 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy warto kupować Galanta |
Autor |
Wiadomość |
Buger [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2006, 15:52 Czy warto kupować Galanta
|
|
|
Witam
Mam możliwość kupna Galanta 1993r. model E88A z silnikiem 2,5l V6 6G73 z napędem na 4 koła, tylną osią skrętna itd... . Czy ktoś ma doświadczenie z tym autkiem i generalnie na co warto zwrócić uwagę zanim sie go kupi.
Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2006, 17:04
|
|
|
warto kupić jeśli jesteś pewny stanu technicznego auta... jeśli nie - uwierz mi, ma się co psuć w tym samochodzie, i jeśli poprzedni właściciel (właściciele) oszczędzali na serwisie to możesz się władować w niezłą minę.
edit:
na co zwracać uwagę?
jak pracuje silnik, czy równo, czy nie ma jakichś stuków. czy nie widać wycieków. czy auto nie było bite (bite auto = pewna korozja, nawet jeśli nie poszycia to ramy)... na kanale sprawdzić przeniesienie napędu i stan zawieszenia (wielowachaczowe zawieszenie = drogbie remonty).
generalnie jeśli chodzi o koszty utrzymania to modele od 93 wzwyż kształtują się podobnie, galanty 88-92 są zdecydowanie tańsze, szczególnie jeśli chodzi o zawiechę.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez shovel 12-04-2006, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-04-2006, 17:15
|
|
|
czy wszystkie opony są takiego samego rozmiaru - inaczej napęd AWD pada po kilkuset km |
|
|
|
 |
Buger [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2006, 10:46
|
|
|
Byłem dzisiaj na przegladzie tym Galantem i zawieszenie jest ok (do wymiany tylko tylny prowy amor bo nie trzyma co zreszta było czuć podczas jazdy), hamulce nierówno biorą, stuka mi tylko coś w listwie kierowniczej ale nie końcówki, wał przeniesienia napędu na tył nie ma ludów na krzyzakach, silnik pracuje równo, nie ma wycieków.
Jedno co mnie bardzo martwi to podczas cofania na skręconych kołach w lewo cos jakby haczyło w kole, albo w przegubie.
Co do opon to jaki powinien byc ich rozmiar? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2006, 11:53
|
|
|
Nie chodzi o konkretny rozmiar, tylko żeby były identyczne - inaczej zabijesz napęd AWD.
I chyba domyślam się, którego Gala chcesz kupić - wisiał chyba długo na Allegro - chodzi o tego co miał tłuczony prawy tył (czyli od pasażera) przy kole, chyba bordowy? Bo takiego pamiętam. Jak dla mnie przy tym "lekkim" uderzeniu (wtedy były fotki) coś mogło się stać układowi przeniesienia napędu i także 4WS. Czy inaczej pozbywałby się ktoś auta o takiej doskonałej trakcji? Jak dla mnie to mina, której bym unikał, bo będzie skarbonka. |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 13-04-2006, 11:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Buger [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2006, 15:18
|
|
|
Witam
Chyba nie mówimy o tym samym autku
(Dla pewności napisz z kąd tamten był)
Znam troszke tego który mi proponuje to auto i wydaje mi się że by w śród znajomych nie robił sobie obciachu (oczywiście nie dam sobie obciąć ręki za niego ale...).
A jak sprawdzić czy 4WS działa, jest to widoczne na postoju??
Pierwszy raz mam takie auto i niezabardzo wiem.
4WD działa znakomicie a opony sa ok tylko tak dla mojej informaqcji sie pytam.
A może ktoś ma instrukcje w postaci elektronicznej?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2006, 15:44
|
|
|
Nie pamiętam skąd, bo to było już dawno temu. Pamiętam, że był to bordowy Galant E88 z walniętym bokiem w okolicach tylnego koła pasażera.
4WS nie sprawdzisz tak łatwo - koła się skręcają o 1.5 stopnia a nie o 30 jak przednie, więc możesz nawet nie zauwazyć. Z tyłu powinna być magłownica i przewody idące od kolumny kierowniczej z przodu. Dopiero pokonywanie zakrętów przy większych prędkościach pokazuje zalety 4WS. Generalnie o działaniu dają znać o sobie kontrolki - powinny się zaświecić przy przekręceniu kluczyka i potem zgasnąć - o ile nikt nie dorobił układu z opornika i kondensatora, który je po zadanym czasie wyłącza Oczywiście nie jest to miarodajny test, ale tak na początek.
Pamiętaj, że auto z AWD będzie paliło z 50% więcej niż z FWD, więc przygotuj się na spore spalanie. |
|
|
|
 |
Buger [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2006, 16:35
|
|
|
Serdecznie dziękuję za porady.
To auto nie było bite w tył wiec napewno to nie to.
Dzisiaj jade do kolegi na geometrie więc zobacze czy się tylne koła wychylają i czy misiek nie robi czterech śladów.
Jeszcze takie małe pytanko, czy da się regenerowć amory bo prawy tył dzisiaj na wytrząsarce pokazał "0". |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2006, 16:42
|
|
|
Amortyzatory wymienia się parami. Polecam KYB ExcelG - gazowo olejowe - numery katalogowe i adresy dystrybutorów znajdziesz na www.kayaba.pl |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Maro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2006, 16:46
|
|
|
Latwo sie kupuje gorzej naprawiac pamietaj o tym ZAWSZE TO WYNALAZEK |
|
|
|
 |
|
|