Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czym się różni silnik 6G72 w diamante a 6G72 w 3000 GT
Autor Wiadomość
modrolas 
Nowy Forumowicz

Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: białogard
Wysłany: 07-11-2008, 19:04   czym się różni silnik 6G72 w diamante a 6G72 w 3000 GT

czyli czy dam radę zamienić i powie na tto reszta mojego samochodziku
 
 
cubus89
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2008, 21:00   

na moj gust to powinna byc zadowolona ta Twoja reszta auta, ale byloby sie trzeba kogos bardziej "obcykanego podpytac" :)

p.s. dlaczego taka przekadka??
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-11-2008, 21:29   

konkretnie które silniki? 3000gt miał 3 różne wersje silnika 6G72

1) 3000GT SL - 24V DOHC NA - 222 HP / 225 KM - taki jak Sigmach i Diamante - powinień pasować bez żadnych przeróbek. Różnice są miedzy rocznikami bo silniki 1991-1992 były bez EGR i czujników położenia wałka rozrządu, od 1993 maja EGR i czujnik

2) 3000GT VR4 - 24V DOHC z TWIN TURBO - 280 - 320 HP - tutaj jest trochę wiecej różnic i nie było takiego silnika w Diamante / Sigmach - choć chetnie bym taki motor sobie założył,
inne ECU, inne wtryskiwacze, inne tłoki, inne kolektory wydechowe jak i dolot

3) 3000GT ES - model wprowadzony po zakonczeniu produkcji DODGE STEALTH - podstawowy silnik 12V 165 KM - taki jak w Diamante / Sigmach 12V

Bezpośrednio pasują silniki 1 i 3.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
modrolas 
Nowy Forumowicz

Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: białogard
Wysłany: 07-11-2008, 22:58   

problem w tym ze do 3000 dostanę silnik prędzej niż do diamante tylko żebym nie musiał odcinać zbędnch kabelków :(
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-11-2008, 23:00   

modrolas napisał/a:
problem w tym ze do 3000 dostanę silnik prędzej niż do diamante tylko żebym nie musiał odcinać zbędnch kabelków :(


Kabelków nie musisz odcinać, od tego są wtyczki, tylko sprawdź sobie rocznik auta i pochodzenie. Diamante miały 2 wersje - CALIFORNIA I FEDERAL. Ta pierwsza miała EGR od początku o ile mnie pamieć nie myli. Ta druga dopiero poźniej. Możesz mi podać VIN na PW to Ci sprawdze co masz konkretnie
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 08-11-2008, 22:30   

witam tak jak wyżej kolega łukasz napisał : silniczki od 3000GT wersja SL będzie pasowała do sigmy bo to ten sam silniki - problem mały może byc z silnikiem biturbo od 3000Gt ten do 320KM - seria ale wszystko da rade /osobiście marze o tym silniku w sigmie i skrzyni 6-biegowej/

zatem padł silnik 12zaworowy - wymieniaj na 12 i podobni z 24zaworowym
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
modrolas 
Nowy Forumowicz

Auto: Diamante 92 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: białogard
Wysłany: 09-11-2008, 08:10   

Różnice są miedzy rocznikami bo silniki 1991-1992 były bez EGR i czujników położenia wałka rozrządu a co na to powie mój komuterek EGR to zawór musi być sterowany czujnik położenia wału to zapłon czyli musiałbym wiedzieć czy to będzie działąć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.