| [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | markus   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD
 Dołączył: 29 Paź 2008
 Posty: 37
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2008, 13:10   [EA6A/W 2.0TD] Odpalanie TD, wskazówki, problemy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, chcialbym sie dowiedziec czy ktos spotkal sie z problemem ciezkiego odpalania auta(2.0 TD). Tzn kiedy silnik jest zimy auto odpala dopiero za 2,3 razem. I nie ma znaczenia czy na dworze jest cieplo czy zimno. Jak jest nagrzany pali od razu. Autko oddalem do warsztatu. KOles sprawdzil tam przewody paliwowe, elektryke, wtryski nawet kompresje silnika i wszytsko jest w porzadku. Tyle tylko ze autko nie pali za pierwszym razem. Ostatnio ziom z warsztatu stwierdzil ze moga to byc swiete. Aktualnie zalozone sa boschowskie, ktore pobieraja ok 5A, a pomoc mozna zalozyc takie co pobieraja ok 15 A. Chcialbym sie zapytac czy ktos cos wie na ten temat. Jakos nie bardzo mi sie podoba kupowania czesci na chybil trafil, bo to ja za nie musze placic a nie mechanik
 POzostaje tez druga sprawa. A  mianowicie dobrze znany problem skrzyni biegow(ciezko wchodzacy 2 bieg, i 1 ktora mozna wrzucic tylko w czasie postoju). Jesli ktos naprawial podobna usterke w okolicach Wroclawia, Klodzka badz Zielonej Gory i moze spokojnie polecic warsztat to bede wdzieczny za informacje(koszt i czas trwania naprawy).Znalazlem na forum tez ciekawy topic o zmianie oleju w skrzyni biegow. Ciekaw jestem czy ktos ma mial podobny problem ze skrzynia i wymiana oleju zalatwila sprawe.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 21-12-2009, 10:37, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2008, 15:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do odpalania. Zanim zaczniesz odpalać, włącz 3 razy zapłon na 10 sek i dopiero potem zakręć. Będzie wiadomo coś więcej. Co do wymiany oleju. Nie ma się co spodziewać cudów, ja zmieniłem na shella 75W80. Jest lepiej, ale i tak muszę używać synchronizatora Igo biegu do wrzucenia dwójki. Wcześniej to było czasem niemożliwe.. Dziobass wymieniał. on jest chyba z Wrocławia. Więcej tu: Klik |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markus   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD
 Dołączył: 29 Paź 2008
 Posty: 37
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 09:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z dwo,trzy-krotnym wlaczaniem zaplomu juz probowalem, ale na niewiele sie to zdalo. I tak zawsze musze dwukrotni zakrecic silnikiem zeby autko odpalilo. Poza tym przy powtornym wlaczaniu zaplonu konkrolka od swiec gasnie praktycznie od razu. Co ciekawe mechanik mowil mi ze po wlaczeniu zaplonu swiece zawsze nagrzwaja sie taki sam czas(a tutaj nie sposob nie zauwazyc ze konkrolka gasnie znacznie szybciej). Najciekawsze jest to ze jak juz raz go uruchomie to moge go spokojnie wylaczyc, wrocic za 3 godzinki i odpalic go od razu bez zadnego problemu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 10:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiem Ci, że mój na zimnym silniku też pali tak sobie. Troszkę się boję co będzie zimą. Zauważyłem jedną rzecz. Otóż świece nagrzewają się u mnie bardzo krótko według kontrolki. Ona gaśnie dość szybko w porównaniu do innych diesli którymi jeździłem. Kiedyś zostawiłem włączony zapłon na dłużej i zauważyłem, że parę sekund później kontrolki się rozjaśniły. Tak jakby dopiero wtedy świece przestały grzać. Z tego co widzę świece były u mnie nie dawno wymieniane. Jak zostawiłem zapłon na dłużej, auto odpaliło. Przy okazji ostatniego diagnozowania podłączałem czujnik temperatury od innego auta. Miał troszkę wyżej położoną charakterystykę rezystancji w funkcji temperatury. Na zimnym silniku świece grzały dużo dłużej niż na starym czujniku. Być może mamy ten sam problem. Mam zamiar przeprowadzić dokładne badania czujnika zgodnie z service manualem. Narazie galant stoi w warsztacie z inną usterką i nie jeżdżę nim już jakiś czas. jak odbiorę to będę kontynuował eksperymenty  Ja obstawiam problem właśnie z czujnikiem temperatury.. Przy zimnym rozruchu to właśnie z niego komputer pobiera informację i steruje pracą pompy, świec. A ile się u Ciebie nagrzewają świece? 
 [ Dodano: 30-10-2008, 10:15 ]
 
  	  | akbi napisał/a: |  	  | Co do odpalania .... problemów może być kilka, ale najczęściej spotykany to wadliwe już świece - wymień na NGK, a w drugiej kolejności kable WN | 
 
 Akbi rutyna Cię chyba zjadła
  Problem jest z dieselkiem  [/b] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | akbi   I Love SPEEDway
 
  
 Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
 Zaproszone osoby: 65
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 74 razy
 Dołączył: 03 Mar 2006
 Posty: 12275
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Owczar napisał/a: |  	  | Akbi rutyna Cię chyba zjadła  Problem jest z dieselkiem | 
 zauważyłem ... sęk w tym, że właśnie diesel wg mnie jest jeszcze bardziej wrażliwy na wyeksploatowane świece.
 Taki objaw jak opisuje markus, występuje właśnie gdy np padnie nam świeca ...a wystarczy do tego tylko jedna padnięta świeca
 |  
				| _________________ 
       Subaru Legacy 10MY 2.5 GT     2014 IV - 2018 III
 Galant EA5W SE '99     2007 IV - 2015 III
 Lancer CB4W GLXi '94     2005 XII - 2007 V
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez akbi 30-10-2008, 12:05, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 12:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problemy z odpalaniem diesla w mitsu moga byc dwa: uszkodzona swieca zarowa (przepalona) lub zapowietrzony uklad paliwowy. Oba przypadki przerabialem. Co do swiec to nalezy stosowac najlepiej swiece orginalne lub japonskie. No i sa rozne rodzaje 6.2 V i 12 V. Podobnie glupie powietrze w filtrze paliwa powoduje ze silnik po nocy bedzie odpalal za 3 razem
   |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yam1530   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant  2.0TDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 386
 Skąd: Brzeg/Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 12:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | markus, gdzie mieszkasz we wrocławiu??? Jak chcesz mozesz wpasc i porównasz sobie jak pali moj gal Ja mieszkam na psiaku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 12:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akbi ale wspominałeś też o przwodach WN   
 Co do powietrza w filtrze, to też możliwe, bo w sumie silnik nie chce palić po nocy. Możnaby spróbować podpompować ręcznie i sprawdzić czy się poprawi...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markus   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD
 Dołączył: 29 Paź 2008
 Posty: 37
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 13:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do spotkania i porownania dlugosci odpalania to jestem za. Tyle tylko ze trzeba by to zrobic rano(albo wieczorem). Rano nie ma szans, bo autkiem z samego ranka ruszam do roboty, ale wieczorem nie ma sprawy. Wieczorem tzn, przed powrotem z pracy(ok 16,17). Autko akurat postoi pare godzin i powinny ujawnic sie objawy. Pracuje na placu strzegoskim kolo ul. Legnickiej |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 13:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapowietrzenie filtra latwo sprawdzic. Jak uklad jest odpowietrzony to pompka ciezko sie wciska. A odpowietrzyc jest b latwo. Popuszcze sie srubke w korpusie pompki i pompuje do momentu az nie zacznie tryskac ropa |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markus   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2.0 TD
 Dołączył: 29 Paź 2008
 Posty: 37
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 14:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | wlasnie sprawdzalem filtr paliwa. Generalnie ciezko chodzil(chociaz nie mam porownania) i odpalil za pierwszym razem(chociaz trawlo to troche dluzej niz na cieplym silniku). Autko stalo juz 6 godzin. Dzisiaj przejade z jakies 200 km to sprawdze od razu po trasie jak chodzi pompka paliwa, zeby miec porownanie. I jutro rano. Dzisiaj tez wymienie swiece na takie co pobieraja 17 A,moze w tym tkwi problem. Aktualnie mam takie co pobieraja ok 4,5 A(boscha),sa sprawne ale moze za slabe?? Tak na prawde cala teoria ze swiecami jest grubymi nicmi szyta, ale .....tonocy brzytwy sie chwyta.
 
 [ Dodano: 30-10-2008, 14:09 ]
 co do nagrzewania swiec, to jest to doslownie sekunda, dwie i gasnie kontrolka. Przy ponownym wlaczeniu zaplonu trwa to jeszcze krocej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 14:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | No właśnie u mnie też tak krótko grzeje... A z tamtym czujnikiem grzało znacznie dłużej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yam1530   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant  2.0TDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 386
 Skąd: Brzeg/Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swiece grzeja jeszcze przez pewien czas po wygaszeniu sie kontrolki!!! 
 Prosty test: Otworzyć maskę silnika ,wsiąść do auta ,otworzyć drzwi i słuchać.
 Po przekręceniu kluczyka zapala się nam kontrolka swiec zarowych, kontrolka gaśnie a my dalej słuchamy, kilka sekund potem usłyszymy wyraźny tik To własnie przekaźnik od swiec zarowych zakończył prace i wtedy mozna smialo palic.
 
 Mój gal dzisiaj stoi cały dzień Chcesz porównać jak pali to zapraszam
 |  
				| _________________ Galant EA6A 4D68
 Moja była Carisma '96 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2008, 17:39 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | yam1530 napisał/a: |  	  | Swiece grzeja jeszcze przez pewien czas po wygaszeniu sie kontrolki!!! 
 | 
 
 Pisałem o tym powyżej
   
 
  	  | Owczar napisał/a: |  	  | Zauważyłem jedną rzecz. Otóż świece nagrzewają się u mnie bardzo krótko według kontrolki. Ona gaśnie dość szybko w porównaniu do innych diesli którymi jeździłem. Kiedyś zostawiłem włączony zapłon na dłużej i zauważyłem, że parę sekund później kontrolki się rozjaśniły. Tak jakby dopiero wtedy świece przestały grzać. | 
 
 markus włącz zapłon na jakieś 10sek i dopiero zakręć. Może wtedy odpali lepiej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |