 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Problem z przepustnicą |
Autor |
Wiadomość |
Miras
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-11-2008, 19:47 [Cari 1.8 GDI] Problem z przepustnicą
|
|
|
Witam wszystkich miłośników " miśków "
Samochód kupiłem w styczniu tego roku. Poprzedni właściciel przez 5 miesięcy przed sprzedażą nie użytkował pojazdu, co mogło być przyczyną powstałego problemu z przepustnicą ( moje przypuszczenia ). Samochód został oddany do mechanika w celu umycia przepustnicy i zatkania EGR. Przepustnica była myta płynem do czyszczenia kominków - efekty zadowalające. Podczas testów na komputerze mechanik stwierdził, że przepustnica otwiera się tylko do połowy i zasugerował naprawę lub wymianę przepustnicy. Koszt nowej przepustnicy mnie przeraził, więc postanowiłem dalej jeździć. Początkowo obroty rosły w czasie zatrzymania np. na skrzyżowaniu ~ 1.5 tys. a spalanie 11.2 l/100. Po pewnym czasie zastosowałem płyn do mycia wtryskiwaczy co, dało w rezultacie na dzień dzisiejszy spalanie 9.3 l/100km i już się nie chce zmniejszyć a obroty się ustabilizowały . Szukam dobrego fachowca od przepustnic ,czytałem że kolega Bartek może pomóc.
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2003r 73 tys. km ( wymieniony rozrząd )
Pozdrawiam Mirek |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2008, 18:57
|
|
|
Mój stał 10 miesięcy, teraz na luzie non stop ma ~1100 - 1900 obrotów. Nie wiem co z tym robić. Przepustnica czyszczona, krokowy jest ok. A i sam rozrząd był wymieniany. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2008, 20:25 Re: Problem z przepustnicą
|
|
|
Miras napisał/a: | Samochód został oddany do mechanika w celu umycia przepustnicy i zatkania EGR
Pozdrawiam Mirek |
ja nie w temacie ale odetkaj ten EGR bo bedzie palił jak czołg i rozwalisz silnik |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 04-11-2008, 20:40 Re: Problem z przepustnicą
|
|
|
prawdopodobnie przez to ze odciąłeś erg pali ci więcej, komputer nie może zbilansować odpowiednio mieszanki. obroty mogą być podbite bo komputer wszedł w tryb awaryjny, podepnij pod kompa i sprawdź błędy. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-11-2008, 21:24
|
|
|
Podepnę się tutaj i napiszę swoje pytanie. Jak pisałem w poście wyżej, mam średnio około 1500 obrotów na luzie. Przepustnica sprawdzana, nie byłą brudna. Przed momentem "ogarniałem" ją. Na włączonym silniku delikatnie ją otwierałem.
I tutaj pytanie, czy to normalne, że jak ją delikatnie otwierałem, to nie szła płynnie, tylko tak delikatnie się przycinała (na zasadzie " tyk, tyk, tyk" - brak mi słowa na to). Czy to może tworzyć problemy z obrotami? Zaznaczę, że krokowy jest ok.
Jeśli jednak to przez brud, to czym ja wyczyścić?
MM, dopomóżcie, bo już wariuje, brakuje mi pomysłów, a pod komputer dopiero w sobotę. Ludzie się dziwnie patrzą, jak stoję na światłach, a silnik zasuwa na 2k obrotów. |
|
|
|
 |
Miras
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 2 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-11-2008, 22:20
|
|
|
Manysh napisał/a: | ja nie w temacie ale odetkaj ten EGR bo bedzie palił jak czołg i rozwalisz silnik |
Mechanik zatkał EGR w celu uniknięcia nadmiernego zabrudzenia przepustnicy i zapewniał że to w niczym nie przeszkadza ( w swojej carismie też zatkał i pali normalnie ) , na czym polegało by uszkodzenie silnika ? |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 14:33
|
|
|
Miras
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=egr
jak poszukasz na forum to dyskusji na ten temat było wiecej
[ Dodano: 05-11-2008, 13:40 ]
Piwor napisał/a: | Podepnę się tutaj i napiszę swoje pytanie. Jak pisałem w poście wyżej, mam średnio około 1500 obrotów na luzie. Przepustnica sprawdzana, nie byłą brudna. Przed momentem "ogarniałem" ją. Na włączonym silniku delikatnie ją otwierałem.
I tutaj pytanie, czy to normalne, że jak ją delikatnie otwierałem, to nie szła płynnie, tylko tak delikatnie się przycinała (na zasadzie " tyk, tyk, tyk" - brak mi słowa na to). Czy to może tworzyć problemy z obrotami? Zaznaczę, że krokowy jest ok.
Jeśli jednak to przez brud, to czym ja wyczyścić?
MM, dopomóżcie, bo już wariuje, brakuje mi pomysłów, a pod komputer dopiero w sobotę. Ludzie się dziwnie patrzą, jak stoję na światłach, a silnik zasuwa na 2k obrotów. |
a to czasem nie silnik krokowy oszalał ? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2008, 20:42
|
|
|
Nie, był czyszczony, wiem co oszalało. Śruba do regulacji, była prawie na maksa rozkręcona... Teraz już ładnie trzyma ~800 rpm. A co za tym idzie, moc "wróciła". Nie dość, że się teraz nie przydusza, to i idzie, jak potrzeba.
Dzięki za pomoc. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 06-11-2008, 21:12
|
|
|
Miras napisał/a: | Manysh napisał/a: | ja nie w temacie ale odetkaj ten EGR bo bedzie palił jak czołg i rozwalisz silnik |
Mechanik zatkał EGR w celu uniknięcia nadmiernego zabrudzenia przepustnicy i zapewniał że to w niczym nie przeszkadza ( w swojej carismie też zatkał i pali normalnie ) , na czym polegało by uszkodzenie silnika ? |
Nie wiem co może się uszkodzić, ale po coś konstruktorzy ten zawór stworzyli. Jakby nie był potrzebny to by go w ogóle nie umieszczali. Bardziej wierzysz mechanikowi czy inżynierom z Mitsubishi? |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 06-11-2008, 21:25
|
|
|
Panowie nie wiem co jest... na luzie obroty spadaja do 300 i podnosza sie do 1800. do tego pali jak smok zalalem ostatnio na rezerwie 55litrow zrobilem 490km i znow rezerwa;/ juz mnie to denerwuje, jezdze nie wiecej niz 120 i to bez jakichs tam przyspieszen... stale i spokojne przyspieszanie, 2 razy jechalem 200km/h ale to przez 7km.. do tego czuje nieraz ze silnik dziwnie tak jakby sie trzasl na luzie i postaju. kogo polecaie na kompa i sprawdzenie bo nie iwem gdzie mam szukac nikogo w okolicy zielonej gory nie znam. jechac do serwisu czy moze jakis inny warszat? moze ktos wie co to jest. Auto mialo 7tys temu czyszczona przepustnice i silnik krokowy i zahcowanie silnika bylo i jest nadal takie same jak przed czysczeniem. niech ktos mi powie co zrobic. Rozrzad caly wymieniany, swiece, filtr paliwa tez. Po zalozeniu stozka auto pali troszeczke mniej. raz jadac do chorwajci spalil mi 7.6 przy sredniej 100na godzine to normalne? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2008, 21:40
|
|
|
marexi ogarnij śrubę regulującą coś tam w przepustnicy. U mnie to było nieustawione, a w sumie też wszystko było robione. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|
|