Parę pytań cari 2003 GDI kontra 98 GDI |
Autor |
Wiadomość |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:20 Parę pytań cari 2003 GDI kontra 98 GDI
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam parę pytań odnośnie carismy 2003r GDI:
1. Kiedy zaczyna świecić się lampka rezerwy? Bo moja jest już na zero i nie świeci dalej a kontrolka jest na 100% sprawna.
2. Co powinno znajdować się na górnym wyświetlaczu przy braku oryginalnego radia ( u mnie jest temperatura, wskaźnik ustawienia nawiewu, jakieś kółeczko przekreślone na pół {co to?} i zużycie paliwa w l/100km lub w km/1L. Czy coś jeszcze powinno być?
Napomną też że mam cari z 98roku i tam jest taki świetny wskaźnik wskazujący chwilowe zużycie paliwa. Czy w cari z roku 2003 już tego nie ma??
Jeszcze jedno spostrzeżenie, a mianowicie w cari z 98r działa lepiej wspomaganie i lepiej butuje choć to taki sam silnik. Czy to wina katalizatora? Poza tym w nowszej cari pedał gazu jakoś ciężej chodzi i efekt jest taki jakby silnik nie nadążał za zmianą pochylenia pedała. Czy u was też tak jest.?
P.S. Przy okazji poszukuję instrukcję do cari 2003r GDI. Ciekawy ten samochodzik |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:37
|
|
|
1. Lampka rezerwy u mnie świeci około zera, w sumie zaraz za zerem - też się obawiałem, ale spokojnie poczekaj jeszcze trochę.
2. Nic więcej być nie powiino - nawet z radiem
3. W cari po lifcie od 99 wzwyż brak chwilowego spalania - a szkoda.
Co do pozostałych rzeczy się nie wypowiem bo nie miałem cari przed liftem, ale ojciec ma GL z 96 i wszystko chodzi podobnie.
Instrukcji brak - jest tylko instrukcja do CAri do 99 roku - w większości wszystko to samo. - szukaj w dziale download. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-10-2008, 18:44
|
|
|
ad.1. Lampka rezerwy zaczyna sie swiecic jak jest okolo 9-10 litrow w baku. A wskazowka jest troszke pod zerem u mnie.
ad.2. na wyswitlaczu powinna sie znajdowac: temperatura zewn., godzina oraz jedna z wartosci: srednie spalanie (to jest wlasnie to przekreslone koleczko), ilosc km do przejechania na pozostalym paliwie oraz srednia predkosc. Zmienia sie je przyciskiem DISP na radiu fanrcznym. Jesli nie masz fabrycznego radia to jest jakis sposob na zmiane tych wartosci, ale ja ich nie pamietam. prewni Ci tu zaraz ktos podpowie.
No i poza tymi rzeczami powinny tam byc jeszcze wyswietlane informacje z radia fabrycznego w dolnej czesci wyswietlacza.
W Cari po lifcie nie ma chwilowego jak w starej, ale jest za to kontrolka GDI Eco, ktora pokazuje ze jedziesz w trybie ekonomicznym, na ubogiej mieszance.
Masz racje, w cari po lifcie kierownica ciezej chodzi, wedlug mnie to lepiej. Co to pedalu gazu to im ciezej tym lepiej (ale bez przesady) bo przy dlugiej jezdzie nie musisz podtrzymywac nogi zeby Ci nie opadala do dechy.
Pozdr |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-10-2008, 19:20
|
|
|
willson1981 napisał/a: | i lepiej butuje choć to taki sam silnik. |
teoretycznie pozmieniali pare rzeczy w wersji po 2000/2001 roku m.in zmniejszyli moc ze 125KM do 122KM
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
SAUTON
Nowy Forumowicz

Auto: M-hi Carisma 1,8 GDI 16V 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 7 Skąd: SŁUPSK
|
Wysłany: 26-10-2008, 17:12
|
|
|
W Carismie II katalizator posiada podwójny wkład ceramiczny
z uwagi na wymogi ekologicznej czystości wydychanych spalin
w/g normy Euro 3. Posiada też dwie sondy lambda. Wszystko
to okupione niewielkim zmniejszeniem mocy i dynamiki jazdy. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-10-2008, 20:23
|
|
|
okej ale np dla wersji 99 - do konca 2000r moc pozostala przy 125KM. Czyli nie zmieniali nic wtedy jeszcze??
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mareqm
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 94 Skąd: okolice W-wy
|
Wysłany: 26-10-2008, 21:28
|
|
|
U mnie ostatnio lampka rezerwy zapaliła się jak wskazówka dość długo była poniżej zera.Nawet zastanawiałem się czy nie spaliła się żarówka.Do zbiornika weszło ponad 60 l.
