| Padło ecu galant 92  2.0 glsi | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 20:16   Padło ecu galant 92  2.0 glsi |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Mitsumaniaki. Padło Ecu.
 Nadpalony ebonit i to co na nim było przysmażyło sie (bardzo nieprzyjemny zapach po otwarciu ecu) i tu sie zwracam z prośbą do Bartka i Krzyżaka znawców ecu czy sie da go uratować czy to już smelc.
 Wlaśnie jakieś pół roku temu samochod dziwnie zaczął sie zachowywać po przełaczeniu na benzynę zaczął rwać i silnik zaczął jakby palić nie na wszystkie gary, ajakieś dwa trzy miesiące temu po przełaczeniu na benzynę gasł Jeżdziłem tylko na gazie na zwykłej instalacji dopóki i ta nie wysiadla.
 teraz widze przysmażone ecu i to chyba jest przyczyną ze samochod nie odpala na benzynie wcale.
 czy da sie go naprawić czy to już złom. poradzcie.
 Pozdrawiam
 Link do zdjęć z uszkodzeniem ecu
 
 http://www.fotosik.pl/pok...a4ced25c38.html
 http://www.fotosik.pl/pok...af6b009a14.html
 http://www.fotosik.pl/pok...10b257fc3b.html
 http://www.fotosik.pl/pok...31ea95c0ca.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poskracało Ci sznurki - popraw, bo widać tylko: 
 
  	  | Cytat: |  	  | Not Found 
 The requested URL /pok...af6b009a14.html was not found on this server.
 | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Popatrz dokładnie na procesor MH6111 (najlepiej spirytusem zmyj gluta który jest na nim) - jak nie jest wybrzuszony, to jest duża szansa ratunku |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek plytka procesora jest bez wybrzuszenia |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to jest jakaś nadzieja, chociaż długa jazda z 12V zamiast 5V w zasilaniu procesora nie wróży niczego dobrego |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co się spaliło i dlaczego  ze starości czy może jakaś inna przyczyna ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 21:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | C104 jest bezpośrednią przyczyną - pojawia się 12V w zasilaniu logiki (oraz czujników, zasilanych przez spalony rezystor i zabezpieczonych spaloną diodą) zamiast 5V 
 [ Dodano: 15-11-2008, 21:16 ]
 PS. A C105 również jest rozlany, co zapewne unieruchomiło Misia (brak zasilania dla sterownika zapłonu (M59017)
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 21:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek a czy da sie to naprawić oczywiście nie za free. Czytałem kiedyś na forum mitsumaniaków że komuś naprawiałeś kompa który był w stanie bardzo opłakanym . Czy się tym jeszcze zajmujesz?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 21:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szczerze mówiąc nie mam na to czasu, więc nie mogę Ci obiecać żadnych terminów.... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy możesz kogoś polecić zależy mi na czasie misiu już od 1.5 tygodnia stoi na parkingu. 
 [ Dodano: 15-11-2008, 22:02 ]
 
  	  | Bartek napisał/a: |  	  | C104 jest bezpośrednią przyczyną - pojawia się 12V w zasilaniu logiki (oraz czujników, zasilanych przez spalony rezystor i zabezpieczonych spaloną diodą) zamiast 5V 
 [ Dodano: 15-11-2008, 21:16 ]
 PS. A C105 również jest rozlany, co zapewne unieruchomiło Misia (brak zasilania dla sterownika zapłonu (M59017)
 | 
 
 Czyli kondensatory elektrolityczne nie wymienione na czas .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | oczywiście  najbardziej typowa usterka tych aut....ale profilaktycznie dotąd udało mi się wymienić kondensatory ze 3 razy..... tak wszyscy chyba uważają, że ICH samochodu ten problem nie dotknie |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | darek2222   Forumowicz
 
 Auto: Galant 92 glsi 2.0
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 39
 Skąd: Elbląg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-11-2008, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy zwykły elektronik jest w stanie to naprawić, a może znasz kogoś kto się na tym zna profesjonalnie i ma czas?. 
 [ Dodano: 15-11-2008, 22:31 ]
 czy lepiej szukać używki
 
 [ Dodano: 16-11-2008, 13:57 ]
 znalazłem używkę
 i mam pytanie
 Zgadzają mi się numery Md167736 i E2T14474
 nie zgadza mi się numer 4 cyfrowy u mnie jest 1403  M a na używce 1415  M
 Czy używka będzie pasowała, co oznacza numer 4 cyfrowy?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwo8 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2008, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | darek2222 napisał/a: |  	  | Czy zwykły elektronik jest w stanie to naprawić, a może znasz kogoś kto się na tym zna profesjonalnie i ma czas?. 
 [ Dodano: 15-11-2008, 22:31 ]
 czy lepiej szukać używki
 
 [ Dodano: 16-11-2008, 13:57 ]
 znalazłem używkę
 i mam pytanie
 Zgadzają mi się numery Md167736 i E2T14474
 nie zgadza mi się numer 4 cyfrowy u mnie jest 1403  M a na używce 1415  M
 Czy używka będzie pasowała, co oznacza numer 4 cyfrowy?
 | 
 
 Darek elektronik oczywiscie jest to w stanie naprawic, ale odpowiedni
  zeby ci czasem jakis partacz czegos nie ,,zniszczyl'', niektórzy potrafia do tego brac lutownice transformatorowe i grzeją ostro a na koniec ci powiedza ze to jest cale spalone i do wyzucenia =D   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-11-2008, 18:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | darek2222 napisał/a: |  	  | 4474 | 
 
 ten jest najważniejszy.... czyli 4 ostatnie cyfry z E2T14474.... one oznaczają wersję, model i oprogramowanie procka......
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |