Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:18
Napęd w praktyce
Autor Wiadomość
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2008, 15:57   

moje odczucie jest takie że Pajero na 4H gorzej przyspiesza i ja tego się trzymam....

gdzieś to czytałem, że sprzęgło wiskotyczne traci najwięcej mocy ze wszystkich rodzajów przekazywania momentu obrotowego na koła

Tego że Outek ma stały przód i dołączany tył oraz, że porównanie obu układów przeniesienia napędu jest nie na miejscu - jestem świadomy.

To miał być przykład na teorie tracenia przyspieszenia w Outku poparty tym z Pajero


P.S Pajero II nawet w wersji 2800td jest mało mocy... :doubt:
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 10-11-2008, 14:41   

nie mam tych problemów ze swoim outkiem I, bo napęd stały 4x4. zazdroszczę jednak właścicielom dwójek blokady mechanizmu różnicowego. żeby pozostać w temacie proszę o podsumowanie prośby boba - człowiek chciał konkretów - jak kręcić tą gałą, żeby było najlepiej. tu ukłony w stronę Hiszpana. najbardziej frapuje mnie jednak ten "lock". sam nie mam doświadczenia w tej materii z miśkami, chociaż z uazem w lesie mi się raz zdarzyło...
wydaje mi się, że
- 2wd to tylko na dobrej czarnej trasie, żeby było ekono - raczej używałbym podczas dłuższych podróży
- 4wd -niekoniecznie jak trudno, dla bezpieczeństwa też lepiej jest jeździć "na czterech" w każdych warunkach
- blokada - raczej sporadycznie jak istnieje groźba zagrzebania w wyjątkowych sytuacjach terenowych, czy jak się "zawiesi" (i tu może trzeba byłoby wyjaśnić jak te koła się kręcą :roll: )
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-11-2008, 15:10   

kordiank2, Twoje
kordiank2 napisał/a:
wydaje mi się
pokrywa się z moim używaniem tej , jak to określiłeś "gały" ;)

Dodatkowo powiem, że od jakiś 50 tys. km na liczniku, widząc zużycie przednich opon, jeżdżę tylko na 4WD. Przynajmniej koła nie buksują przy gwałtownym ruszaniu :roll:

Jak już pisałem 4WD lock używam sporadycznie.
Raz miałem takie cuś, że podczas kręcenia bączków na śniegu i lodzie, włączyłem na chwilę 4WD lock i zaraz pokazał się na wyświetlaczu jakiś błąd serwisowy. Byłem pewien, że na śniegu mechanizm sobie poradzi i koła się uślizną. Nie wiem czy nowe zimówki, czy pojawiający się gdzieniegdzie asfalt blokował ich obrót, narzucony włączoną blokadą. Na szczęście wyłączenie i włączenie zapłonu skasowało komunikat a i wizyta w serwisie nie wykazała żadnych usterek.
Od tamtej pory 4WD lock użyłem raptem kilka razy (przejazd przez bród, stromy, śliski podjazd, wyjechanie z dziury do której wpadło 1 koło, itp)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Robercik64
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 17:05   

powiem tylko tyle , jeśli jeżdzę "bocznymi" drogami mam na myśli nie szutrówki tylko zwykłe 3cyfrowe drogi lub lokalne to od jesieni do lata tylko 4WD lock (nie ma wtedy zbyt czułego działania ESP i TC) poza tym np. przy "wchodzeniu" w zakręt niezany powyżej 90st z dużą prędkością wcześniej włączam "lock" pomijam snieg , błoto tutaj to obowiązek , 4WD auto ma jednak trochę bezwładności a poza tym za czule reaguje ESP i TC a wtedy nie można pojechać samochodem bo prowadzi za mnie elektronika....
PS. oto ten post (to było tłumaczenie z ang. zasady działania 4WD lock)
http://forum.mitsumaniaki...rcik64&start=15
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 17:39   

4WD Lock - z tego co się orientuję w sprzęgłach płytkowych to to ustawienie w porównaniu do 4WD zmienia algorytm pracy sprzęgła nie blokując przy tym podziału momentu obrotowego na osi w proporcjach 50:50 tylko zmienia czas "dopływu" mocy do kół tylnych i ilość mocy.

Czyli nie jest to tak jak w Pajero 4HLc, że centralny dyfer jest w 100% zablokowany tylko sprzęgło jest szybciej i mocniej przyblokowywane

Niech fachowcy mnie poprawiają...
 
 
viking 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 13-11-2008, 09:20   

witam i pozdrawiam

Sprobuje podpiac sie pod wasz temat, gdyz i mnie frapuje sprawa napędu, i mam pytanie do fachowców w tym zakresie ? otóż, gdzięś popełniłem bład i nie wiem gdzie ?
Auto nowe - outek II rok 2008