Na wyświetlaczu masz trzy wartości.Kolejno od lewej :średnia prędkość,średnie spalanie i ilość km jaka możesz przejechać na paliwie, które jest w zbiorniku.Tę ostatnią wartość należy należy traktować dość orientacyjnie.Kontrolka paliwa zapala się u mnie zwykle jak mam jeszcze paliwa na około 150 km.Ponadto temperatura zewnętrzna i godzina.Przycisk DISP przy fabrycznym radiu zmienia wskazania wyświetlacza.Są trzy różne.To co opisałem wyżej lub dane stacji radiowej lub ustawienia klimy.Nie mam natomiast kontrolki trybu ECO. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-10-2008, 10:54
|
|
|
Stara GDI też ma dwie sondy i pewnie ten sam kat bo spełnia EURO 3 |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 01-11-2008, 19:59
|
|
|
mareqm napisał/a: | Nie mam natomiast kontrolki trybu ECO. |
Powinna być. Może żarówka Ci się przepaliła, częsta sprawa przy tej kontrolce. |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 00:29
|
|
|
Troszkę się opuściłem z odpowiedzią. Faktycznie kontrolka rezerwy ( a niech ją licho) dopiero się zapaliła jak wskazówka była 1 mm za końcową kreską. Głęboki ten zbiornik hehe. Jak na razie już od 3 tygodni moja pani jeździ tym autkiem, i sobie chwali. Mam nadzieje że te roczniki 2003 są udane , bo te z 98 to często się psują. Ja jestem właśnie teraz na wyjeździe taką z rocznika 98. Masakrycznie szrpie i ma muła. Kod błędu 56 czyli niby pompa wysokiego ciśnienia do wymiany (tak piszą na forach)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-11-2008, 04:57
|
|
|
willson1981 napisał/a: | bo te z 98 to często się psują | Raczej wiekszości osób sie nie psują.
Wystarczy wymieniac wszystkie czesci na bierzaco zalewac odpowiedniej jakości paliwem i nic psuć sie nie będzie. I co to za porównanie 5 letniego auta z 10 letnim wg awaryjności.
Z tego co wiem maja podobna awaryjność, jedynie może zawieszenie bardziej trawałe jest w tej z 2003. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 05-11-2008, 06:17
|
|
|
willson1981, nie przesadzaj, mój ojciec ma Cari z 96 roku od 8 lat - i w sumie oprócz sprzęgła nic nie musiał wymieniać. - Bardzo sobie chwali - dlatego też i ja sobie ją kupiłem.
W sumie nawet świetny samochód - marka - może okazać się bublem jak na przykład ktoś o nią nie dba, lub poprzedni właściciel ją zajeździł.
Widziałem już rozwalające się auta po 1 roku, gdyż właściciel, często zasuwał powyżej 6-7 tyś obrotów - nawet przy bardzo zimnym silniku. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
willson1981 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 09:04
|
|
|
A no jasne, psioczyć to ja sobie mogę, ale nie bez powodu kupiłem drugiego miśka hehe. Po prostu nawet ten misiek z 98 mimo wady, miał swoje przebłyski normalne jazdy, dlatego tak mnie ten samochód bawi. Poza tym w 98 bardziej podobają mi się siedzenia, bo są takie głębokie. A nowszej wersji mam siedzenia z grzałkami na tyłek( skóra), i są one o wiele wyższe. W tej 98 czuje się taki przyczajony heh, a w tej nowszej jak jakieś panisko za kółkiem. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-11-2008, 09:44
|
|
|
Nie wiem o co ci chodzi, to ten sam samochód, płyta podłogowa jest ta sama, naprawdę znikome różnice w wymiarach. Co do siedzenia, też mam ogrzewanie siedzeń ale nie zmienia to wysokości (głębokości) fotela. W tej 98 sprawdź sprężyny pod fotelem jeżeli fotel jest bardzo głęboki znaczy że są pęknięte, można to naprawić we własnym zakresie kupując za około 50PLN fotel pasażera z angielskiej wersji, lub w ASO zestaw naprawczy. Co do psucia zasada jest jedna na GDI nie można oszczędzać, jeżeli ma być dobrze i tanio to polecam: 100KM wersję 1.6 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-11-2008, 11:08
|
|
|
A gdzie 1.6 jest tańsza od GDI bo nie kumam.
No chyba tylko jak ktoś kupi z gazem bo jak ma sam założyć to już tak tanio nie jest.
Moja GDI ma 10lat i nigdy mnie nie zawiodła, regularny serwis czyni CUDA
Pod maską w Cari jest sporo części KYB i raczej one są niezawodne. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|