie fakt że kiedyś tego nie było a teraz sie pojawiło.

Miałem poprzednio Cari 1.6 i podobne objawy były z 1 oraz wstecznym biegiem po pewnym czasie przestały "wchodzić" oba te biegi ale wymiana tulejek załatwiła problem.Czy w galancie jest tak samo??
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-10-2008, 18:01   

No niestety ten typ tak już ma. To częsta usterka skrzyni biegów, a mianowicie synchronizator 2-go biegu. Niektórzy z tym walczą, a niektórzy się przyzwyczajają. ja np już przywykłem, aczkolwiek jest to denerwujące. Sycnchronizator kosztuje jakieś 500zł, a jest sporo pracy przy wymianie. Chyba, że przy okazji jakiejś innej naprawy, np wymiana sprżęgła. Czasem pomaga wymiana oleju, na taki jak wlał Marcino, bodajże texaco 75W80, ewentualnie honda MTF. Ja wlałem shella 75W80, tylko nieznaczna poprawa.
 
 
bprzemo13 
Mitsumaniak

Auto: gal 2.5 V6, lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Stargard
Wysłany: 26-10-2008, 18:31   

Zalej świeżutkiego oleju powinno pomóc.Co do redukcji z 3 na 2 to całkowicie zgadzam się z przedmówcą że ten typ tak ma, sam mam ten problem trzeba przywyknąć.Wbijając 2 spróbuj przesunąć dzwignie do przodu tak jak 1 i wtedy powinna 2 wskoczyć.U mnie podziałało.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 26-10-2008, 19:29   

Nie pocieszyliście mnie teraz :(

Gdzie znajduje sie korek wlewu oleju do skrzyni no i gdzie odkrecic zeby oleju sie pozbyc???
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-10-2008, 19:42   

Olej wlewasz przez otwór kontrolny z boku skrzyni, a nakrętka do spuszczenia znajduje się na dole. Jest dość duża ale cienka. innych nie ma ;) Jak spuścisz olej to wejdzie Ci max 2 litry, ponieważ wszystko nie zleci. Niestety potrzebna będzie pompka, albo jak chce Ci się bawić to jakaś duż strzykawka i przewód...
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 29-10-2008, 14:57   

Byłem dziś w serwisie ASO OPOLE i panowie mechanicy stwierdzili, że to nie synchronizator ponieważ nie "zgrzyta podczas wbijania" Co wy panowie na ten temat???

No i mam jeszcze pytanie odnośnie oleju. Czy rzeczywiście jeden pomaga a drugi nie???
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-10-2008, 16:24   

Temat skrzyni był już wałkowany wielokrotnie. Spróbuj wyszukać czegoś za pomocą szukajki. Niektórzy już naprawiali to i przyczyną był synchronizator. Problem drugiego biegu jest już dość stary ;) Synchronizator ma głównie dwa zadania, wyrównać prędkości obrotowe wałka i koła zębatego, a także ułatwić włożenie biegu przez odpowiednie profilowanie ząbków, przez co przesuwka może załączyć bieg. Zauważ, że w górę jest ok, a to dlatego że zmiana biegu odbywa się na jednym wałku, jedną przesuwką, a różnice prędkości obrotowych są małe. Jak zmieniasz z np z trójki czy czwórki to synchronizator musi wyhamować mechanizm o dość dużym momencie bezwładności. Możesz ułatwić włączenie biegu dopasowując prędkość obrotową wałków przez lekkie dodanie gazu, wtedy synchronizator będzie spełniał tylko tą drugą funkcję. W moim lancerze robiłem kiedys eksperyment i przez odpowiednie manipulowanie obrotami mogłem zmieniać biegi bez sprzęgła.. U mnie wyskakiwał czwarty bieg.. mechanicy mówili, że to wina synchronizatora, wybieraka etc, a przyczyną były zużyte łożyska. Rzadszy olej czasem pomaga, ale cudów się nie ma co spodziewać. U mnie po wymianie jest troszkę lepiej.
W takim razie jeśli ASO twierdzi że to nie wina synchronizatora, to czego? Zasugerowali coś innego? Przesuwkę, wybierak? Generalnie na skrzyniach dobrzez zna się Kochajj, możesz jego zapytać.
Tutaj masz więcej na ten temat.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 02-11-2008, 21:35   

Panowie dziś wyciągnąłem strzykawką ze skrzyni 300ml oleju. Olej strasznie gesty i brudny.Dolałem 300ml oleju opałowego (po to by troszkę rozrzedzić olej) no i jak na moje odczucie jak by troszkę lepiej znaczy sie łatwiej dwójka wchodzi . Mam pytanie do was czy po zlaniu oleju ze skrzyni mogę ją zalać olejem opałowym/napedowym w celu przepłukania skrzyni??? I potem zalania olejem wskazanym przez producenta??? Czy może zakupić jakiś tani olej przkładniowy np lotos i tym płukać skrzynię???
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2008, 13:31   

Ciężko powiedzieć. Rozumiem, że chodzi o płukanie statyczne? Musisz wziąć pod uwagę to, że po wlaniu czegokolwiek, zawsze zostanie jakieś 200ml których nie spuścisz. Potem dolejesz do tego dobry olej... Nie wiem co będzie lepsze. Myślę, że jak wlejesz dobry olej po spuszczeniu tego to i tak będzie o niebo lepiej dla skrzyni niż jest teraz. Te łożyska w skrzyni są dość czułe i jak zaczniesz eksperymentować to może się źle skończyć. Ale może ktoś inny robił coś takiego i się wypowie ;)
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 03-11-2008, 19:02   

Mam zamiar zalać skrzynię tym olejem PLATINUM GEAR GL-5 75W/90 czy oznaczenie GL-5 jest zamienne z GL-4? W instrukcji napisali ze ma być 75w-90 API GL-4 Moge zalac ten olej czy nie???
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2008, 19:55   

Nie polecam olejów Orlena.. Na forum ten temat był już wałkowany. Polecam coś sprawdzonego, redline mt90, texaco, czy rover mtf, shell spirax. Te 3 ostatnie to 75W80, zatem troszkę rzadsze, co na zimą korzystnie wpływa na zmianę biegów, szczególnie na krótkich odcinkach.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 05-11-2008, 18:40   

Dziś wymieniłem olej , troszkę pojeździmy i zobaczymy czy trzeba będzie wydać kase na naprawę. Podjadę jutro do mechanika i sie popytam co i za ile .
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2008, 20:06   

I jak? Jest jakaś poprawa?
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 06-11-2008, 13:16   

Niestety nie pomogła wymiana oleju :(

Mam pytanie do ludzi którzy wymieniali synchronizator 2-biegu a mianowicie macie nr katalogowy synchronizatora??? Jaka jest jego cena???

Jeden z mechaników powiedział że w okolicach 1500zł powinno się zamknąć robota z częściami.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-11-2008, 14:41   

Dzwoń do Japaneze. Dostaniesz u Niego wszystkie części.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.