1- bedąc w górach , i mając do podjechania ok 05, km pod górę (nawierzchnia asfaltowa -na szerokosc jednego auta), po wyjsciu z zaketu - widzę ze jest ostro i ...chyba nie dam rady na 2W, to po wytraceniu prędkości - przełaczyłem na 4x, i...................auto słablo w oczach i zgasło???, a zapach spod sprzęgła - był specyficzny - jakbym "palił sprzęgło", w 1/3 w/w drogi- gbł wjazd na czyjąś posesje - to tam zawróciłem - jednocześnie przed zjazdem w dół zobaczyłem jak "mała Panda" przeleciała ten odcinek - moje oczy były wielkie jak złotówki a usta w szerokim zdziwieniu?) smutyni, zdziwiony i w kur......ny zjechał i aby dojechac z drugiej strony musiałem pokonac ok 25 km. Ale trudno (przeczytałem jeszcze raz instrukcje i dalej "głupi") -zapach sprzegła - jeszcze kilka dni przypominał mi o tym (napędzie 4x) , po powrocie do kraju , pojechałem do salonu MOTO w Katowicach- aby usłyszeć - co zle robiłem , i ........specjalista od sprzedazy, wyrazil zdziwienie i ....teraz was proszę co takiego musze zrobic - aby na drodze jakby nie było z dobra nawierzchnia - wjechac po stromym odcinku.

czesc viking


ps
za dwa dni jade na przeglad -20 tys - o co mam ich prosić aby zwrocili szczególna dodatkową uwagę ? sprzegło, klocki, napęd??

dzieki za odpowiedz(podpowiedz)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2008, 09:27   

viking napisał/a:
widzę ze jest ostro i ...chyba nie dam rady na 2W, to po wytraceniu prędkości - przełaczyłem na 4x, i...................auto słablo w oczach i zgasło???,

Na jakim biegu jechałeś? Rozumiem że auto słabło w mierę wjeżdzania na pochyłość. Nie pomagałeś przypadkiem sprzęgłem jak auto słabło?
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2008, 09:41   

dokladnie... jesli czules, ze autko slabnie to bylo szybko zredukowac. Obawiam, sie ze przy dobrej przyczepnosci drogi wystarczylo zmienic bieg na nizszy. Mysle, ze to nie problem w napedzie na obie osie a problem z przekazywaniem odpowiednio duzego momentu na kola.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-11-2008, 10:46   

Jeżeli nie wjeżdżałeś po prostu na za wysokim biegu, jak piszą koledzy, podejrzewam zupełnie inną rzecz...
Przypadłość opisywana w tym temacie
Ze swojego doświadczenia wiem, że zdarza się to tylko jadąc pod górę.
To, że zdarzyło się to w momencie przełączenia napędu na 4 - ot, złośliwość przedmiotów martwych ;)

Nie bardzo tylko wiem, jak do tego miałby się ten nieszczęsny zapach sprzęgła :doubt:
Sam kilkakrotnie swoje sprzęgło też czułem, ale niezdarzyło się to akurat w takiej sytuacji, i było to raczej na samym początku użytkowania, na równych, prostych drogach (bo wtedy bałem się jeszcze zjechać z asfaltu), ale stwierdziłem, że po prostu sprzęgło musi się ułożyć. Od tamtego czasu minął rok i pewno z 50 tys.km, a sprzęgło poczułem tylko raz, usiłując wyjechać z dziury do której wpadło koło :roll:
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
viking 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 14-11-2008, 11:23   

witam i dzieki za info

jechalem na 2 biegu (bo był dość ostry zakręt) po wyjsiu z zakrętu zobaczyłem ten stromy odcinek - to "dałem 4x" i dalej na tym samym biegu - jak auto słabło, sprzegło i na 1 i zgasło. tak jak pisze było pod góre to wycofałem sie "rakiem" pod posesje i tam zawróciłem w dół.
Moze miałem jechac 1 pod tę górę na zwykłym napędzie tj 2x, sam nie wiem?. tylko w takim razie kiedy sprobowac te 4x?

czesc i dzieki

viking
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-11-2008, 13:21   

Jak już pisałem na początku, ja używam 4WD stale, bo bezpieczniej.
Na długich, przelotowych trasach 2WD dla oszczędności.
4WD LOCK sporadycznie, w ekstremalnych dla Outka sytuacjach (bardzo śliska nawierzchnia, stromy, śliski podjazd itp)

P.S. Pandą bym się nie przejmował, trudno, zdarza się ;)
Jeżeli ta górka nie jest daleko od Ciebie, wybrałbym się jeszcze (albo znalazł coś podobnego w okolicy) i ponowił próbę.
Tym razem z 4WD zapiętym od razu i powoli, spokojnie na 1 biegu z lekkim gazem :D
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2008, 15:32   

Tak jak Hiszpan prawi. Jedynka i ognia. Podjedziesz i na osce. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Deluvian
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2008, 12:41   

W moim Outku jak jest całkiem zimny i mam 4wd (czyli zawsze) musze trzymać go na obrotach inaczej przy podjazdach może go zdusić jest to kwestia pierwszych minut po rozruchu, jak jest już ciepły to pod góe idzie jak burza
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2008, 13:45   

Deluvian napisał/a:
W moim Outku jak jest całkiem zimny i mam 4wd (czyli zawsze) musze trzymać go na obrotach inaczej przy podjazdach może go zdusić jest to kwestia pierwszych minut po rozruchu, jak jest już ciepły to pod góe idzie jak burza
To akurat chyba normalne i to nie tylko w Outku, a w każdym samochodzie.
Po prostu aby silnik osiągnął swą pełną sprawność, musi być rozgrzany.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

Ostatnio zmieniony przez Hiszpan 16-11-2008, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Deluvian
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2008, 17:05   

Czy normalne to nie wiem na 2wd tak sie nie dzieje , napisalem o tym gdyz może kolega ruszył zimnym samochodem, przelaczyl na 4x4, i może dlatego Outeke zgasł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.