Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Nie świeci CE
Autor Wiadomość
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 25-10-2008, 14:42   [CA1A 1.3] Nie świeci CE

Ostatnio wyjąłem zegary żeby zmienić żarówki podświetlenia. Po ponownym założeniu zegarów okazało się że przestał świecić check engine. Nie jestem pewien, ale mogłem niechcący zewrzeć piny kontrolki. Teraz objawy są takie że zamiast przychodzić 12v jest na niej coś około 1v (ten 1v oczywiście jest przez parę sekund na mierniku, potem znika - czyli prawidłowe zachowanie). Żarówka naturalnie dobra, bezpieczniki również, samochód odpala i jeździ bezproblemowo, no ale lepiej żeby ta kontrolka była sprawna z wiadomych wzgledów. Ktoś ma jakiś pomysł :?:
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-10-2008, 15:46   

Hmm z tego co się orientuję, to napięcie podawane jest bezpośrednio z ECU. Ale dla pewności należałoby sprawdzić schematy. A zwarłeś te piny w momencie gdy na tą żaróweczkę było podawane napięcie? Jeśli tak to mogłeś uszkodzić jakiś element w ECU. Może jakiś rezytor etc. Skoro masz tam ten 1V to przerwa w obwodze odpada, ale zwarcie również. Musiałbyś sprawdzić co masz na wyjściu z ECU. Doraźne roziwązanie to wstawić zamiast tej żarówki diodę na 1V. Będzie Ci normalnie świeciła, tylko pmaiętaj o polaryzacji.
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 26-10-2008, 19:38   

Wyjąłem komputer i po otwarciu go światło dzienne ukazało zniszczenia: pierwszy poleciał opór 1 Ohm - wyraźnie upalony, na mierniku nic nie wskazywał, wartość odczytałem po paskach, zaraz za nim oberwał tranzystor - również wyraźne ślady "przysmażenia", ale baza-emiter-kolektor nie wykazuje zwarcia, więc można potraktować go jako "po przejściach, ale żywy". Wiecej uszkodzeń nie stwierdziłem, z racji późnej godziny jutro się okaże czy CE jeszcze mi się kiedyś zaświeci.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-10-2008, 20:02   

Być może wystarczy wymienić tylko opornik.. Tak w ogóle to widzę, że się orientujesz w temacie, a ja pisałem o polaryzacji diody :oops:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.