Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje przy 100-140 km/h
Autor Wiadomość
Silver 
Forumowicz
Silver


Auto: Galant 2,5 V6 EA5W 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2008, 17:19   Wibracje przy 100-140 km/h

Witam!
Mam problem z wibracjami przy 100-140 ( jak jade na autostradzie ) lata mi buda i czuję jak mi się łydki trzęsą. Wibracje dochodzą jakbym z miejsca gdzie się trzyma nogi pod kierownicą. Podejrzewam, że to może być coś z półosią lub przegubem wewnętrznym. Chciałbym zdiagnozować ten problem. Może ktoś z was miał z czymś takim do czynienia Wszelkie sugestie będą cenne:) czy można np kupić sam przegub wewnętrzny czy całą oś trzeba?
Nadmieniam, koła dobrze wyważone, felgi proste, zawiecha dobra bo sprawdzana, gumy w stanie super bo powymieniane raczej, auto nie było bite, amory stan średni.
_________________
Silver
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2008, 19:01   

Moze to wina braku tego elementu nr 9 na obrazku poizej. W Primerach P10 ten gumowy element wywazajacy polos byl powodem jej pekania. Pod nim zbierala sie woda i powodowala korozje, co skutkowalo ukreceniem polosi wlasnie w tym miejscu.

pikczer
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 07-11-2008, 22:05   

Silver,
Podjedz do gumolepów i sprawdź czy masz dobrze kola wyważone,u mnie to poskutkowało,tak samo jak tobie autko się trzęsło jak głupie na autostradzie w tych samych granicach predkosci.
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 07-11-2008, 22:22   

u mnie też trzęsło między 100-120km/h,sprawdzałem zawieszenie,zmienione opony i wyważane kilkakrotnie.Dopiero sam na kanale wyczułem luz na półośce dokładnie był to wewnętrzny przegub.Musiałem kupić używaną półośkę bo przegub był tylko dostępny oryginał w salonie za straszną kasę.Teraz jest już OK :)
_________________

 
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 07-11-2008, 22:23   

sprawdz czy nie masaz guza gdzies na oponie unies auto na lewarku i delikatnie pokrec opona jak bedzie bicie(guzek bula) no to lipa opony wek znam to z autopsji
wczesniej tez bylem na wywarzaniu ale ci frajerzy nie zauwarzyli tego i wywarzyli normalnie jak by niby nic
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
Curtis21UK 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 Auto '98
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Scarborough
Wysłany: 13-12-2008, 02:32   

Witam, mam podobny problem tylko że podczas hamowania, wibracje idą z przodu z okolic miejsca gdzie się trzyma nogi ale ze strony pasażera, efekt ten pojawia się losowo, tzn raz wibruje podczas hamowania a raz jest ok. Podczas rozpędzania czy też przy normalnej jeździe wibracje nie występują, tylko przy hamowaniu. Luzu na kołach nie zauważyłem. Spotkał się ktoś z czymś takim?
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2008, 03:25   

zryte klocki/tarcze, lub pokrzywione tarcze
 
 
Curtis21UK 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 Auto '98
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Scarborough
Wysłany: 13-12-2008, 05:17   

aha, a może być jeszcze jakiś inny powód?

w poście poprzednim napisałem, że wibracje nie są przy każdym hamowaniu, raz są wibracje a raz ich nie ma, myślę że gdyby to były pokrzywione tarcze to wibracje by były przy każdym hamowaniu ale nie są więc myślę że tarcze można oczyścić z zarzutów.
 
 
 
ROOB 
Mitsumaniak
ROOBert 01218/KMM


Auto: Galant EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 123
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-12-2008, 18:25   

Silver napisał/a:
Mam problem z wibracjami przy 100-140

przerabialiśmy na forum.. witam:)
u mnie po wymianie opon na zimowe problem sam się rozwiązał.. teraz na lato trzeba kupić coś "dobrego" (było kumho)
Curtis21UK napisał/a:
mam podobny problem tylko że podczas hamowania

podczas hamowania kiedy auto się toczy i "jedziemy wolno" spokój, ale kiedy mamy ok 100km/h pedał hamulca broni się strasznie... tarcze i klocki, nie koniecznie z przodu..
pozdrawiam.
_________________
Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
 
 
Curtis21UK 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 Auto '98
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Scarborough
Wysłany: 13-12-2008, 20:38   

ROOB napisał/a:

Curtis21UK napisał/a:
mam podobny problem tylko że podczas hamowania

podczas hamowania kiedy auto się toczy i "jedziemy wolno" spokój, ale kiedy mamy ok 100km/h pedał hamulca broni się strasznie... tarcze i klocki, nie koniecznie z przodu..
pozdrawiam.


u mnie te wibracje nie zależą od prędkości z jakiej chcę wyhamować, gdy wibracje się "włączą" czuć wtedy bicie w kierownicy i w pedale hamulca (czasem mocne a czasem delikatne), myśle że gdyby to była wina tarcz i klocków to wibracje i bicie występowało by zawsze przy hamowaniu no ale tak jak już pisałem, wibracje występują czasami, i bez wpływu na to jak mocno wcisnę pedał hamulca.

