Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Prosze o opis jak krok po kroku zmienić sprzęgło.
Autor Wiadomość
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 14-05-2008, 21:51   

Sa tu umieszczone instrukcje jak wymieniac sprzeglo,
A ja umieszce jak tego nie robic : (jako ze wlasnie zakonczylem 3 dniowe pieklo wyjmowania skrzyni)
Po 1 trzeba miec mozliwosc podparcia albo podwieszenia silnika zeby byl stabilny podczas demontarzu skrzyni bo majtajacy sie tam i spowrotem strasznie irytuje i utrudnia i tak wcale nie latwa operacje dopiecia skrzyni.

Wszytko fajnie z wypieciem calego dolu, ale aby skrzynie wyciagajac do dolu trzeba zdemontowac belke pod silnikiem co u mnie okazalo sie duzym problemem jako ze sroby trzymajace belke w sankach byly zapieczone i dluga rura nie pomagala: efekt.. lepiej nie skomentuje....

Kolejnym problemem ktory sie ujawnil w pratyce to lekko nieustawiona tarcza sprzegla i juz zalozenie skrzyni to walka, dobry patent to miec jakas plastikowa tulejke zeby ustawic tarcze podczas skrecania docisku.(czlowiek sie cholera uczy na bledach....)

Czas wymiany skrzyni w moim wypadku to 3 dni gdzie zaczynalismy o 16 konczylismy o 22.

Bez warsztatu i dobrych narzedzi to jnie jest takie proste jak sie wydaje .... robilem ta operacje w fiacie i myslac ze bedzie tak samo latwo wzialem sie za miska....

WNIOSKI: nastepnym razem jesli bede zmienial sprzeglo to zrobie to sam tylko jesli bedzie to przy okazji jak bede juz mial silnik wyjety na wierzch...

wniosek 2:(wymagany podnosnik badz jakis patent)
Podobno wygodniej jest w misku wyszabrowac skrzynie do gory(niestety tez sa male ale)
1)odpinamy osprzet linki itd jak w opisie przy wyciaganiu w dol + zdejmujemy aparat zaplonowy,
2) podpieramy skrzynie (podwieszamy ja)
3) odkrecamy lape od skrzyni i od podluznicy(bedzie podobno przeszkadzala)
4) odkrecamy skrynie ze srob i wyciagamy ja na podnosniku do gory auta( dalej zabawa analogiczna)
Sposob ten oszcedza odkrecania belki pod silnikiem ktora stawia opory i jest ciutke niewygodnie. Plus ze podobno przy odrobinie wprawy mozna zrobic to samemu ....
Sposobu ze skrzynia w gore nie testowalem zaslyszany od bartka + wlasne obserwacje przy piwie i wybebeszonym misku...
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-05-2008, 20:26   

fakt - zapomnialem Ci powiedziec, ze najwazniejsze to wycentrowanie tarczy - razem z Josie uzywamy takiego fajnego przyrzadu zrobionego przez ojca kolegi
ale w Wawie mogles zglosic sie do Bartka - on tez ma niezbedny waleczek centrujacy
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 15-05-2008, 20:38   

jak jzu sie pokapowalismy z neie mamy (cns zlozyl sprzeglo ) i nie moglismy zalozc skrzyni sciagnelismy ja na dol wzialem klucz (grzechotke) i akurat pasowala srednica do ootworu w kole zamachowym dzieki temu bylem wstanie ustawic tarcze i juz poszlo :P
Samochod smiga jak szalony nie wiedzialem ze to tyle radosci jak po 3 dniach cos chodzi :D
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 20:29   

Moglby ktos podac wymiary tego wałeczka centrujacego? W poniedzialek chce sie wziasc za wymiane sprzegla i chcialbym byc jak najlepiej przygotowany wiec jakbym mial te wymiary to moglbym sobie cos takeigo wytoczyc albo chociaz poszukac cos podobnego :P Z gory dziekuje :)
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 21:05   

