Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] to juz przesada.....
Autor Wiadomość
joukipauki
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 22:50   [Cari 1.8 GDI] to juz przesada.....

witam....
juz mam dosc- ciagle cos sie dzieje!!! dwa tyg mialem przeglad techniczny- ledwo caro go przeszla...!!!! powod- spalanie, a wlasciwie zbyt duza emisja (prawie 6x) substancji szkodliwych!!!!!! jak mechanik przygazowal to myslalem ze sie podusimy tak walilo i szczypalo po oczach spalinami!!!
badanie polegalo na wlozeniu miernika do wydechu.
stad pytanie- co sie dzieje??? wydech jest ok, bo byl sprawdzany...

silnik czesto przy puszczeniu gazu szarpie, odczuwalne szczegolnie na niskim biegu, czasem jak mu dosc gwaltownie wcisne gaz jest zamulony, dlugo sie kreci, nie ma kopa... jednoczesnie jak sie rozgrzeje to ma tendencje do nietrzymania obrotow na postoju... ;[

przepustnica i egr czyszczone..

co tym razem, Panowie???

pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie

[ Dodano: 13-11-2008, 22:55 ]
nie dodalem ze tylny wydech- dwururka jest cala czarna.... jak stwierdzil to mechanik "norma przy niewlasciwym spalaniu"
ponoc moze byc to podyktowane niewlasciwym dawkowaniem paliwa lub mieszaniem
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-11-2008, 23:11   

Akurat w GDI to wydech jest zawsze okopcony bo to rezultat spalania ubogiej mieszanki.
Jeśli chodzi o czystość spalin to katalizator by wypadało sprawdzić i sondę lambda, to mogą być bezpośrednie powody, a i w przypadku lambdy ta nierówna praca była by wyjaśniona.
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 23:17   

lambda i filtr powietrza , zalej do paliwa płyn do czyszczenia wtryskiwaczy kupisz na kazdej stacji i przegazuj go ostro powino sie polepszyc, oczywiscie kat do sprawdzenia
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 13-11-2008, 23:17   

Okopcone wnętrze dwururki to norma w GDI także i przy sprawnym silniku, niemniej mechanik ma w jednym rację- masz istotnie wadliwie dawkowane paliwo, lub wypadają cykle zapłonu. Powodów może być tak wiele, że jedyną rozsądną radą może być tylko: zrób diagnostykę komputerową. Chyba w Trójmieście jest jakiś warsztat z MUT-em ?

Pozdrawiam, XL
 
 
delux 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari Gdi 2000
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-11-2008, 07:45   

oj jest, jedyne 150 zeta za podpięcie do kompa :)
 
 
joukipauki
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 07:50   

dokaldnie... a 150pln to dopiero poczatek... itak do zaje....nia
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-11-2008, 08:28   

Bo kupiłeś samochód z jednym z najnowocześniejszych silników benzynowych i byle "Ziutek" go nie naprawi. Trzeba było kupic ze zwykłym 4G93, albo pojedziesz do prawdziwego, warsztatu który odczyta błędy z OBD, albo dalej będą domysły, tak jak miałes z regulatorem. Wymienisz pół silnika, a nadal nie będzie działać. Niestety w GDI nie odczyta się błędów kontrolką "check engine", a wszystkich błędów zwykłe OBD nie czyta, bo Japońce mają lekko inny standard.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-11-2008, 09:06   

Po pierwsze trzeba było jechać na sprawdzenie po porządnym rozgrzaniu kata co najmniej 20 minut energicznej jazdy i dopiero wtedy na spaliny a po drugie badanie spalin robisz przy odpowiednich ustabilizowanych obrotach (chyba 2500) a po trzecie trzeba się zainteresować lambdą czy jest sprawna (np. zrobić pomiary i wykresy na MUTII w ASO) no i po czwarte zostaje jeszcze kwestia czy masz kata czy tylko puszkę wypatroszoną...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 14-11-2008, 11:58   

saphire napisał/a:
no i po czwarte zostaje jeszcze kwestia czy masz kata czy tylko puszkę wypatroszoną...

Wcale bym się nie zdziwił, jakby była tam strumienica :?
joukipauki, nie narzekaj na GDI tylko sprawdź silnik w ASO.Niestety czasem trzeba wydać te 150 zł. ale będziesz wiedział na czym stoisz.I jak wydasz następną kasę to będziesz wiedział, że wydałeś ja właściwie.
 
 
maciej76 
Mitsumaniak


Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 367
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 14-11-2008, 17:14   

Manysh napisał/a:
lambda i filtr powietrza , zalej do paliwa płyn do czyszczenia wtryskiwaczy kupisz na kazdej stacji i przegazuj go ostro powino sie polepszyc, oczywiscie kat do sprawdzenia


U mnie po rozgrzaniu silnika, nie trzymał obrotów na biegu jałowym. Auto nie gasło, tylko odczuwałem drgania. Już przymierzałem się do czyszczenia przepustnicy. Jednak wcześniej postanowiłem zalać do baku środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Po konkretnym przegazowaniu, i przejechaniu kilkunastu km. Jak ręką odjął. Obroty nawet nie drgną.
Środek to: STP(czarny) jest jeszcze chyba niebieski, lub czerwony. Jednak czarny jest najmocniejszy. Cena to niecałe 20zł. Lejesz całą buteleczkę na pełen bak. Tylko uważaj bo są także STP do diesla.
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 20:45   

Co miałeś przekroczone 6x? W zależności od tego który parametr jest przekroczony, można się domyślać co jest nie tak (katalizator, lambda, zły skład mieszanki, spalany olej). Można zgadywać też po organoleptycznym sprawdzeniu spalin - czarny dym=spalany olej, dym w niebieskawym kolorze=zbyt bogata mieszanka, słodkawy zapach spalin=kończący się katalizator itd.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-11-2008, 00:33   

Kolory ci się pomyliły:P
Czarny to zabogata mieszanka a niebieski to spalany olej:P
Pozatym zauważyłem ( i to nietylko ja) że w GDI przy ostrym bucie potrafi zostawić trochę czarnego/siwego dymu.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
Ostatnio zmieniony przez mlun 15-11-2008, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 09:29   

Z własnego doświadczenia wiem, że niebieskawy dymek to zbyt bogata mieszanka a czarny to olej. Poza tym napisałem, że z tego można tylko zgadywać.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-11-2008, 11:23   

To na mój gust troche dziwne masz to doświadczenie. Diesle też powinny w tym wypadku dymić na niebiesko a jednak dają czarny dym(sadze).
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
dask
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 12:48   

Zwróć jednak uwagę, że disel pali OLEJ napędowy a nie benzynę. Bogata mieszanka w benzynie to dymek niebieski (przypominam, że rozmawiamy o GDI a nie DID), w dislu pewnie czarny (choć disla nigdy nie miałem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.