Może to być wina jakiejś tulejki na wahaczu? Czuć bicie lewego koła, dodam że mieszkam w UK a kierownicę w Galancie mam z prawej mani.
 
 
 
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2008, 21:28   

Curtis21UK napisał/a:


u mnie te wibracje nie zależą od prędkości z jakiej chcę wyhamować, gdy wibracje się "włączą" czuć wtedy bicie w kierownicy i w pedale hamulca (czasem mocne a czasem delikatne), myśle że gdyby to była wina tarcz i klocków to wibracje i bicie występowało by zawsze przy hamowaniu no ale tak jak już pisałem, wibracje występują czasami, i bez wpływu na to jak mocno wcisnę pedał hamulca.

Może to być wina jakiejś tulejki na wahaczu? Czuć bicie lewego koła, dodam że mieszkam w UK a kierownicę w Galancie mam z prawej mani.


Witaj! Wibracje nie muszą być zawsze. Koła nie pokonują zawsze tej samej drogi i skrzywienie obu tarcz może się ustawiać w "tej samej fazie", wtedy bije najmocniej. Lub też w "przeciwfazie", wtedy będą się częściowo znosić i bicie nie będzie tak wyczuwalne.
 
 
Curtis21UK 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant GLS 2.0 Auto '98
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Scarborough
Wysłany: 13-12-2008, 23:18   

Ajsi napisał/a:
Curtis21UK napisał/a:


u mnie te wibracje nie zależą od prędkości z jakiej chcę wyhamować, gdy wibracje się "włączą" czuć wtedy bicie w kierownicy i w pedale hamulca (czasem mocne a czasem delikatne), myśle że gdyby to była wina tarcz i klocków to wibracje i bicie występowało by zawsze przy hamowaniu no ale tak jak już pisałem, wibracje występują czasami, i bez wpływu na to jak mocno wcisnę pedał hamulca.

Może to być wina jakiejś tulejki na wahaczu? Czuć bicie lewego koła, dodam że mieszkam w UK a kierownicę w Galancie mam z prawej mani.


Witaj! Wibracje nie muszą być zawsze. Koła nie pokonują zawsze tej samej drogi i skrzywienie obu tarcz może się ustawiać w "tej samej fazie", wtedy bije najmocniej. Lub też w "przeciwfazie", wtedy będą się częściowo znosić i bicie nie będzie tak wyczuwalne.


hmm więc te tarcze to pewniak? nawet jeśli bicie jest tylko ze strony pasażera?
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2008, 01:24   

Ajsi napisał/a:
skrzywienie obu tarcz może się ustawiać w "tej samej fazie", wtedy bije najmocniej. Lub też w "przeciwfazie", wtedy będą się częściowo znosić i bicie nie będzie tak wyczuwalne
madrze gadasz :!: u mnie czasem przy hamowaniu czuc a czasem nie to wyjasnia sprawe . najczesciej jest tak ze proste i logiczne rozwiazania przychodza ciezko do glowy :roll:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2008, 02:21   

W przypadku bicia przy hamowaniu to w 90% są tarcze. U mnie też raz biło a raz nie w lancerze. Zależało czy ciepłe czy zimne, przy jakiej prędkości zaczynałem hamować i jak ostro. Czasem bez żadnego bicia, a czasem mało mi rąk nie urwało.

Silver jesli mówisz, że masz ok koła, to tak jak poprzednicy pisali, sprawdź półosie, ewentualnie przeguby wewnętrzne. Mój brat w mondeo tak miał i to przy podobnych prędkościach. ;)
 
 
szymekck 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-12-2008, 20:34   

Witam. Miałem ten sam problem z biciem podczas jazdy i okazało sie ze to przegub wewnetrzny (tez myslałem ze to wina opon wiec kupiłem nowe i wywazałem ale nic nie pomogło:) Cena takiego przegubu to cos koło 300zł .Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.