żebym ja po nocy musiał chodzić i skrzynię od silnika oddzielać,
dziura w kole zamachowym to 15mm
dziura w tarczy sprzęgła to 19mm

pomógł mam nadzieję

[ Dodano: 13-11-2008, 21:08 ]
wałeczek ma mieć 15cm z czego około 1.5cm ma mieć 15mm a reszta 19mm :mrgreen:
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 22:16   

Ooo heheh nie gadaj ze skrzynie wyjmowales specjalnie dla tych wymiarow?? :P hehe oczywiscie ze dalbym Ci pomogl ale neistety to nie moj temat i opcja jest zablokowana. Napisz cos w moim temacie to napewno dam pomogl ;)

np. tu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27918

Mam jeszcze jedno pytanie. Ile wchodzi oleju do skrzyni?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2008, 23:36   

SlaVkoEg napisał/a:
Ile wchodzi oleju do skrzyni?
1.8 litra.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2008, 23:40   

mam ejszcze pytanie odnosnie smarowania. Czy np. lozysko oporowe potrzebuje jakiegos smarowania czy chodzi na sucho??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-11-2008, 18:49   

to lozysko jest RS - zamkniete, nie wcisniesz tam smaru
smarujesz tylko walek sprzeglowy po ktorym sie porusza wewnetrza bieznia
ew. w niektorym modelach jeszcze widelec - zalezy od konstrukcji ukladu

w dobrych zestawach sprzegla specjalny smar jest dolozony
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 19:36   

Dzieki za pomoc :) Jaki najlepiej wlac olej do skrzyni?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-11-2008, 21:43   

SlaVkoEg napisał/a:
Jaki najlepiej wlac olej do skrzyni?
Na forum jest milion tematów, w których znajdziesz odpowiedź na to pytanie.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2008, 22:46   

moze i tak ale na tym forum jest taki balagan ze wyszukiwarka zamaist odpowiedzi na moje pytanie wyszukala takie tematy jak: hamulce, akumulator, problem z elektryka, rozpurka zawieszenia... -ciezko cokolwiek tutaj znalezc :P
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-11-2008, 23:30   

SlaVkoEg napisał/a:
na tym forum jest taki balagan ze wyszukiwarka zamaist odpowiedzi na moje pytanie wyszukala takie tematy jak: hamulce, akumulator, problem z elektryka, rozpurka zawieszenia... -ciezko cokolwiek tutaj znalezc


Bo trzeba umieć szukajkę obsługiwać (bez obrazy).

Słowa szukane: olej skrzyni
zaznaczona opcja: "szukaj wszystkich słów"
wybrane z listy forum: Colt CA0

wywaliło m.in: http://forum.mitsumaniaki...?t=1806&start=0
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 15:12   

podobne slowa wpisalem i tez znalazlem ten temat, ale gdzies przy koncu. Fakt faktem ze jak sie czegos szuka to wyszukuje wiele tematow, ktore sa wogole o czym innym :P

[ Dodano: 16-11-2008, 00:53 ]
Wzialem sie juz dzis za wymiane. W prawdzie pozno zaczalem i dlugo nie robilem ale jak narazie udalo mi sie poodkrecac, tzn. poluzowac wszystkie sruby trzymajace skrzynie przy silniku, czyli skrzynie powinienem bez problemu odkrecic. Wyjalem filtr powietrza, zbiorniczek od spryskiwaczy, akumulator, odkrecilem poduszke skrzyni (ta co sie wykreca od strony nadkola), sposcilem olej, wyjalem linki zmiany biegow. Musze jeszcze odkrecic dwie poduszki, rozrusznik i polosie. Mam jednak problem z odkreceniem prawej pol osi. Zeby wyjac polosc trzeba odkrecic ta duza srube w piascie, dobrze pisze?? Probowalem dosyc masywnyjm kluczem, skakalem po tym i nic :/ Na 90% jestem przekonany ze jest tam prawy gwint ale dziwi mnie troche ze tak mocno to trzyma wiec chcialbym sie was zapytac czy tam przypadkiem nie ma lewego gwintu? Zna ktos jakis patent na jej odkrecenie?

http://img522.imageshack....beztytuurs8.jpg
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.