[Cari 1.8 GDI] to juz przesada..... |
Autor |
Wiadomość |
joukipauki [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2008, 22:50 [Cari 1.8 GDI] to juz przesada.....
|
|
|
witam....
juz mam dosc- ciagle cos sie dzieje!!! dwa tyg mialem przeglad techniczny- ledwo caro go przeszla...!!!! powod- spalanie, a wlasciwie zbyt duza emisja (prawie 6x) substancji szkodliwych!!!!!! jak mechanik przygazowal to myslalem ze sie podusimy tak walilo i szczypalo po oczach spalinami!!!
badanie polegalo na wlozeniu miernika do wydechu.
stad pytanie- co sie dzieje??? wydech jest ok, bo byl sprawdzany...
silnik czesto przy puszczeniu gazu szarpie, odczuwalne szczegolnie na niskim biegu, czasem jak mu dosc gwaltownie wcisne gaz jest zamulony, dlugo sie kreci, nie ma kopa... jednoczesnie jak sie rozgrzeje to ma tendencje do nietrzymania obrotow na postoju... ;[
przepustnica i egr czyszczone..
co tym razem, Panowie???
pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie
[ Dodano: 13-11-2008, 22:55 ]
nie dodalem ze tylny wydech- dwururka jest cala czarna.... jak stwierdzil to mechanik "norma przy niewlasciwym spalaniu"
ponoc moze byc to podyktowane niewlasciwym dawkowaniem paliwa lub mieszaniem |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-11-2008, 23:11
|
|
|
Akurat w GDI to wydech jest zawsze okopcony bo to rezultat spalania ubogiej mieszanki.
Jeśli chodzi o czystość spalin to katalizator by wypadało sprawdzić i sondę lambda, to mogą być bezpośrednie powody, a i w przypadku lambdy ta nierówna praca była by wyjaśniona. |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2008, 23:17
|
|
|
lambda i filtr powietrza , zalej do paliwa płyn do czyszczenia wtryskiwaczy kupisz na kazdej stacji i przegazuj go ostro powino sie polepszyc, oczywiscie kat do sprawdzenia |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 13-11-2008, 23:17
|
|
|
Okopcone wnętrze dwururki to norma w GDI także i przy sprawnym silniku, niemniej mechanik ma w jednym rację- masz istotnie wadliwie dawkowane paliwo, lub wypadają cykle zapłonu. Powodów może być tak wiele, że jedyną rozsądną radą może być tylko: zrób diagnostykę komputerową. Chyba w Trójmieście jest jakiś warsztat z MUT-em ?
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
delux
Nowy Forumowicz
Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 22 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2008, 07:45
|
|
|
oj jest, jedyne 150 zeta za podpięcie do kompa |
|
|
|
 |
joukipauki [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2008, 07:50
|
|
|
dokaldnie... a 150pln to dopiero poczatek... itak do zaje....nia |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-11-2008, 08:28
|
|
|
Bo kupiłeś samochód z jednym z najnowocześniejszych silników benzynowych i byle "Ziutek" go nie naprawi. Trzeba było kupic ze zwykłym 4G93, albo pojedziesz do prawdziwego, warsztatu który odczyta błędy z OBD, albo dalej będą domysły, tak jak miałes z regulatorem. Wymienisz pół silnika, a nadal nie będzie działać. Niestety w GDI nie odczyta się błędów kontrolką "check engine", a wszystkich błędów zwykłe OBD nie czyta, bo Japońce mają lekko inny standard. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-11-2008, 09:06
|
|
|
Po pierwsze trzeba było jechać na sprawdzenie po porządnym rozgrzaniu kata co najmniej 20 minut energicznej jazdy i dopiero wtedy na spaliny a po drugie badanie spalin robisz przy odpowiednich ustabilizowanych obrotach (chyba 2500) a po trzecie trzeba się zainteresować lambdą czy jest sprawna (np. zrobić pomiary i wykresy na MUTII w ASO) no i po czwarte zostaje jeszcze kwestia czy masz kata czy tylko puszkę wypatroszoną... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 14-11-2008, 11:58
|
|
|
saphire napisał/a: | no i po czwarte zostaje jeszcze kwestia czy masz kata czy tylko puszkę wypatroszoną... |
Wcale bym się nie zdziwił, jakby była tam strumienica
joukipauki, nie narzekaj na GDI tylko sprawdź silnik w ASO.Niestety czasem trzeba wydać te 150 zł. ale będziesz wiedział na czym stoisz.I jak wydasz następną kasę to będziesz wiedział, że wydałeś ja właściwie. |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 14-11-2008, 17:14
|
|
|
Manysh napisał/a: | lambda i filtr powietrza , zalej do paliwa płyn do czyszczenia wtryskiwaczy kupisz na kazdej stacji i przegazuj go ostro powino sie polepszyc, oczywiscie kat do sprawdzenia |
U mnie po rozgrzaniu silnika, nie trzymał obrotów na biegu jałowym. Auto nie gasło, tylko odczuwałem drgania. Już przymierzałem się do czyszczenia przepustnicy. Jednak wcześniej postanowiłem zalać do baku środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Po konkretnym przegazowaniu, i przejechaniu kilkunastu km. Jak ręką odjął. Obroty nawet nie drgną.
Środek to: STP(czarny) jest jeszcze chyba niebieski, lub czerwony. Jednak czarny jest najmocniejszy. Cena to niecałe 20zł. Lejesz całą buteleczkę na pełen bak. Tylko uważaj bo są także STP do diesla. |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2008, 20:45
|
|
|
Co miałeś przekroczone 6x? W zależności od tego który parametr jest przekroczony, można się domyślać co jest nie tak (katalizator, lambda, zły skład mieszanki, spalany olej). Można zgadywać też po organoleptycznym sprawdzeniu spalin - czarny dym=spalany olej, dym w niebieskawym kolorze=zbyt bogata mieszanka, słodkawy zapach spalin=kończący się katalizator itd. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15-11-2008, 00:33
|
|
|
Kolory ci się pomyliły:P
Czarny to zabogata mieszanka a niebieski to spalany olej:P
Pozatym zauważyłem ( i to nietylko ja) że w GDI przy ostrym bucie potrafi zostawić trochę czarnego/siwego dymu. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
Ostatnio zmieniony przez mlun 15-11-2008, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2008, 09:29
|
|
|
Z własnego doświadczenia wiem, że niebieskawy dymek to zbyt bogata mieszanka a czarny to olej. Poza tym napisałem, że z tego można tylko zgadywać. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15-11-2008, 11:23
|
|
|
To na mój gust troche dziwne masz to doświadczenie. Diesle też powinny w tym wypadku dymić na niebiesko a jednak dają czarny dym(sadze). |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
dask [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2008, 12:48
|
|
|
Zwróć jednak uwagę, że disel pali OLEJ napędowy a nie benzynę. Bogata mieszanka w benzynie to dymek niebieski (przypominam, że rozmawiamy o GDI a nie DID), w dislu pewnie czarny (choć disla nigdy nie miałem). |
|
|
|
 |
|