Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] pomocy bledy ECU
Autor Wiadomość
czarny007
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2008, 14:25   [1G 90-94] pomocy bledy ECU

pomocy jestem uzytkownikiem wspanialego miska lecz ostatnio pojawily mi sie problemy swieci kontrolka check engine wiec poszukalem po forum i znalazlem urzadzenie ktorym sprawdze bledy . Dioda posprawdzalem i wyskoczyly mi 13 , 14 , 25 . Misiek sie dziwnie zachowuje muli go po dodaniu energicznie gazu i sa problemy z odpaleniem z rana . Zaznacze ze sa dni ze odpali normalnie i jezdzi jak dawniej lecz jednak czesciej pali sie kontrolka . Przeczyscilem wszystkie prawie wszystkie styki , masy , krokowy itp . Pomozce co to moze byc od czego zaczac chce to samemu zrobic jakie opornosci w celu sprawdzenia czujnikow cokolwiek by pomoglo
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-09-2008, 14:31   

czarny007, dublujesz posty... W jednym dziale wystarczy. Ktos Ci pomoze. Cierpliwosci. Pozdrawiam.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-09-2008, 15:38   

Jako, że będzie to druga odpowiedź na Twój post, napiszę tutaj.
Wejdź na stronę Krzyżaka
http://mitsubishifan.webpark.pl/
odnajdź - Diagnoza błędów ECU, sprawdź które to czujniki wyskoczyły z błędem.
Teraz zajrzyj do działu Download, zaśsij manua w .pdf do Galanta E3x...
Tam znajdziesz dokładny opis silnika, Twój jest w wersji po 91 (prawdopodobnie 7 bolt) zatem czytając manuala zwróć uwagę na rocznik. Można spróbować opisać to tutaj, jednak bez zdjęć poglądowych często trudno jest wytłumaczyć.
_________________

 
 
czarny007
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2008, 16:19   

dzieki posprawdzam

[ Dodano: 27-09-2008, 17:05 ]
ok znalazlem i wiem gdzie sa lecz powiedzcie w jaki sposob je sprawdzic
13 miernik temperatury powietrza
25 czujnik ciśnienia powietrza
14 czujnik przepustnicy jak rozumiem musze rozebrac i wyczyscic przepustnice a jak sprawdzic dwa poprzednie czujniki
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-09-2008, 19:01   

Jak napisałem post wyżej, wszystko jest w manualu. Są podane sposoby monitorowania czujników, ich wygląd, procedury pomiarów, itp.
_________________

 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2008, 19:14   

czarny007 napisał/a:
13 miernik temperatury powietrza
25 czujnik ciśnienia powietrza


Obydwa czujniki w przepływomierzu, mogły paść po strzale z LPG.

czarny007 napisał/a:
14 czujnik przepustnicy jak rozumiem musze rozebrac i wyczyscic przepustnice a jak sprawdzic dwa poprzednie czujniki


To TPS, jeśli padł to się go wymienia. Tu nic nie naprawisz.

Problem leży w innym miejscu, zapytam wymieniałeś kondensatory w ECU?? Nagła zapaść kilku czujników jest sygnałem że z ECU jest coś nie tak. U mnie jak wylały kondziory to padł właśnie TPS i sonda lambda. Jeśli nie wymieniałeś kondziorów wymień je czym prędzej nawet zapobiegawczo. Najczęściej jak się kondensatory rozleją nie widać tego rozlania. Bez wymiany kondensatorów jak założysz nowy TPS czy przepływkę znów się spalą.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
czarny007
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2008, 20:21   

nie wymienilem kondensatorow lecz jesli tak twierdzisz to sie tym zajme i je powymieniam

dzieki za info
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-09-2008, 12:12   

czarny007 napisał/a:
lecz jesli tak twierdzisz to sie tym zajme i je powymieniam

Kondensatory w ECU w Eclipse 1G wylewają i to jest pewne. Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to wada fabryczna tych ECU.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
czarny007
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2008, 20:03   

A wiec tak powymienialem kondensatory choc byly dobre profilaktycznie zapobiegawczo i pokazuje mi teraz blad wiecej czyli
13 miernik temperatury powietrza
14 czujnik przepustnicy
21 miernik temperatury silnika
25 czujnik ciśnienia powietrza

jest to chyba niemozliwe aby wszystko na raz popadalo jakies rady sugestie pomozcie
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2008, 15:20   

Zresetuj kompa (odłącz klemy od aku na 1 min, podłącz klemy, odpal auto i pozostaw na 10 min. nic nie dotykając). Później przejedz około 100 km i odczytaj błędy jeszcze raz. Jeśli błędy się powtórzą to niestety czujniki + przepływomierz do wymiany.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 29-10-2008, 14:57   

Zasadniczo jest tak. Kondziorki w ECU jak się wyleją to uszkadzają po kolei wszystkie czujniki przez podanie im nieprawidłowego napięcia. W Twoim wypadku ,jak sam powiedziałeś nic się nie wylało, a błędów po wymianie jest więcej.
Diagnoza: uszkodzona wtyczka ECU. Kabelki są luźno w kostce i nie stykają po wypięciu jej z ECU.
Zacznij od poprawienia kabelków w kostce od ECU.

Jeśli ta operacja nie pomoże ,bierzemy multimetr do ręki (taki za 10 zł z marketu wystarczy)
wchodzimy na http://www.geocities.com/...8/dsmtests.html , drukujemy co nas interesuje i po kolei sprawdzamy czujniki wg opisu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.